Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zebravinken

goede middag ik heb eens een vraagje over zebravinken
    ik heb een koppeltje en die heeft nu al twee keer eitjes gelegt de eerste keer hadden ze der eentje en de tweede keer hadden ze der vier het vrouwtje blijft goed op de nest zitten tot de eitjes uitkomen en als ze uit zijn vliegt de moeder uit en al de babytjes zijn der uitgegooit vind het zo jammer kan aub mijn iemand zeggen hoe dat komt en wat ik der aan kan doen alvast bedankt voor die gene die mijn kan helpen of raad geven groetjes bernadette

Vertel eens iets meer Bernadette.
    Zitten de vogels alleen in de kooi of zitten er ook andere soorten bij.
    Wat voor nestkastjes gebruik je en wat voor nestmateriaal?
    Heb je ook de indruk dat het mannetje achter het vrouwtje aanzit?

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

ze zitten bij kanarie's in een kooi en ze hebben nestmatriaal dat de winkel mijn heeft gegeven en broednestjes en het mannetje geeft haar wel eten als ze op haar eitjes blijft zitten dan komt zij der niet meer van af daarom vind ik het zo jammer he dat ze der wel tijdens het broeden blijft op zitten en als ze uit komen der uit gooit en dan weer een nieuw nestje maken en der weer eitjes inleggen he heb gisteren alles der uit gehaalt en vandaag weer terug 3 eitjes he wat moet ik nu doen he

Opmerking

hangen er verschillende ZEBRAVINNKENnestjes in?
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

laten liggen, uit het nest gooien komt op het zelfde neer, ze verstoot haar jongen
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Ik heb ooit ergens gelezen dat als het popje te jong is, dat dat ook invloed zou kunnen hebben op hoe ze de jongen verzorgd.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Het gebeurt ook wel dat het voorkantje van het nest maar een klein opstaand randje is waardoor de jongen per ongeluk uit het nest vallen als de oudervogels er uit gaat.
              Ik zou zelf ook niet te snel roepen dat het domweg de schuld van een slechte combinatie van man en pop is.
              Ruud.
              www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

Ik heb het zelf gehad dat me jongen iedere keer op de grond lagen.

Eerst dacht ik dat het aan het koppeltje lag en gedeeltelijk klopte het maar gedeeltelijk ook niet.

Mijn koppel was vrij jong. Daardoor hadden ze nog nooit een nestje gehad en bouwde ze hun voorkant telaag waardoor de jongen er uitvielen. Stukje onervarenheid van het koppel. Ik gebruikte overgens traliekastjes maar dat was al wel duidelijk denk ik.

Ik heb toen ze op eitjes zaten een stukje karton aan de voorkant van het nestje gezet zodat de opening iets hoger kwam te zitten. En toen kreeg ik 3 nestjes achter elkaar zonder problemen.

Ik heb dit jaar het zelfde koppel en nu is hun nestje aan de voorkant beter gebouwd. Ze hebben hun eerste nestje dit jaar nu en het gaat prima!!!

Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen een stukje karton aan de voorkant van je nestkastje ervoor friemelen. OF een ander nestkastje pakken. Een met een dichte voorkant dan ben je ook overal vanaf Mocht het niet werken dan ligt het echt aan het koppel en zou ik stoppen met kweken met dat koppel! Maar als ik het zo aanhoor is dit de oplossing

VEEL SUC6!!!!

Opmerking

Ik heb momenteel jonkies van de japanse meeuwen en toen ik het nest ging controleren is het 2x gebeurd dat een jonkie uit het nest viel toen de vader of moeder wegvloog. Waarschijnlijk blijven hangen aan hun poten. Gelukkig kon ik het jonkie zien liggen en deze heb ik weer teruggezet in het nest. Daarna heb ik ook een stukje karton voor het nestje geniet en nu gaat het goed.

Groetjes Inge

Opmerking

Keurig opgelost zo!
                    Hier hebben mensen wat aan.
                    Ruud.
                    www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

ben blij dat het nu goed gaat

Ik zou in het begin nog wel ff blijven checken maar denk wel dat het zo goed is.

Opmerking

Hoi Bas,

Was dat aan mij gericht? Tot nu toe gaat het goed. De kleintjes beginnen al veertjes te krijgen en ik heb ze zondag geringd. Gisteren heb ik er 1 opnieuw geringd omdat de ring afgegaan was. Waar ik wel van baal is dat ik een nestje van 5 had, maar 1tje was ik al heel snel kwijt. Overal gezocht, maar kon hem nergens vinden. Ik ben bang dat hij er toch uitgevallen is en dat de kwartels hem hebben gevonden. Vorig jaar was ik er van een nestje van 6 ook al 1 kwijt.

Groetjes Inge

Opmerking

da's niet altijd uit het nest gevallen een jong van een dag verdroogd rap en vind je bijna niet terug tussen het nest materiaal
                          en dat er al eens een jong het niet haalt is heel normaal
                          een pimpelmeesje heeft soms 10 jongen als er daar 5 van uitvliegen is veel en daar blijven er gewoonlijk na 1 dag maar 2 van over
                          dat heet natuurlijke selectie of de wet van de sterkste o f slimste

Opmerking

Bizar om te lezen dat er van een nestje van 10, maar 2 overblijven. Ik ben in ieder geval blij dat ik er nog 4 over heb van de 5.

Groetjes Inge

Opmerking

Working...
                            X