Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravink jong met slechte start

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zebravink jong met slechte start

Hallo,

ik heb van een goede vogelkennis 2 eitjes gekregen om door mijn zebravinken uit te laten broeden. En met succes, er zijn een prachtig vrouwtje en mannetje geboren, ze zijn nu ruim 4 weken oud.
    Ze zien er beiden goed uit, het mannetje vliegt al volop rond en probeert ook al zelf te eten.
    Het vrouwtje daarentegen vliegt dus niet. En ik denk dat dat komt door d'r staart, deze is niet zo heel vol. Ze heeft in het begin veel over de grond gehipt (werd wel gewoon verzorgd door de pleegouders), maar moest dagelijks dr kontje wat poepvrij houden. Ik denk dat daardoor de problemen met de be-vering in de staart is gekomen.

Ze wordt nog steeds verzorgd door pleegouders en qua bouw ziet ze er gezond uit. Ze fladdert wel, maar d'r staart is duidelijk dun.
    Ook wordt ze verzorgd door het kwarteltrio wat ik heb rondlopen.

's Avonds als de scherming valt zet ik haar in het nestkastje (en daar blijft ze dan lekker zitten). Overdag hipt ze rond op de grond en tegen de schemering zit ze tussen de kwartels die haar lekker warm houden.

Gaat dit t.z.t. goedkomen? Moet ik ergens op letten?

Het kan dat het beestje na de eerste rui mogelijk wat beter in haar veren komt te zitten. Dat is te hopen, want anders ben ik bang dat de natuur uiteindelijk zijn werk gaat doen.

Je zou wat takken trapsgewijs kunnen plaatsen waardoor het vogeltje wat hoger in de kooi kan plaatsnemen door van tak naar tak te springen.

Op dit moment kan je weinig doen. Gewoon zaden verstrekken, maar geen groenvoer. Op dit moment kan je trosgierst geven. Dat is makkelijk te pellen en helpt ze sneller zelfstandig eten.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

men stiefpa had dit met zen kanarie .

en die vliegt nu rond .

dus komt normaal wel goed.
      MVG senne
      16 jaar !

http://waarneming.nl/

Opmerking

he linda
        je hebt het goed geprobeert
        maar helaas

Opmerking

misschien dat het volgend jaar wel goed lukt

Opmerking

Wat voor vogels zijn er uitgebroed? Ook zebravinken? En wat voor kleur hebben ze? Soms hebben zebravinken van een bepaalde kleurslag aangeboren te dunne bevedering. Dat komt dan ook niet meer goed.

Een volwassen vogel moet zich wel kunnen redden in je kooi natuurlijk; de ouders houden ooit op met voeren. Kan het jong dan wel zelf goed eten en drinken?

Te dunne staartbevedering zou niet echt moeten uitmaken voor het vliegen, alleen wel voor het sturen. Maar dan zou ze toch wel rond moeten kunnen fladderen. Maar als ze haar vleugels niet gebruikt is er misshicen wat anders aan de hand en zou het humaner kunnen zijn haar uit haar lijden te verlossen.

Succes ermee.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

ik ben nog wezen kijken zag er mooi uit alleen de staart bijna weg
              en wat poep op de vleugeltjes
              de eitjes kwamen van ons maar alle andere jongen van de echte ouders zagen er gewoon goed uit

Opmerking

Working...
              X