Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste jonge vinken welke kleurslagen???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eerste jonge vinken welke kleurslagen???

Hallo

Dit zijn de eerste nestjes jongen vinken die ik heb kan iemand mijn zeggen welke kleurslagen dit zijn ben hier niet zo bekend in.
    alvast bedankt

mvgr Piaske
    Bijgevoegde Bestanden

De onderste man is een blackface en ik zie ook volgens mij een jong die blackface is
    Groetjes van marco

Opmerking

dank je wel marco leer zo steeds wat bij ben eigenlijk met dit forum heel blij

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door piaske
        Hallo

Dit zijn de eerste nestjes jongen vinken die ik heb kan iemand mijn zeggen welke kleurslagen dit zijn ben hier niet zo bekend in.
        alvast bedankt

mvgr Piaske
        Uiterst rechts is een zwartborst of split zwartborst denk ik maar foto's zijn van slechte kwaliteit
        Audi et alteram partem

http://buiten-voliere.webnode.nl/

Opmerking

Ikzelf heb vandaag mijn blackfacen gekoppeld voor de kweek van 2014
          mijn koppels zijn
          Blackface man x grijze pop
          Blackface man x zwartwang pop
          Kuifman grijs x blackface pop
          En heb nog wat koppels kuifen gezet
          Over 2 weken krijgen ze nestmateriaal
          Groetjes van marco

Opmerking

oke bedankt wizzy zal proberen duidelijkere te maken en marco ik doe nog niet gecontroleerde kweek deze zijn in het wild wil wel die richting heen maar moet nog veel leren ben pas beginner maar nooit te oud om te leren toch

Opmerking

1e foto helemaal rechts is een gewone zwartwang grijze man.
              Helemaal links op die foto is een gewone bruine pop. Is de moeder bruin? Anders is de vader split voor bruin.
              Bruine pop met grijze man is niet zo'n beste combi.

Jong op de 3e foto is een blackface grijze man. De moeder moet dus blackface zijn, want split voor blackface bestaat niet en de zwartwang man op de 1e foto heeft witte teugels, dus is geen blackface.

De rest is een mengelmoesje. Nu ik antwoord kan ik de foto's niet meer zien, dus weet ik niet precies meer wat erop staat.
              Maar ik heb het idee dat de combinatie tussen pap en mam een beetje rommelig is.

Wil ik niet mee zeggen dat de jongen lelijk zijn hoor.
              Maar als je pap en mam een beetje in dezelfde kleur houdt, is het iets beter te voorspellen wat eruit komt en dan krijg je ook geen toverbal aan jongen, met wie weet hoeveel splitfactoren.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

dank je troetelduifje maar is allemaal wild dus vandaar

Opmerking

Hoe bedoel je?
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

ik bedoel dat ik ze niet apart zet voor de kweek

Opmerking

oh, maar ik bedoelde dat ook niet.
                      Je vraagt hier welke kleuren je jongen hebben.
                      Maar als pa en ma zoveel verschillen, dan komen er jongen uit die soms moeilijk te benoemen zijn en door splitfactoren misschien nog wat kenmerken extra vertonen.
                      bv. pop split voor bont had bij mij ooit witte wangen, verder nergens wit. Was een beetje verwarrend.

Dus ik bedoelde; om verwarring te voorkomen van wat je jongen qua kleur zijn is het het handigst om de ouders zo dicht mogelijk bij elkaar te nemen.

In de benoeming van de kleuren van vogels worden namelijk ook altijd de split of kanssplit factoren vernoemd en dan krijg je dus een opsomming met -tig /- streepjes erbij.

Ermee kweken of niet doet er verder niet toe.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                      X