Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kleur is dit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke kleur is dit

hoi,
    ik had een vraagje, weet iemand wat de kleur van dit popje is ?
    ik dacht zelf maskergrijs
    Click image for larger version

Name:	maskergrijze pop.JPG
Views:	1
Size:	50,9 KB
ID:	439452
    13 jaar, neem een kijkje op mijn website : www.vogelsem.nl

Ik heb der ook zo 1 een pop en een man die er dan anders uit ziet maar de jongen van ze zien er het zelfde uit als pop maar wat ik raar vind van de 2 legsels die ze groot hebben gebracht heb ik 1e legsel 3 mannen en 1 pop de 2e legsel denk ik hetzelfde de snavels zijn nog beetje zwart maar denk weer 3 mannen en een pop op moment heb ik heel veel jongen zebravink mannen en weinig poppen

Opmerking

ik heb van mijn biologie juf gehoort dat dat licht aan de chromosomen van de man, het x chromosoom ( zorgt voor een vrouwtje ) is veel kleiner dus zakt minder snel naar de eicel terwijl het y chromosoom ( zorgt voor een mannetje ) veel zwaarder is dus zakt sneller naar eicel.
      ik weet niet of het waar is...

groetjes

Opmerking

Misschien kan je hier de uitslag vinden:
        http://www.nederlandsezebravinkenclu...0P1242592.html
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Dit is volgens mij inderdaad een maskergrijze pop.

Er is binnen de maskergrijze onderscheid tussen twee richtingen.
          Het verschil zit in de kleur van het rugdek en de staartblokken.

Voor TT moeten deze donker zijn (de kleur van de traanstreep)

Opmerking

pastel masker grijs?
            Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

om te weten of het pastelmasker grijs kan zijn zouden er foto's van de ouders gepost moeten worden.

persoonlijk denk ik maskergrijs (zwartoog)

Opmerking

masker grijs maar van het Engelse type, dus met zwarte traanstreep maar beige staartblokken.
                Op tt worden deze niet gevraagd maar ze zijn wel waardevol voor de bleekrug kweek.

Opmerking

Hier is een foto van de vader, de moeder is een paar weken geleden overleden.
                  Weet iemand hoeveel het popje waard is , ze is erg groot van formaat...
                  Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Moeilijk een waarde op te plakken.

Zoals altijd wat de zot ervoor geeft.

Het probleem zit hem in het volgende. Als TT vogel is deze niet bruikbaar.
                    Zoals eerder vermeld zou ze wel bruikbaar zijn in de bleekrug kweek.

Nu zal niet iedere bleekrug kweker ze gebruiken, sommige zijn voorstander om deze vogels in te kweken, andere niet. De bruikbaarheid is ook afhankelijk van het pigment op de kop en natuurlijk het formaat (moeilijk te beoordelen op de foto). Verder zijn deze vogels ook niet zeldzaam te noemen.

Dus als gevolg, een kleine afzetmarkt voor deze kleurslag.

Persoonlijk zou ik voor een dergelijke vogel 5 a 10 euro geven, mits een echt groot formaat mss iets meer

dit is natuurlijk slechts mijn mening.

Opmerking

Je hebt 2 soorten maskers, een masker zwartoog en masker roodoog. Het verschil zie je alleen de eerste dagen. Echter in de praktijk zie je bij zwartogen veel kleurverschil in de kop. Bij een roodoog is de kleur egaal en veel zachter. Op de foto kan ik niet beoordelen of dit een pastel man zou zijn, ik denk echter niet dat het een pastel vogel is maar gewoon een zwartoog masker grijs pop.

Zoals eerder gezegd bijzonder nuttig voor de kweek van bleekruggen, mits deze uitzonderlijke fysieke eigenschappen heeft. Een waarde voor deze vogel, ik zou ook op max een tientje komen, maar dit nou ook niet echt een foto waarvan je een goed oordeel kan geven.

Bij beide moet de traanstreep zwart zijn, alleen een masker bruine heeft een bruine traanstreep.
                      Check mijn blog over zebravinken en andere tropische vogelssigpic

Opmerking

Working...
                      X