Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen kale buik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jongen kale buik

Ik heb in het nachthok nog een nestje gehad van 3 jongen. De jongen zijn 3 weken geleden uitgevlogen; 1 zebravinkjong is na een week helaas overleden. De andere 2 verblijven nu al 3 weken op de grond. Wat ik zie is dat de buikjes helemaal kaal zijn en dat ze nagenoeg niet van de grond afkomen dus vliegen is nogal lastig lijkt het. Ik zie verder geen bijzonderheden. Wat kan het zijn en hoe kan ik ze helpen?
    Dank alvast voor de reacties.

dat is vreemd ja, jongen die al 3 weken het nest hebben verlaten, zouden wel wat kunnen vliegen.

kan je wat stokken, takken, langs de kant zetten, zodat ze wel omhoog kunnen ?

misschien dat dat ze stimuleert, toch te gaan vliegen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Dank Ton voor je reactie. Ik heb een week geleden inderdaad wat takken als opstapjes in het nachthok gezet; helaas heb ik nog niet gezien dat ze er gebruik van maken. Ik hou het in de gaten via een camera die ik in het nachthok heb hangen en daarnaast kijk ik ook nog een keer of 6 door het raampje van het nachthok. Het heeft helaas nog geen effect gehad.

Opmerking

dan rest er niets anders dan maar af te wachten......

ik neem aan dat ze het voer en water goed kunnen bereiken ?
        groeten Ton

Opmerking

Uiteraard kunnen ze bij het voer en water. Vrees ook dat er niks anders opzit dan afwachten. Je wilt ze zo graag helpen
          Last edited by Thee; 13-11-2016, 14:27.

Opmerking

Misschien kun je ze in een Tt-kooi zetten, dan zijn de toch al van de koude grond.

Opmerking

maar dan leren ze niet vliegen.
              groeten Ton

Opmerking

Hoi Ton, ze blijven lekker in het nachthok en daar kunnen ze gebruik maken van de takken. Het blijft apart dat ze al zolang op de grond vertoeven. Ik zie nu wel dat er op de kale buikjes nieuwe pennetjes aan het doorkomen zijn. Dat geeft hoop.

Opmerking

kijk ook eens of de vleugelpennen volledig zijn en lang genoeg... dan kan je eventueel binnen enkele weken wat pennen plukken en laten teruggroeien. wie weet zijn ze dan van betere kwaliteit. indien ja, ook de andere stelselmatig laten vernieuwen.
                  parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Als ik nu het nachthok inkom zitten ze nog steeds op de grond maar ze beginnen nu toch wat te fladderen en 1 is zelfs de tak ingevlogen. Dus er is hoop. Ik denk niet dat ik de moed heb om de pennen van de vleugels te plukken.

Opmerking

Vliegen ze nu rond ?

Opmerking

Hoi Loeky, attent dat je er naar vraagt. Van de 2 jongen is er 1 gaan vliegen weliswaar nog een beetje sukkelig maar gaat wel steeds beter; het andere jong bleef mar steeds op de bodem van het nachthok en is 2 weken geleden overleden. Heb deze goed bekeken maar kon geen beestjes of andere vreemde dingen vinden, vleugels enz waren goed ontwikkelt.

Opmerking

Working...
                        X