Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleempje???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• probleempje???

mijn koppeltje heeft een nest gebouwd, vandaag is het 2e eitje gelegd, maar het mannetje blijft nestsel in het nest plaatsen, ook boven op de eitjes, nu geef ik ze geen nestsel meer maar dan trekt hij kokosvezel uit het nest vliegt een rondje en legt het terug. is dit normaal? wat kan ik het beste doen?

niet veel eigenlijk. Tot ze gaan broeden blijft het mannetje nestvezel in het nest leggen.
    Je kan proberen de eitjes steeds een beetje naar boven te leggen, dan zien de ouders wel dat er eieren liggen.

Mannetje heeft gewoon erge nesteldrang.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
      niet veel eigenlijk. Tot ze gaan broeden blijft het mannetje nestvezel in het nest leggen.
      Je kan proberen de eitjes steeds een beetje naar boven te leggen, dan zien de ouders wel dat er eieren liggen.

Mannetje heeft gewoon erge nesteldrang.
      bedankt voor snelle reactie, maar kan ik dan het beste ook kokosvezel blijven geven? of dat maar niet doen?

Opmerking

Nee, geef maar niet bij, tenzij je ziet dat hij het popje begint te plukken.
        maar soms blijven zebravinken nestmateriaal in hun nest leggen en worden de eitjes naar onderen gedrukt. dat houdt op den duur wel op, maar die eitjes komen dan niet meer uit.

Dus voorlopig even niets meer geven, behalve als hij het popje kaal gaat plukken voor veertjes.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Working...
          X