Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravinken.kweken.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zebravinken.kweken.

hallo mij is eens verteld dat je bruine en masker bruin niet buiten in de voliere kunt houden dit in verband met de emaline bruine kleur , wie kan mij vertellen? kunnen de bruine en masker bruin in de buiten voliere of moeten ze binnen blijven. ik vraag dit omdat ik met de verbouw van mijn vogel schuur bezig ben moeten ze eigenlijk naar de buiten voliere. wie kan mij antwoord geven.
    en hoe zit het met masker grijs en ander kleurslagen/

ze kunnen best buiten MAAR niet in de zon want dan bleken ze op.
    Terwijl grijze zebra's net zon mogen hebben om het laatste restje bruin weg te werken.

Frank4

Opmerking

ze vallen niet dood als je ze buiten zet
      op TT zullen de punten tegenvallen
      als je ze buiten zet moet je eens op een ZEBRA TT gaan zien naar het verschil in kleur

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frank4
        ze kunnen best buiten MAAR niet in de zon want dan bleken ze op.
        Terwijl grijze zebra's net zon mogen hebben om het laatste restje bruin weg te werken.

Frank4
        Ja, dat is wel zo maar........ goede grijze zebravinken hebben dat niet nodig. Die hebben van zichzelf een goede kleur.
        Neemt natuurlijk niet weg dat zonlicht erg belangrijk is voor vogels en daar gaan wij wel eens te gemakkelijk aan voorbij.

Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
          Ja, dat is wel zo maar........ goede grijze zebravinken hebben dat niet nodig. Die hebben van zichzelf een goede kleur.
          Neemt natuurlijk niet weg dat zonlicht erg belangrijk is voor vogels en daar gaan wij wel eens te gemakkelijk aan voorbij.

Hans.
          goeie opmerking hans.
          in de jacht op 93 punten gaan we toch wel op bepaalde punten aan het welzijn van de vogels voorbij.

alles uit de bruinserie en de bleekruggen mogen gewoon buiten.
          begin augustus zoek ik de vogels voor de tt uit en die gaan in een binnen vlucht.
          na de rui zijn ze weer mooi warm en egaal.

harri
          met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Precies, maar haal ze niet te laat naar binnen, voor je het weet zijn je TT-aspiraties naar de mallemiezen. En 93 punten? Pffff, ooit droomde ik daar weleens over

Hans

Opmerking

En hoeveel ""goede grijzen"" vind je,die zijn op je handen te tellen hoor.

Groet Frank4

Opmerking

Groet Frank4
                ik heb er eentje 93 punten gekocht vorig jaar op de tt.
                maar ja hij bevrucht niet grrrrrrrr
                dus toch weer niet een goeie

Opmerking

Groet Frank4
                  Valt wel mee, Frank. Ga eens kijken in Veenendaal, het walhalla van de zebravinkenkwekers.... En anders in Apeldoorn. Even wat namen opzoeken in de catalogus opzoeken, belletje en een beetje geluk!
                  En natuurlijk, kampioenen koop je meestal niet - behalve Harri dan - die moet je echt zelf kweken.

Hans.

Opmerking

Valt wel mee, Frank. Ga eens kijken in Veenendaal, het walhalla van de zebravinkenkwekers.... En anders in Apeldoorn. Even wat namen opzoeken in de catalogus opzoeken, belletje en een beetje geluk!
                    En natuurlijk, kampioenen koop je meestal niet - behalve Harri dan - die moet je echt zelf kweken.

Hans.
                    ik had ook moeten weten dat je zo,n vogel niet zonder rede verkoopt.
                    deze man was 1 van een stam 4 broers

maar aan de ander kant stel je hebt er eentje een kampioen.
                    op een bepaalt moment kan je er niets meer mee om wat voor rede dan ook.
                    wat doe je dan met je 93 punten vogel,
                    een kweker mee helpen, de handel in, de kliko, je kan niet alles aanhouden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
                      ik had ook moeten weten dat je zo,n vogel niet zonder rede verkoopt.
                      deze man was 1 van een stam 4 broers

maar aan de ander kant stel je hebt er eentje een kampioen.
                      op een bepaalt moment kan je er niets meer mee om wat voor rede dan ook.
                      wat doe je dan met je 93 punten vogel,
                      een kweker mee helpen, de handel in, de kliko, je kan niet alles aanhouden.

Opmerking

Maar niks in de kliko donderen, dan liever Hans een seintje geven
                        Of mij ...

Gezonde vogels hebben wat mij betreft ook recht op een mooi leven.
                        "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

Working...
                        X