Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dringend advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• dringend advies gevraagd

Hoi iedereen
    Er worden zo direct een aantal jonge zebbies van 10 dagen bij me gebracht
    Mensen wilden hun zebravinken kwijt, en een koper wilde wel de oude vogels maar niet de jongen
    Dus nu zaten ze met de jongen die ze niet meer kunnen/willen verzorgen
    Haar man had al gedreigd om ze te verdrinken
    nu had haar buurvrouw op internet gekeken en mijn telefoonnummer gevonden en belde dus of ik de vogeltjes op wil vangen
    NOU ZE GAAN DUS NIET DOOD WAT MIJ BETREFT
    ik weet dat ik geen hoofdletters mag gebruiken, sorry
    dus ik heb gezegd dat ze mogen worden gebracht
    ze zitten nog in hun nestje
    ze kregen poezenmelk en brinta tot nu toe
    wie kan wat VOEDINGSADVIES geven en vooral om de hoeveel tijd moet ik voeden (als ze de snaveltjes opendoen, ok) maar ook 's nachts? En hoe gaat het met de ontlasting?
    Wat MOET ik weten mensen, help me even want de birdies mogen niet dood gaan.
    HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP

Het is natuurlijk altijd handig om, voor je ergens aan begint, te weten Waar je aan begint.

Je neemt nu de verantwoordlijkheid van de mensen over waar je ze van gekregen hebt.

Hun probleem word opeens jouw probleem, met als gevolg dat jij nu alles op alles probeert te zetten om het maar een goede afloop te laten krijgen (wat natuurlijk het mooiste zou zijn).

Wees je bewust van het feit dat het ook niet goed af kan lopen met de vogels en voor jou op een grote teleurstelling uit kan draaien

Ik verwacht dat je ca. 4 x per dag kunt voeren, dit afhankelijk van hoe groot de vogels zijn en de hoeveelheid voer die je ze geeft.

Ontlasten hoef je ze echt niet mee te helpen (al zou je het eens met een klein rietje kunnen proberen eruit te zuigen betekent grapje hoor)

Opmerking

dank je

Hoi Eelke,
      Ik vind het te veel om door te lezen, zou je ook kunnen vertellen of ik 3 x per dag mag voeren, en ook 's nachts?
      ik heb nu een papje gemaakt van brinta en vocht van eivoer. Mijn staafmixer doet het niet, grrrrr
      hoe moet het verder met hun ontlasting?
      Dus 1. hoe vaak moet ik ze iets geven
      en 2. hoe gaat het met hun ontlasting, vanzelf?
      Als je me daarmee kunt helpen, dan ga ik morgenochtend naar de winkel om nutribird of voer voor handopfok te kopen
      Dank voor je geduld, want ik ben nu druk met de vogeltjes
      groet

Opmerking

Hoi Teunie,

Om hoeveel jongen gaat het? Ik heb op het moment Japanse meeuwen zitten met jongen van: 2x 5 dagen oud, 1x 4 dagen en 1x 3 dagen. Naar mijn weten staan Japanse meeuwen erom bekend dat het goede pleegouders zijn, maar ik weet niet of het verschil van min. 5 dagen en max. 7 dagen te groot is t.o.v. de 10 dagen oude zebravinken.

Wat heb je toch een rare mensen op de wereld. Als je jonkies heb laat je die toch eerst grootbrengen voordat je de ouders verkoopt??

Ik wens jouw in ieder geval veel succes. Wij hebben in het verleden een nest jonge zebravinken groot gebracht, maar dat is al zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe we dat gedaan hebben.

Trouwens hoe oud is jouw jonkie? Kun je ze daar niet bij zetten?

Groetjes Inge

Opmerking

klik nu toch maar eens op de linkjes

Opmerking

Opmerking

zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
                Hoi Eelke,
                Ik vind het te veel om door te lezen, zou je ook kunnen vertellen of ik 3 x per dag mag voeren, en ook 's nachts?
                ik heb nu een papje gemaakt van brinta en vocht van eivoer. Mijn staafmixer doet het niet, grrrrr
                hoe moet het verder met hun ontlasting?
                Dus 1. hoe vaak moet ik ze iets geven
                en 2. hoe gaat het met hun ontlasting, vanzelf?
                Als je me daarmee kunt helpen, dan ga ik morgenochtend naar de winkel om nutribird of voer voor handopfok te kopen
                Dank voor je geduld, want ik ben nu druk met de vogeltjes
                groet

te veel om door te lezen.......................................jij wilt het beste voor de vogeltje,s dus zit er maar 1 ding op lezen lezen en nog eens lezen
                en ja ik weet het deze hobby kost veel tijd en geduld.......
                dus een simpele oplossing is er niet al is het een uur van te voren zoveel mogelijk leesvoer etc in je opnemen
                eigenlijks moet dat al voor je vogels en andere dieren wil houden

mvg bonkje
                Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

aanvulling

Hoi iedereen
                  Bonkje: het gaat mij er even om dat ik de nacht doorkom zonder dat er vogeltjs dood gaan
                  Natuurlijk wil ik lezen en nog eens lezen
                  heb drie boeken uit
                  maar dit OVERVIEL me, ik werd gebeld door iemand en een half uur later kwamen de vogeltjes
                  Ik heb ze (omdat mijn staafmixer het niet meer doet) brinta gegeven, met vocht van eivoer, want ik kon het eivoer niet malen met zaden bijvoorbeeld.
                  En dan lauw, niet koud.
                  Ik had een pipetje van gezichtsserum liggen, dat heb ik zo goed mogelijk schoongemaakt. En daarmee spoot ik dan langzaam voer in hun bekjes.
                  Ze wilden graag eten en namen echt het pipetje in de snavel.
                  Het zijn er 6 en ze leefden nog toen ze kwamen, al zijn ze niet allemaal even groot. Ik heb ze gevoerd en zal inderdaad de bovenkant van een kooi op de doos doen, al zullen ze waarschijnlijk uitglijden als ze eruit zouden willen komen. Ik denk er over, na al het advies om Dolly, die toch nog geen eieren heeft gelegd, bij de jongen te doen om te kijken of haar moedergevoel gewekt wordt. Het zou prachtig zijn als ze voor ze zou willen zorgen. De eieren van Beauty (met nu 1 jong) zijn nog niet uitgekomen. Ook al zouden er 3 of 4 uitkomen dan zou 10 jongen toch wel veel zijn lijkt me.
                  Ze zijn ongeveer 10 dagen oud, ik kan het niet inschatten omdat ik nog niet eerder zebravinken jongen gezien heb. Ik hoop dat ik duidelijk ben nu, en alle advies is welkom en tuurlijk ga ik verder lezen via de link van Eelke.

Opmerking

Pas a.u.b. op met brinta, dat kan gaan zwellen.
                    Ga het er niet uithalen, maar ga ze zeker niet te vol spuiten en gebruik koud water, dan heb je minder kans op bacterien.

Meermaals kleine porties geven, niet teveel in 1 keer, dat doen de (meeste) mensen ook niet anders kunnen ze zich verslikken.

Als je eivoer in huis hebt zou je dat fijn kunnen stampen met een hamer o.i.d. op een plankje en daar een papje van maken. Eventueel even droog door een zeefje halen.

Opmerking

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Gaat dat met lauw water niet sneller gisten Hans?

Opmerking

Hoi Teunie,

Hoe is het nu met de kleintjes?

Groetjes Inge

Opmerking

ja inderdaad brinta kan gaan zwellen.

had namelijk zelf ook 4 jongen waarvan de ouders allebei dood zijn gegaan geprobeerd groot te brengen. het was op een zondag dat ik alleen de jongen nog had dus ja je moet wat om die jongen te laten overleven. maar brinta is dus gaan zwellen en de jongen hebben het helaas niet gered. dus kijk erg uit met brinta.

hoe gaat het nu met de jongen teunie?

vrg marthijn

Opmerking

Working...
                              X