Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ringen. Hoe??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ringen. Hoe??

Hallo allemaal,
    Ik was 2 weken niet thuis en mijn moeder zorgde voor mijn vogels. Maar ik ging in de volierre en ik zag dat er een eitje uitgekomen was van de zebravinken. Dit was echt niet de bedoeling! Maar normaal ringde ik mijn vogels met een knijpringetje maar nu ik lid ben van de vogelvereninging heb ik ringtjes met mijn eigen kweeknummer. Hoe ring je die ringetjes?
    Gr. Sander
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

via de zoek functie word het uitvoerig beschreven.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Met een dag of 7: 3 grote tenen vooraan door het ringetje schuiven. Ringetje doortrekken over het achterste teentje, klaar. Als het jong nog te klein is voor de ring gaat hij weer af, dan probeer je het een dag of wat later weer.

Als het goed is heb ik een foto bijgevoegd.
      Bijgevoegde Bestanden
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Zo simpel en kort door de bocht als het hierboven staat uitgelegd zou ik niet doen. De kans is groot dat je dan schade aan de teentjes veroorzaakt.
        Via google kom je filmpjes tegen en via vogelvereningingen vind je uitleg.

Probeer anders een ervaren persoon te vinden (bv via je vogelverening) die je de eerste keer helpt hierbij.

Groetjes, Chantal
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
          Zo simpel en kort door de bocht als het hierboven staat uitgelegd zou ik niet doen. De kans is groot dat je dan schade aan de teentjes veroorzaakt.
          Via google kom je filmpjes tegen en via vogelvereningingen vind je uitleg.

Probeer anders een ervaren persoon te vinden (bv via je vogelverening) die je de eerste keer helpt hierbij.

Groetjes, Chantal
          Maar zo simpel is het wel wanneer je ervaring hebt
          Groet Alex
          De Wieringer Zebravink

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Alex D Bekijk Bericht
            Maar zo simpel is het wel wanneer je ervaring hebt
            Lees eventjes de eerste post!
            Dan zie je dus dat het een vraag is van iemand die niet weet hoe het moet. Iemand die ervaring heeft gaat niet de vraag stellen hoe het ringen moet

Groetjes, Chantal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
              Lees eventjes de eerste post!
              Dan zie je dus dat het een vraag is van iemand die niet weet hoe het moet. Iemand die ervaring heeft gaat niet de vraag stellen hoe het ringen moet

Groetjes, Chantal
              Maar een ieder heeft het op deze wijze dienen te leren toch? Het is de enige beschrijving die er maar is omdat het zo simpel is ;-)
              Groet Alex
              De Wieringer Zebravink

Opmerking

Maar een ieder heeft het op deze wijze dienen te leren toch? Het is de enige beschrijving die er maar is omdat het zo simpel is ;-)
                Mooie stelling dat die uitleg de enige uitleg is omdat het zo simpel is ;-)

Ringetje doortrekken over het achterste teentje...???? Als de ring er af valt dan na een dag of wat nog een keer proberen?
                Stel dat de ring dan net te klein is?? En dan ook gewoon ringetje doortrekken over het achterste teentje?? En dan ook nog zonder vaseline oid? Want iemand zonder enige ervaring volgt dan simpel de simpele uitleg omdat er geschreven wordt dat het zo simpel is om te ringen.
                Hup we trekken even een ringetje om die teentjes, achterste teentje gaat wat moeilijk? Nou, gewoon doortrekken, klaar.

Het gaat wel over het niet of wel krijgen van een gehandicapte vogel, want als het ringen fout gaat dan heb je met die tere teentjes al snel een blessure of erger. Arme vogel.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Wow en door een beetje uitlokking (sorry Tal, je was even slachtoffer in dit geval. Niets persoonlijks ) volgt er ineens een uitgebreidere beschrijving.
                  Maar goed de handeling op zich zou simpel dienen te zijn. En uiteraard ben ik het met je eens dat je beter een keer kunt meekijken met een ervaren kweker.
                  Ook kan deze je dan aangeven dat er complicaties kunnen zijn.

Maar zo is het met meer simpele dingen
                  Wanneer je loopt kun je ook plat op je muil gaan, maar feit blijft dat de handeling simpel is
                  Groet Alex
                  De Wieringer Zebravink

Opmerking

Wow en door een beetje uitlokking (sorry Tal, je was even slachtoffer in dit geval. Niets persoonlijks ) volgt er ineens een uitgebreidere beschrijving.
                    Maar goed de handeling op zich zou simpel dienen te zijn. En uiteraard ben ik het met je eens dat je beter een keer kunt meekijken met een ervaren kweker.
                    Ook kan deze je dan aangeven dat er complicaties kunnen zijn.

Maar zo is het met meer simpele dingen
                    Wanneer je loopt kun je ook plat op je muil gaan, maar feit blijft dat de handeling simpel is
                    Ik zie het niet als 'slachtoffer'. Ik reageerde omdat als iemand die simpele uitleg zou volgen de kans groot is dat het mis gaat met ringen met alle negatieve gevolgen voor het vogeltje.

De uitgebreidere beschrijving had ik al geplaatst in mijn vorige post, zie de link van vogelvereniging Spijkenisse.
                    Internet is een gevaarlijk iets in het geven van tips en zodoende moet het zeker op een forum waar dierenwelzijn/vogelwelzijn voorop staat, goed staan.
                    Als 2 mensen zeggen dat het simpel is om te ringen en dat je de ring simpel moet doortrekken over het achterteentje dan heb je altijd wel iemand die dat op die manier gaat doen. Dat zou ik heel erg vinden.

Pas dus zelf ook op dat je met je antwoorden niet mensen verkeerd advies gaat geven. Intonatie en gezichtsuitdrukking is met grapjes en uitlokking van antwoorden best belangrijk en dat zie je niet op je beeldscherm. Als ik niet verder gereageerd had dan had jouw bevesting op het simpel ringen als laatste reactie gestaan waardoor het lijkt dat jij het ermee eens bent om op die manier te leren ringen.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Working...
                    X