Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Home Shield" Tegen bloedluis?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik gebruik al jaren homeshield, en alleen homeshield. Ik vind het perfect werken. Heb geen enkele last van bloedluis. Je kunt de vogels er ook mee inspuiten, de jongen niet totdat ze een verenpak hebben.
    Dit jaar ben ik op basis van proef met Dutchy's begonnen en i.e.i. was ik tevreden maar om een aantal redenen ben ik toch weer overgegaan op Homeshield. Ze zijn nu ook bezig met een vloeibare vorm waar ik een gratis fles van heb gekregen om het te testen. Dit is handig om stokken e.d. mee in te spuiten.
    Weinige geloven dat, omdat het geen zwaar chemisch goedje is, het werkt omdat het een natuurproduct is. Ik kan uit ervaring dit tegenspreken. Gebruik het nu al 4 jaar en ben zeer tevreden.
    Eric Tillemans Norwich en Glosters http://members.home.nl/fam.tillemans

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Bredenhoff
      Waar halen jullie dat homeshield.
      De Esp 310 in Eindhoven daar zit t bedrijf zelf. Ik woon daar in de buurt dus dat is makkelijk.Woon je niet in de buurt dan hebben de betere dierenspec.zaken het spul ook. Anders kan de leverancier van je vogelbenodigdheden het zeker voor je bestellen.
      Eric Tillemans Norwich en Glosters http://members.home.nl/fam.tillemans

Opmerking

Home Shield.

Verkoopadressen vindt men op internet, type Home Shield in en je krijgt wel een link.

Gr.
        Alex

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Tillemans
          Dit jaar ben ik op basis van proef met Dutchy's begonnen en i.e.i. was ik tevreden maar om een aantal redenen ben ik toch weer overgegaan op Homeshield.
          mag ik weten wat en niet beviel aan Dutchy's want ik heb laats wat over gelezen het zag er goed uit. maar daar lees je niet de nadelen.

birdmann_
          Birdmann_

Opmerking

de dutchy's stond met een mooi duidelijk artikel in onze vogels misschien heb je daar wat aan

Marcel Levers
            Gr Marcel Levers

Opmerking

Bloedluis knoflook

Kunnen de gebruikers van Knoflook aangeven hoeveel er in het drinkwater c.q. door het eivoer gedaan moet worden. Ik wil dat ook gaan doen maar er zal een bepaalde verhouding gebruikt moeten worden. Gaarne de opgave hiervan.
              Met vriendelijke groeten

Frans Br.

Opmerking

Ik geef het gewoon "op het gevoel". Nog geen kwart theelepeltje ongeveer op een ons eivoer (kant en klaar een ons). Geef je wat teveel dan lusten ze het niet meer, maar het kan absoluut geen kwaad.
                De vogels moeten er wel even aan wennen, de eerste dagen eten ze beduidend minder eivoer. Ik zou het dus niet tijdens de kweek beginnen.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

Hallo,
                  Bij mij gaat de knoflook in het drink en badwater.
                  Een teentje in de knoflookpers en dan in 2 liter water wel even laten "trekken" dan gaat het bij mij door een fijn zeefje en dan in de flesjes.
                  Ik proef het wel altijd even want soms is het te sterk en dan doe ik er nog een beetje water bij!!
                  Niet alle vogels eten eivoer vandaar...
                  Ze krijgen dit knoflook water om de dag!!
                  Groetjes,Mirjam

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                    Ik gebruik hetzelfde, homeshield en knoflook. Daarnaast ook nog een plukje zware shag in de nestjes.
                    Toevallig dacht ik er de afgelopen week aan, mijn vader deed dit 40 jaar geleden al, een plukje zware shag, bij de nestkastjes in.... Ik vroeg mij af waarvoor hij dat deed.

Aangezien hij niet meer onder ons is, kon ik het hem ook niet meer vragen, maar wel leuk dat ik hier het antwoord vind.

Opmerking

Working...
                    X