Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help bloedluis?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

als ik niets meer vind meot ik dan ook dan ook door blijven spuiten????

heb me nestkastjes die niet in gebruik waren allemaal er uit gehaalt en in hheet water gegooit met sop dus die zullen wel dood zijn....
    de restvan de kooi schoongemaakt en goed uitgesopt.... en schone kastejs erin gehangen... ook de boel ingespoten met dat middel wat ik hier heb...

Opmerking

een bloedluis kan best 3 maanden overleven zonder dat ze bloed zuigen
      ja ik spuit iedere week ook als ik niks zie .
      ik spuit leiver wat meer dan die krengen tegen te komen
      zo houd je eht wel onder controle

Opmerking

ik spuit 1 x in de week met 404 bevalt mij heel goed nooit geen last van luizen

Opmerking

damn....

hartnekkige rotzooi dus....

Opmerking

hardnekkig spul die luis blijft terugkomen ....

Opmerking

bloed luis

ik gebruik birdy finect

uitstekend spul

home schield werkt ook super

Opmerking

heb me nestkastjes die niet in gebruik waren allemaal er uit gehaalt en in hheet water gegooit met sop dus die zullen wel dood zijn....
                de restvan de kooi schoongemaakt en goed uitgesopt.... en schone kastejs erin gehangen... ook de boel ingespoten met dat middel wat ik hier heb...

Ik kook mijn nestkastjes na en voor de broedtijd altijd in een grote pan met kokend water.
                Ik dompel ze hier een minuut in onder.
                Nadat ik ze droog heb gemaakt, strooi ik homeshield op de bodem en in de naden en kieren.

Dit werkt voor mij erg goed.

Ik laat elk jaar wel preventief een aantal roofmijten los in de voliere maar doe dit niet te vaak. Mijn vogels eten ze op en ik vind ze te duur om als levend voer te gebruiken

Opmerking

Hallo,

Home shield en mite killer gebruik ik werkt goed.
                  Je moet wel blijven opletten dan kun je luis vrij blijven.

gr eric

Opmerking

Ik ben nu een tijdje bezig met ardap het middel wat ik gekregen had en ik moet zeggen na een tijdje het gebruikt te hebben zie je duidelijk veel verschil.

Ik kom eigenlijk alleen nog maar paar kleine tegen af en toe dus denk dat dit eitjes zijn die uitkomen. dus het gaat nu de goeie kant uit.

zal over 1 a 2 weken nog wel ff raport uitbrengen.

iedereen bedankt voor reacties!!!

Opmerking

bloedluis

Ongeveer 50 jaar heb ik mij met vogels en duiven beziggehouden. Omdat ik vooral de laatste jaren veel last had van bloedluis heb ik een boek geschreven.

"Bloedluizen en andere ectoparasieten"

Dit boek is een must voor elke hobbykweker met last van luizen en/of mijten.
                      Het boek gaat naast de bloeluis over zwarte luis, de noordelijke kippenmijt en de verschillende vedermijten. Het gaat uitgebreid in opde ontwikkelingscyclus, de sterke en zwakke punten van onze aartsvijand, monitoring, desinfectere, bestrijden etc

Voor aanschaf kijk op WWW.boekbloedluizen.nl of bel 040-2018124.

Opmerking

Working...
                      X