Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Timorvinken dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Timorvinken dood

Hallo,

Mijn Timorvinken (10stuks) zijn in 1 nacht allemaal doogegaan.
    In hetzelfde hok zaten ook een koppel Diamandduifjes, ook dood.
    Er zaten ook 6 kanaries in hetzelfde hok maar die mankeren niets, heeft iemand een verklaring hiervoor?

gr. Joop

waarschijnlijk hadden ze of te weinig voer, of te weinig water.

de kanaries hadden waarschijnlijk een dikkere vetlaag en konden er wat beter tegen, want er zijn eigelijk geen ziektes die dit kunnen veroorzaken.
    groeten gijs

Opmerking

Vanachter de computer kan ik geen verklaring geven, dus is het wel prettig wat meer info te krijgen.
      Noem maar een dwarsstraat: was er voldoende voer b.v.
      Daar kanaries ander voer eten en er wel over konden beschikken is ook een mogelijkheid.
      Er komen op het forum wel vragen voorbij zoals mijn vogel zit bol of is dood gegaan wat is het?
      Nou dat wordt gissen nietwaar.
      Dus een meer uitgebreide informatie is altijd welkom.
      Ik hoor het misschien nog wel.

Opmerking

niet alleen de hoeveelheid voer, maar ook het type voer. kan me voorstellen dat als je alleen maar kanariezaad gevoerd hebt de diamantduiven en zebravinken een slecht dieet hebben gehad en dan met de dalende temperaturen ze dat niet kunnen hebben.

maar het hoeft niet aan het voer te liggen, kanaries zijn over het algemeen harder dan diamantduiven en zebravinken, heb je misschien nachtelijk bezoek gehad? (Kat, marter etc?)

bestudeer de dode vogels, daarvan kun je leren. kun je het borstbeen voelen? (scherp?) of zijn de kopjes beschadigd/nekken gebroken?

Opmerking

ja, eerst maar eens wat meer info geven. nu kan je geen conclusie trekken vrees ik.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

Het zou prettig zijn Joop als je reageert.
              Jij stelt een vraag, er wordt op gereageerd, maar verder geen reaktie van jouw kant.

Opmerking

Opmerking

je hebt natuurlijk niets meer om op te sturen naar de dierenarts, dat zou mischien een uitkomst kunnen bieden, je kan eventueel ook de mest van een nog levende vogel opsturen om te laten controleren
                  groeten gijs

Opmerking

Bedankt voor je reactie Joop.
                    Als je per mail reactie wilt krijgen kan je vermelden dit per PB te doen.
                    Maar dat gebeurt hier meestal met privacygevoelige zaken.(adres, tel.nr, etc.)
                    Het is voor mij een compleet raadsel hoe de vogels dood zijn gegaan na wat jij hebt gemeld.
                    Ook typisch, dat de kanaries het wel hebben overleefd.
                    Ik vind het wel sneu voor je, maar dat is voor jou slechts een schrale troost.

groet Drum.

Opmerking

Het is mogelijk om een mailtje te ontvangen wanneer er een nieuwe reactie in een topic wordt geplaatst.
                      Dit kan door te abonneren op een onderwerp (zie bijlages).

Mvg. Eelke
                      Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

oke bedankt, nooit geweten dat dit kon.
                        groeten gijs

Opmerking

Hoe is dit verhaal nu eigenlijk afgelopen ???

----
                          GROETEN HANS

Opmerking

Working...
                          X