Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravinken ... net gestart

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zebravinken ... net gestart

Hallo

Sinds kort ben ik gestart met het houden van zebravinken.
    Super tam vogeltje.
    Deze zitten in een voliere samen met diamantvinken.

Nu ben ik niet thuis in kleurslagen en dergelijke ... maar toch had ik graag een beetje meer info gekregen betreffende deze vogels. Ze zijn momenteel nog aan het broeden. Dus eventueel ook graag welke jongen ik hieruit kan verwachten. Kan iemand mij helpen ?

Bij mijn dochters staan ze als "mooi zwartje" gecatalogeerd.

Alvast bedankt .
    Bijgevoegde Bestanden

Leuke beestjes!
    Ik geloof dat de vogel op de tweede foto een blackface is, die andere weet ik niet precies

Opmerking

Als ik het niet verkeerd heb; een zwartwang pop en een zwartborst zwartwang man.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Denk dat troetelduifje gelijk heeft. Heb ook met deze kleuren gekweekt en het komt beide goed overeen
        groeten gijs

Opmerking

Yeah!!! En wat heb ik nu gewonnen?

Nu mijn kooi is uitgebreid en ik maar 2 koppels zebravinken heb (wat toch wel redelijk goed gaat overigens) en er wordt gezegd dat 3 koppels beter is, krijg ik binnenkort nog 1 koppeltje zwartborst grijze zebravinken bij.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Niet te vroeg victorie kraaien Troetelduifje.

Op de derde foto is duidelijk te zien dat de man staartblokken heeft. Een zwartborst heeft nooit staartblokken, maar druppels in de staart. Verder is de teugelzone zwart, bij een zwartwang zwartborst zou deze wit moeten zijn.

Wat het dan wel is: een zwartwang blackface.

Dit vind ik zelfs een kwaliteitsvol koppel waar je zowel gewone zwartwangen als zwartwang blackface gaat mee kweken. Blackface is namelijk een dominante vererving, waarbij (gemiddeld) 50% van je jongen ook blackface gaan zijn.

Opmerking

Ik was niet zeker van blackface, omdat ik meende wit te zien in de teugel.
              En vanwege de brede borstband zei ik dus zwartborst.... helaas.... geen nieuwe wasmachine gewonnen????
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

merci allen .... weer veel bijgeleerd.
                Het zit blijkbaar in de details (waar ikzelf niet op lette... tot nu toe) wat deze toch dikwijls als eenvoudige genoemde vogels weeral een stuk interessanter maken !

Opmerking

Working...
                X