Kan iemand soms zeggen welke kleuren zebravinken heb zitten, heb ze voorlopig zitten voor plezier maar misschien als ik er mooie jongen uit kweek ,wil ik er ook mee tentoon stellen. Zijn de koppels goed of kan ik beter enkele vogels wisselen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
nieuwe zebravinken gekocht
Collapse
X
-
Ik kan het niet goed zien op de foto's. Maar heb wel een vraag, is dit hun definitieve kooi?
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwkobaltkanarie Bekijk Berichtja dit is hun kweekkooi en 2 hebben de nest al af, waarom?
- traliebodem > ze kunnen niet op de bodem scharrelen
- plastic stokjes in 1 maatdikte > slecht voor de pootjes en nagels
- totaal geen aankleding van de kooi
Je vogels hebben niets te doen behalve van stok naar stok springen en straks hun jongen grootbrengen.
Het zijn levende wezentjes die recht hebben op een fijn leven. Ook de broedperiode behoort leuk te zijn voor vogels.
Dit is niet om je te kwetsen, maar je kan zo'n kooi ook fijn maken voor je vogels ipv dat het er zo uitziet als bij jou.
Dit door een bodem te hebben waarop je houtsnippers of zand hebt, Ze kunnen dan op de bodem scharrelen.
Verschillende stokdiktes dat de spiertjes in de pootjes goed blijven en de nagels slijten ipv doorgroeien.
Wat groen aan de wanden dat het er iets natuurlijker uit ziet.
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
Ben het volledig met Chantal eens. Je zou zelf ook niet in een leeg klein kamertje willen met 2 krukjes.
Je hebt nu een paar tips om het voor je vogeltjes leuker te maken en daardoor zullen ze ook eerder broeden.
succes met je kweek.Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
uit het restant de rest van het land.
Opmerking
-
Imo is deze hobby 'het liefhebben van vogels' 'vogelliefhebber' er op gericht om het de vogels naar de zin te maken en ze goed te verzorgen.
Als een vogelliefhebber zijn vogels lief heeft dan zorgt een vogelliefhebber dat het hok schoon is en dat een vogel niet hoeft te scharrelen tussen zijn eigen poepjes.
Uiteraard ligt er altijd wel een poepje maar als het scharrelen tussen de eigen poep wordt dan is een vogelliefhebber al veel te laat met schoonmaken van een hok of kooi.
Om uit gemak kooien te kopen waardoor je zelf niet of niet vaak hoeft schoon te maken is, imo, een verkeerde keuze van een vogelliefhebber en ben je vogelhouder hetgeen totaal anders is dan een vogelliefhebber.
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret Bekijk BerichtBlauwkobaltkanarie vroeg enkel of dit goede koppels waren die hij momenteel enkel voor z'n plezier houdt. De vogels op zich zijn mooi, maar met nog enkele schoonheidsfoutjes.
En dan letten we verder niet op het 'vogelliefhebben'.
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
Goed gedaan Chantal. Je hebt aangegeven hoe men met vogels om dient te gaan.
Of men hier gehoor aan geeft, kun je niet afdwingen en elkaars mening afkraken heeft geen nut.Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
uit het restant de rest van het land.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking