Sowieso geen stukjes ei voeren. Is heel slecht.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
vallende kanarie
Collapse
X
-
dan krijgt hij vanaf nu geen ei meer.
zal er eens een beetje honing onder doen.(dus niet mengen maar onderin het bakje)
Ik heb vanuit verschillende dierenwinkels(en supermarkten) eivoer gehaald, van beaphar, vitakraft, maar ook van die plastic kuipjes die gemixt zijn met een eigen eivoer.
ben in dierenwinkels in Rotterdam, Tilburg, Fijnaart, Dinteloord enz geweest
heb nu van konacorn(ei/krachtvoer met honing)
maar mag ik nu wel of niet dagelijks eivoer geven?
vind overal andere adviezen(2 x per week, ieder dag) dus nu weet ik het niet meer.
nagelsknippen zal het eens aan de dierenwinkel vragen, misschien dat die anders iemand weten die het goed kan.
Ze hebben om 2 stokjes een stuk (zangdschuurpapier zitten?) niet over eht hele stokje, maar over een deel.
en nu je het zegt, het is idd op momenten dat Jack in de rui schiet dat hij van zijn stokje valt(hij zit dan zelf neit in de rui)
iemand had gezegd datje een paar veren eruit moet trekken als hij niet gaat ruien, maardat vind ik zielig en kan mijn beesten geen pijn doen
Opmerking
-
Veer uittrekken voelen ze niet veel van hoor kan je natuurlijk proberen of laat het een ander
doen. Maar aangezien hij de vorige keer er al moeilijk door heen kwam lijkt het me
verstandiger hem eerst aan het eivoer te laten wennen. Of anders iets van vitamine
druppels door het water.
Of ei nu wel of niet slecht is daar valt hij echt niet van de stok.
De meeste mensen die een kanarie in de huiskamer hebben staan, hebben nog nooit
gehoord van Sepia, grit eivoer or whatever. De meeste daarvan krijgen alleen kanarievoer, water en schelpenzand op de grond.
Moet je vaak zien hoe die beesten verwend worden,
natuurlijk de een heeft er aanleg voor en de ander niet.
Denk dat je het gewoon eens bij moet gaan houden wanneer het gebeurd.
Valt hij dan van de stok plof of de grond of remt hij nog af door te fladderen.
Opmerking
-
als jij een gewoon gekookt ei zo op eet waar blijft het bij jou dan hangen denk toch in de keel toch ??
zeg niet dat het hier aan ligt maar doe er anders beetje beschuit onder en stukje groente rauw malen en eronder broceli bevoorbeeld alleen de kronen eronder niet te stengels die bevatten namelijk onsettend veel vocht .
gewoon kant en klaar eivoer maal er anders beetje groente onder klein beetje vloeirbaren honing er doorheen roeren niet onderin gewoon er door heen mengen en dit je kanaries geven
kijk ik wil niet over tuigen wil je alleen maar helpen ook mijn vogels krijgen het en ik vind me vogels prachtig mooie borstjes hebben ze blinken als een spiegeltje bekijk zelf eens de foto oke zijn geen kanaries zijn gouldamadines
ik verwen me vogel ook graag maar wel beperkt
ook geef ik me vogels 2 keer per week een kruiden thee
je kunt ze ook een groente thee geven ook dit is goed .
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door monique73Veer uittrekken voelen ze niet veel van hoor kan je natuurlijk proberen of laat het een ander
doen. Maar aangezien hij de vorige keer er al moeilijk door heen kwam lijkt het me
verstandiger hem eerst aan het eivoer te laten wennen. Of anders iets van vitamine
druppels door het water.
Of ei nu wel of niet slecht is daar valt hij echt niet van de stok.
De meeste mensen die een kanarie in de huiskamer hebben staan, hebben nog nooit
gehoord van Sepia, grit eivoer or whatever. De meeste daarvan krijgen alleen kanarievoer, water en schelpenzand op de grond.
Moet je vaak zien hoe die beesten verwend worden,
natuurlijk de een heeft er aanleg voor en de ander niet.
Denk dat je het gewoon eens bij moet gaan houden wanneer het gebeurd.
Valt hij dan van de stok plof of de grond of remt hij nog af door te fladderen.
Sinds hij 2 jaar terug zo moeilijk door de rui heen kwam zingt hij ook niet meer(heb vitaminedruppels geprobeerd op aanraden van de dierenwinkel) en heb zangkorrels gehad, werkte wel een beetje(althans bij mijn moeder zong hij een beetje, alleen had die andere zang-iets(zag eruit als gele muisjes)
Knapte hij ineens heel erg van op, maar geen idee wat ze had(en ze heeft het buisje weggegooid, dus dat is niet zo handig)
Hij fladdert niet, net of hij een black out heeft. hij merkt het gewoon niet. Valt gewoon naar beneden en lijkt wel of hij dan pas wakker wordt.
heb net honing gehaald dus kijken wat hij gaat doen.
dierenwinkel knipt geen nagels(dit was een zaterdagkracht dus die kon ook geen adres noemen, maar we zoeken verder)
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessicdan krijgt hij vanaf nu geen ei meer.
zal er eens een beetje honing onder doen.(dus niet mengen maar onderin het bakje)
Ik heb vanuit verschillende dierenwinkels(en supermarkten) eivoer gehaald, van beaphar, vitakraft, maar ook van die plastic kuipjes die gemixt zijn met een eigen eivoer.
ben in dierenwinkels in Rotterdam, Tilburg, Fijnaart, Dinteloord enz geweest
heb nu van konacorn(ei/krachtvoer met honing)
maar mag ik nu wel of niet dagelijks eivoer geven?
vind overal andere adviezen(2 x per week, ieder dag) dus nu weet ik het niet meer.
nagelsknippen zal het eens aan de dierenwinkel vragen, misschien dat die anders iemand weten die het goed kan.
Ze hebben om 2 stokjes een stuk (zangdschuurpapier zitten?) niet over eht hele stokje, maar over een deel.
en nu je het zegt, het is idd op momenten dat Jack in de rui schiet dat hij van zijn stokje valt(hij zit dan zelf neit in de rui)
iemand had gezegd datje een paar veren eruit moet trekken als hij niet gaat ruien, maardat vind ik zielig en kan mijn beesten geen pijn doen
Idd. Je hoort allerlei adviezen en kan daar niet meer uithalen wat het beste is.
Welnu.
De huiskamerkanarie geef je elke dag 5 gram zaad b.v. van Versele-Laga:
Prestige Kanarie.Wordt ook verkocht in zakjes van 1 kg.
De houdbaarheidsdatum staat er op.
Eivoer 2 x per week een theelepeltje. In de rui: elke dag 1 theelepeltje.Koop geen al te grote pakjes en let op de houdbaarheidsdatum.
Groenvoer: 1x per week een heel klein stukje broccoli
Fruit : 1 x per week een stukje appel ter grootte van een cm3
Let er op,dat alles goed gewassen is en gedroogd.
Heel af en toe geef je een stukje trosgierst.
Verder in de kooi: een sepia en vogelgrit.
Badwater verstrek je 's morgens en haal het na 1 uur weg. In bad geweest of niet.
Drinkwater elke morgen verversen. Wel op kamertemperatuur.
Kan je b.v. in een fles zonder dop doen en dat dan de andere morgen
als drink- en badwater geven.
Minimaal 1 x per week de kooi grondig reinigen en daarbij ook de stokjes niet
overslaan. Deze stokjes moeten een doorsnee hebben van 14 a 15 mm.
Zet de kooi tochtvrij,liefst in een hoek en weg van TV e.d. 's Avonds kan je de kooi afdekken met b.v. een handdoek. Wel aan een zijde open laten. 's Morgens haal je de doek weer weg.
Dat is het zo ongeveer.
Bedenk bij dit alles,dat een kanarie slechts ca.20-25 gram weegt.
Opmerking
-
ben blij dat ik toch niet alles verkeerd doe.
Zorg er altijd voor dat water opkamertemperatuur is, anders kunnen ze last van de maag krigjen.
ververs het water 2 x per dag, s'ochtends en 's avonds.
en heb toevallig het voer van prestige.
de tip met de honing door het eivoer heeft gewerkt, Frodo eet voor het eerst eivoer(hij probeert zelfs dat uit jack zijn kooi te stelen)
heb het met douchebakjes geprobeerd, maar zelfs na een maand gingen ze niet douchen tot ze een keer in de keuken terechtkwamen en mijn voorgevulde ovenschaal zagen staan om mijn gorente in te wassen.
Sindsdien gaan ze gewoon douchen in die schaal, ik vind het prima, dat doen ze netjes na elkaar.
kooien worden altijd op donderdag schoongemaakt(ontsmet met dettol en daarna goed afgespoeld) meestal vervang ik op zondag dan alleen het zand onderin de kooi.
de stokjes in de kooi zijn speciaal gemaakt door mijn vader en hebben verschillende diktes en 1 heeft er ook ribbels, die worden om de dag eruit gehaald(en met goed warm water schoongemaakt)
tochtvrij staan ze zeker, heb ze in de hoek gezet waar ze zo'n 5 tot 5 en halve meter van de tv staan, ze staan in de schaduw en 's avonds zorg ik ervoor dat er geen licht in de buurt van de kooi is.
afdekken is bij deze 2 niet nodig, want rond 21.00 uur gaan ze slapen en worden ze niet wakker tot ik rond 7 uur beneden kom(zorg ervoor dat 's avonds altijd de rolgordijnen dicht zijn zodat ze geen licht van buiten krijgen)
Alleen jammer(voor mij dan, want wens het niemand toe) dat er niemand is die eerder een vallende kanarie heeft gehad.
Heb wel veel aan de tips gehad.
Nu tot maandag wachten om de plaatselijke vogelvereniging te bellen en weer naar de dierenwinkel te gaan om te kijken waar ik het beste de nagels kan laten knippen.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessicben blij dat ik toch niet alles verkeerd doe.
Zorg er altijd voor dat water opkamertemperatuur is, anders kunnen ze last van de maag krigjen.
ververs het water 2 x per dag, s'ochtends en 's avonds.
en heb toevallig het voer van prestige.
de tip met de honing door het eivoer heeft gewerkt, Frodo eet voor het eerst eivoer(hij probeert zelfs dat uit jack zijn kooi te stelen)
heb het met douchebakjes geprobeerd, maar zelfs na een maand gingen ze niet douchen tot ze een keer in de keuken terechtkwamen en mijn voorgevulde ovenschaal zagen staan om mijn gorente in te wassen.
Sindsdien gaan ze gewoon douchen in die schaal, ik vind het prima, dat doen ze netjes na elkaar.
kooien worden altijd op donderdag schoongemaakt(ontsmet met dettol en daarna goed afgespoeld) meestal vervang ik op zondag dan alleen het zand onderin de kooi.
de stokjes in de kooi zijn speciaal gemaakt door mijn vader en hebben verschillende diktes en 1 heeft er ook ribbels, die worden om de dag eruit gehaald(en met goed warm water schoongemaakt)
tochtvrij staan ze zeker, heb ze in de hoek gezet waar ze zo'n 5 tot 5 en halve meter van de tv staan, ze staan in de schaduw en 's avonds zorg ik ervoor dat er geen licht in de buurt van de kooi is.
afdekken is bij deze 2 niet nodig, want rond 21.00 uur gaan ze slapen en worden ze niet wakker tot ik rond 7 uur beneden kom(zorg ervoor dat 's avonds altijd de rolgordijnen dicht zijn zodat ze geen licht van buiten krijgen)
Alleen jammer(voor mij dan, want wens het niemand toe) dat er niemand is die eerder een vallende kanarie heeft gehad.
Heb wel veel aan de tips gehad.
Nu tot maandag wachten om de plaatselijke vogelvereniging te bellen en weer naar de dierenwinkel te gaan om te kijken waar ik het beste de nagels kan laten knippen.
In goed eivoer zit al honing.
Als je minder zaad geeft eet de kanarie vanzelf het eivoer uit het snoepbakje.
I.p.v. honing kan je ook een druppeltje Karvitan door heen doen totdat hij het zonder eet.
Je kan het zelf allemaal invullen.
Maar nogmaals een kanarie weegt maar ca.20-25 gram en een goede verzorging houdt dus niet in hem te overladen met allerlei.
Juist een goed dieet zoals door mij aangegeven houdt de huiskamerkanarie
gezond.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking