Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste nestje is uitgevlogen en nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Eerste nestje is uitgevlogen en nu?

Het eerste nestje is uitgevlogen.. Maar wat nu? Moet ik het oude nestje weghalen? Want het is behoorlijk vies.. Moet ik weer nieuw nestmatriaal neerleggen?

Ik heb ook knikkers in hun waterbak gedaan zodat ze geen bad kunnen nemen. Ik heb gelezen dat ze dan weer eitjes willen gaan leggen als ze vaak kunnen badderen.

Ik hoor dat ik heb goed doe.. Tips zijn altijd welkom...

Nest weghalen zodat ze niet meteen kunnen terugleggen.
    Wacht 14 dagen na het uitvliegen dan zijn de jongen zelfstandig.
    Dan kan je ze verplaatsen en mag je terug een schoon nest geven met nestmateriaal.

Opmerking

Hoi, hoi.

Een tweede nestje ligt natuurlijk helemaal aan de omstandigheden. Zitten de vogels binnen of buiten? Verwarmd? enz.

Voor een buiten verblijf wordt het wat laat in het seizoen.

Knikkers heeft bij ons thuis nooit gewerkt. Ik kom uit een groot gezin.

Gewoon badwater verstrekken en als een nestje meer dan genoeg voor
      U is, geen nest gelegenheid of materiaal meer verstrekken.

Groet, Kees, Perth, WA, Australia

Opmerking

Inderdaad. Ik haal het vuile nestmateriaal over een week of 2 weg als ze wat groter zijn.

Opmerking

Bedankt voor jullie antwoorden.. Ik ben echt super blij met dit forum... Ik ben weer helemaal op de hoogte..

Opmerking

Ik heb nu toch nog een koppeltje die eitjes hebben gelegt? Wat moet ik daar nu mee.. De kooi is niet verwarmt.. Weghalen?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Supermoeke
              Ik heb nu toch nog een koppeltje die eitjes hebben gelegt? Wat moet ik daar nu mee.. De kooi is niet verwarmt.. Weghalen?
              hoi supermoeke. gewoon late hangen. als het te koud word stoppen ze zelf wel broeden op de eitjes. maar als je wel wilt kweken met dit koppel zou ik ze binnen ergens zetten waar het verwarmd is. dan hebbe ze binnen de week/2 weken terug opnieuw een nest als je dat zelf wilt natuurlijk. want deze kweken lente zomer herfst en winter als ze binnen zitten wel natuurlijk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069
                hoi supermoeke. gewoon late hangen. als het te koud word stoppen ze zelf wel broeden op de eitjes. maar als je wel wilt kweken met dit koppel zou ik ze binnen ergens zetten waar het verwarmd is. dan hebbe ze binnen de week/2 weken terug opnieuw een nest als je dat zelf wilt natuurlijk. want deze kweken lente zomer herfst en winter als ze binnen zitten wel natuurlijk.
                Hey. Thanks voor je antwoord.. Dan laat ik ze gewoon liggen.. Ik wil wel kweken maar gewoon natuurlijk.. Gewoon ddl weer in de lente..

Opmerking

Idd. gewoon laten liggen, die worden nog wel groot hoor.

Opmerking

tjaa gewoon laten liggen als het te koud wordt met broeden stoppen ze wel?
                    het zijn zebravinken hea.
                    het zijn net muizen. die gaan gewoon door al is het -20 dat heb ik de afgelopen 2 winters wel gezien.

deze jongen zullen als je geen nachthok hebt of ze niet ergens vorst en tochtvrij kunt houden het niet overleven.
                    en dit zeg ik ook uit eigen ervaring.

zebravinken zijn diehards als het gaat om voortplanting.

ik zeg dus ook de eieren weghalen. en geen nesten en materiaal meer verschaffen.

ze zullen mischien dan nog wel ergens wat proberen maar kun je altijd weer weghalen en als de mogelijkheid er toe doet.
                    kun je ook de mannen en poppen appart zetten maar als je maar 1 koppel hebt raad ik dat niet aan.

succes.
                    mvg roy (vogelfreak)
                    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                      het zijn zebravinken hea.
                      het zijn net muizen. die gaan gewoon door al is het -20 dat heb ik de afgelopen 2 winters wel gezien.

deze jongen zullen als je geen nachthok hebt of ze niet ergens vorst en tochtvrij kunt houden het niet overleven.
                      en dit zeg ik ook uit eigen ervaring.

zebravinken zijn diehards als het gaat om voortplanting.

ik zeg dus ook de eieren weghalen. en geen nesten en materiaal meer verschaffen.

ze zullen mischien dan nog wel ergens wat proberen maar kun je altijd weer weghalen en als de mogelijkheid er toe doet.
                      kun je ook de mannen en poppen appart zetten maar als je maar 1 koppel hebt raad ik dat niet aan.

succes.
                      Ik heb 4 koppeltjes... Maar ze jonge echt als muizen ja.. haha.. Ik heb wel een binnen hok.. Dan ga ik daar gewoon de kastjes hangen... Want apart zetten gaat niet lukken..

Thanks voor je antwoord...

Opmerking

Working...
                      X