Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dringend advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
    Als je dat niet leert, word je behalve knetter, ook zwaar overspannen.
    Wat de reden was dat ik op den duur mijn opvang gesloten heb.
    Ondnaks de eerder geschreven policy trok ik me het onrecht dat emnsen hun dieren aandoen toch teveel aan. En ik had zelf nog 2 kleine kidneren, die daardoor aandacht tekort kregen.

Wat leuk dat je zelf trouwens een jong van je eigen zebra's hebt. Dat zou gewoon goed moeten gaan als de ouders er gewoon bij zijn.
    je hebt trouwens ook leuke zebra's op je avater staan. Mooi zwart.
    Mijn zebra's zijn allemaal beige, maar die zijn nog te jong voor nestjes. Dus als ik al eens eitjes ga vinden (tot nu toe spelen ze alleen nog maar met elkaar), dan raap ik die nog even weg.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

zebravinkjes

Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
      Hoi iedereen
      Er worden zo direct een aantal jonge zebbies van 10 dagen bij me gebracht
      Mensen wilden hun zebravinken kwijt, en een koper wilde wel de oude vogels maar niet de jongen
      Dus nu zaten ze met de jongen die ze niet meer kunnen/willen verzorgen
      Haar man had al gedreigd om ze te verdrinken
      nu had haar buurvrouw op internet gekeken en mijn telefoonnummer gevonden en belde dus of ik de vogeltjes op wil vangen
      NOU ZE GAAN DUS NIET DOOD WAT MIJ BETREFT
      ik weet dat ik geen hoofdletters mag gebruiken, sorry
      dus ik heb gezegd dat ze mogen worden gebracht
      ze zitten nog in hun nestje
      ze kregen poezenmelk en brinta tot nu toe
      wie kan wat VOEDINGSADVIES geven en vooral om de hoeveel tijd moet ik voeden (als ze de snaveltjes opendoen, ok) maar ook 's nachts? En hoe gaat het met de ontlasting?
      Wat MOET ik weten mensen, help me even want de birdies mogen niet dood gaan.
      HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP
      hoi teunie,
      ik ben heel benieuwd hoe het is afgelopen met de jonge zebravinkjes.
      heb je ze in leven kunnen houden?
      ik heb zelf een tamme zebravink en kanarie, heb ik vanaf dat ze haast nog geen veren hadden zelf grootgebracht met oud wit brood, een beetje melk en krachtvoer.
      met een pincet met smal dik randje(zodat ik ze niet per ongeluk ging prikken) heb ik ze net zo vaak gevoerd als ze wilden, en ze zijn heel gezond.
      alleen s`nachts hoef je ze niet te voeren, dat doen de ouders ook niet.
      ik hoor graag van je, groetjes joke.

Opmerking

Lees even het hele verhaal (alle pagina's) dan weet je hoe het gaat.

Opmerking

hele verhaal lezen ja

Ik heb in het begin ook wel eens niet alles gelezen, omdat ik nog niet precies wist hoe het forum werkte

Ik ben weer heel blij omdat Beauty niet 1 jong heeft maar 3
          Eerst dacht ik dat ik maar 1 jong zag, maar vandaag had ik mijn bril schoongemaakt en keek ik eens goed en zag ik NOG 2 snaveltjes. Ik kon en kan mijn geluk niet op. Het is mijn en hun eerste keer.
          Dus 3 jongen en ze zijn heel serieus de ouders. Als ze niet voeden dan gaan ze oorlog voeren door de anderen uit de buurt van het nest te jagen.
          Zo van "eerst een potje knokken en dan weer het nest in".
          Dus 3 jongen voor onze eerste keer, het is moeilijk te zien omdat het nest heel dicht gemaakt is. Dus heb ik ook nog geen foto, grrrrr
          De man, Calimero, knapt weer op, en kan over een poosje weer terug als hij weer helemaal fit lijkt. Hij zingt weer normaal als eerst, maar moet nog wat sneller worden. hij krijgt dus extra vitamine.

Opmerking

Fijn om te horen dat Claimero opknapt! En gefeliciteerd met jouw 3 jonkies!! Ik zit te wachten tot mijn zebravink eitjes uitkomen.

Groetjes Inge

Opmerking

ok

Hoi Inge
              ik hoor vast wel wanneer de eitjes uitkomen
              je kunt het vast een beetje inschatten
              bij mij (nou ja bij Beauty dan)) zaten er wat dagen tussen
              het gepiep is zo aandoenlijk!
              Tot mails!

Opmerking

Working...
              X