Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloedluis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bloedluis

hallo'
    Hoe kom je toch aan bloedluis ? zitten overdag niet op de vogel of kan er bij mijn laatste aankoop wat mee gelift zijn .
    Na goed schoonmaken met echt van alles heb ik op advies ook wat geurballe [had om motteballen gevraagd maar kreeg geurbaallen ] neergelegd ruikt wel lekker fris maar iemand enig idee of het ook effect zou hebbem ?

m vr grt jkdb

Bloedluis komt vaak voor in bomen en struiken en onder dakpannen, plaatsen waar "wilde" vogels nestelen.
    Als de jongen weg zijn, gaan de luisjes wandelend op zoek naar nieuwe prooi. Ook laten ze zich soms door de wind verplaatsen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jk den boef
      hallo'
      Hoe kom je toch aan bloedluis ? zitten overdag niet op de vogel of kan er bij mijn laatste aankoop wat mee gelift zijn .
      Na goed schoonmaken met echt van alles heb ik op advies ook wat geurballe [had om motteballen gevraagd maar kreeg geurbaallen ] neergelegd ruikt wel lekker fris maar iemand enig idee of het ook effect zou hebbem ?

m vr grt jkdb

Nee geurballen helpen niet.
      Gewoon spuiten met Mite-Killer. Hiermee drogen zowel de luizen als de eitjes
      uit.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
        Nee geurballen helpen niet.
        Gewoon spuiten met Mite-Killer. Hiermee drogen zowel de luizen als de eitjes
        uit.
        Dank je voor info [allebij ] m vr grt jkdb

Opmerking

Goed gezien. De gebruiksaanwijzing moet altijd terdege worden gelezen.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:

Opmerking

Oplossing?

Hallo,
            Hoe kom je eraan? de vraag is hoe je eraf komt. Volgens mij hebben we er allemaal last van. Ik gebruik sinds een paar maanden dat nieuwe product bij de Welkoop: Finecto+. Ik heb eerst mijn kooien goed schoongemaakt en daarna dit middel gebruikt. Perfect!! Ik ben er van af.
            Het is echt waar wat ze vertellen op hun site: www.finectoplus.nl Ik heb de folder gedownload en hierbij gedaan.
            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Er zullen ongetwijfeld wel meer producten zijn die milieuvriendelijk zijn.
              Mite-Killer van Orlux is in ieder geval geen onbekende in de dierenspeciaalzaak en meerderen hebben hier inmiddels ruime ervaring mee.
              En dan niet om een luizenplaag te beheersen,maar deze daadwerkelijk uit
              te roeien.
              Daarbij komt,dat het product meerdere maanden werkzaam is,mits niet weggewaasen bij de schoonmaak.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:

Opmerking

Spuitbussen

Ik heb die Mite-killer ook in de winkel gezien. Spuitbussen zijn toch al lang verleden tijd? Van drijfgassen krijgen we toch opwarming van de aardbol. En in een bus van 1 liter zit maar 500 cc middel. de rest is drijfgas.

Opmerking

Hoi!

Wij doen preventief gedroogte kamillie in de hokken.
                  Schijnt dat je het ook in de nestjes kan doen. Sommige doen er kamille thee zakjes in. Je kan het altijd proberen.....

Groetjes

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vogelfan2
                    Hallo,
                    Hoe kom je eraan? de vraag is hoe je eraf komt. Volgens mij hebben we er allemaal last van. Ik gebruik sinds een paar maanden dat nieuwe product bij de Welkoop: Finecto+. Ik heb eerst mijn kooien goed schoongemaakt en daarna dit middel gebruikt. Perfect!! Ik ben er van af.
                    Het is echt waar wat ze vertellen op hun site: www.finectoplus.nl Ik heb de folder gedownload en hierbij gedaan.
                    hoe lang gebruik je dit spul al vogelfan??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      Er zullen ongetwijfeld wel meer producten zijn die milieuvriendelijk zijn.
                      Mite-Killer van Orlux is in ieder geval geen onbekende in de dierenspeciaalzaak en meerderen hebben hier inmiddels ruime ervaring mee.
                      En dan niet om een luizenplaag te beheersen,maar deze daadwerkelijk uit
                      te roeien.
                      Daarbij komt,dat het product meerdere maanden werkzaam is,mits niet weggewaasen bij de schoonmaak.
                      klopt mite killer heb ik ook ik ben daar heel tevreden over

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vogelfan2
                        Ik heb die Mite-killer ook in de winkel gezien. Spuitbussen zijn toch al lang verleden tijd? Van drijfgassen krijgen we toch opwarming van de aardbol. En in een bus van 1 liter zit maar 500 cc middel. de rest is drijfgas.
                        Nee spuitbussen zijn geen verleden tijd. Mite-Killer wordt in het geheel op
                        milieuvriendelijke basis gemaakt.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:

Opmerking

Hallo,

Vogelmuur werkt prima preventief tegen bloedluis. Gooi het vers op de grond, (of laat het in de huiskamer drogen) alles wat ze niet opeten droogt uit. Uitgedroogd wordt het door de vogels gebruikt als nestmateriaal. Overal in mijn nestjes zit vogelmuur geweven.Ik heb geen last van bloedluis. En idd. ook kamille en ook eucalyptus werkt.
                          Ik probeer alles op een natuurlijke manier op te lossen en voor mij werkt dit prima.
                          groetjes
                          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje
                            Hallo,

Vogelmuur werkt prima preventief tegen bloedluis. Gooi het vers op de grond, (of laat het in de huiskamer drogen) alles wat ze niet opeten droogt uit. Uitgedroogd wordt het door de vogels gebruikt als nestmateriaal. Overal in mijn nestjes zit vogelmuur geweven.Ik heb geen last van bloedluis. En idd. ook kamille en ook eucalyptus werkt.
                            Ik probeer alles op een natuurlijke manier op te lossen en voor mij werkt dit prima.
                            Je hebt gewoon nog geen bloedluis in je hokken gehad.
                            Als je dat wel had gehad,dan had je geweten,dat je die niet bestrijdt met
                            allerlei zoals geurballen, eucalyptus,vogelmuur,kruiden,tabaksstelen
                            en noem maar op.
                            Je moet zo''n plaag niet lichtzinnig opvatten.
                            Bij hoge temperaturen gepaard gaande met een hoge luchtvochtigheid vermenigvuldigen deze luizen zich
                            met ongekende snelheid en vallen de vogels aan en zuigen het bloed.
                            Voor de jongen in het nest is dat meestentijds einde verhaal.
                            Zelf gebruik ik Mite-Killer preventief. Het middel droogt de luizen en eitjes
                            uit.
                            Vr.groeten van
                            Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kwartie
                              Hoi!

Wij doen preventief gedroogte kamillie in de hokken.
                              Schijnt dat je het ook in de nestjes kan doen. Sommige doen er kamille thee zakjes in. Je kan het altijd proberen.....

Groetjes
                              Onzin. Zie het antwoord hierboven aan degene,die vogelmuur gebruikt.
                              Misschien kan je het ook proberen met klavertje 4.
                              Maar dan ben je te laat.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:

Opmerking

Working...