Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een pop of een man?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Zebravinken zijn toch wel de simpelste vogels wat betreft het geslachts onderscheid ,dus de koper had zelf eerst eens in een boekje of op internet moeten kijken voor hij tot aanschaf over was gegaan.
    De verkoper heeft waarschijnlijk een aantal zebravinken binnen gehad ,en zonder ze goed te bekijken weer metteen tesamen doorverkocht.
    Wat hij daar echt bij heeft verteld weet niemand .

Opmerking

Opmerking

Mooi gezegd Teunie. Er zijn zoveel mensen die op deze manier met deze prachtige hobby in aanraking komen en eerst wat misstappen moeten doen. Niet iedereen leest en informeert zich eerst in! Zo zou het wel moeten zijn maar dit is geen wekelijkheid. Ikzelf bijvoorbeeld heb in het begin van mijn hobby zebravinken en kanaries gehad met n koppeltje diamantduifjes. Opeens was ik helemaal weg van de gloster.Contact met iemand gekregen en hier enkele glosters gekocht. Helaas had de man maar 2 kuiven en de rest consorten( gladkoppen). Dus had ik weinig tot geen keuze in geval vd kuiven. Heb me om het kort te houden, rotzooi in de maag laten splitsen. Niemand verplichte mij natuurlijk om ze te kopen maar ik wist ook nog niet genoeg van deze vogeltjes.later krijg je wat meer kennis en weet je beter waar je op letten moet.En ja, impulsieve aankopen blijven bestaan in de hobby.

Opmerking

bedankt hoor

Hoi Frank,
          Dank voor je antwoord.
          Ik wilde even kijken of je foto's geplaatst had van jouw toppers, maar ik vond er geen, klopt dat?
          natuurlijk kan ik googlen maar leek me leuk om te zien wat voor vogels het zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
            Beste Arjan,
            Ik weet niet of je alles gelezen hebt, maar het lijkt me, aan jouw reactie te lezen, van niet. Ik leg het nog 1x uit en dan is het onderwerp wat mij betreft verleden tijd, want ik heb inderdaad wakker gelegen van je mail.
            Hallo Teunie ik had alle berichten van je gelezen en gezien alle teksten die jij plaatst ben ik van mening dat ik daar op moet reageren. Jij plaatst bijvoorbeeld de volgende teksten:
            Mmm nou als het inderdaad mannen blijken te zijn, dan zal ik mijn snavel eens opentrekken naar die verkoper.
            Dan is hij nog niet klaar met Teuntje,
            Ik vrees dat je gelijk hebt, en als je de andere berichten gelezen hebt, is de verkoper nog niet klaar met mij.
            Als hij niet wil luisteren ga ik pas zeggen dat ik weet waar zijn huis woont en waar zijn bed slaapt
            Ik was dan ook zeker van plan om op fora en bij de vogelverenigingen melding te maken van wat hij deed Dus hij komt er zeker zo niet mee weg
            Jij plaatst zulke berichten en bent dan volgens gepikeerd als iemand tegen jou in gaat.

Verkoper zet adv. op internet dat hij 8 zvinken te koop heeft omdat hij er mee stopt. Hij vertelt telefonisch dat het 5 poppen en 3 mannen zijn. Er staat geen foto op internet, want zijn zoon heeft de adv. geplaatst.
            Dit plaats je nu voor het eerst. Ik was ervan uitgegaan dat jij de vogels op de markt in zwolle had gekocht. Mijn excuses daarvoor.

Als ik de vogels krijg begin ik te twijfelen omdat ik al 2 mannen had en men mij had verteld dat mannen wangen hebben en poppen niet.
            Waarom had je de vogels dan meegenomen als je erover twijfelde?

Ik begin dus na te vragen en kom er achter dat iedereen zegt dat het mannen zijn. Op het moment dat het oorlog wordt haal ik de 2 poppen uit de voliere en wordt het rustiger en gaat de hofmakerij niet met de masker grijzen beginnen wat genoeg zegt.
            Ik ga dus verhaal halen bij de verkoper die me na nadrukkelijk doorvragen (hij wil zich er vanaf maken door me 3 poppen te geven) vertelt dat hij ze heeft ingeruild gekregen bij verkoop van amadines. Dat is dus een leugen wat mij betreft want eerst beweerde hij iets anders. Het geslacht van vinken lees ik hier, is het gemakkelijkst te bepalen van vrijwel alle vogels. Waarom zou een man van 60 die zijn hele leven al met vogels kweekt, dat niet weten? Ik heb moeite om dat te geloven.
            Waarom kost het jou moeite om dat te geloven. Zoals je zelf ook plaatst heeft het jou een week gekost om erachter te komen dat het mannen waren. Waarom zou een gouldskweker het dan wel kunnen weten?

Dat was inderdaad zeer verstandig van je geweest en dat is ook het geen wat ik je vertel.

Bij mij is het onwetendheid en bij hem noem ik het desinteresse. Ik wil leren en hem interesseert het niet wat voor geslacht de vogels hebben.
            Dat vindt ik vreemd dat het bij jou onwetendheid mag zijn en bij hem niet.

Waarom zou dat handel zijn? Goulds zijn duurder dan zebravinken dus hij heeft er zelfs nog bij ingeschoten. Dat was ook wat ik aangeef dat hij misschien wel een beginner heeft geholpen door een koppel goulds te ruilen tegen een stel zebravinken.

Daarnaast heeft iemand me gezegd nav de afm van de voliere dat 3 koppels voldoende kunnen zijn. Waarom biedt hij dan toch 3 poppen aan zodat het totaal 5 koppels worden?
            Het enigste wat je hier doet is een verkoper zwart maken die hier zelf niet reageert. Dit had je veel beter zelf onderling met hem kunnen regelen in plaats van je gal op internet zetten.
            Hij heeft je aangeboden om je alsnog drie poppen te leveren en de mannen weer terug te nemen, maar schijnbaar ben jezelf weer van gedachten verandert.

Nu ken ik de verkoper niet en wil ik hem ook niet schoon praten. Aangezien ik zijn verhaal niet ken kan ik er dus ook geen onpartijdig oordeel over plaatsen.

Natuurlijk is het altijd jammer dat een beginnende kweker zoiets overkomt. Maar ik hoop dat je voor jezelf hier wel een les uit hebt kunnen halen. Namelijk dat je je zelf meer moet inlezen over wat je aanschaft en mocht je dit niet weten laat je dan informeren door een ervaren kweker.
            Groeten,

Arjan

Opmerking

Opmerking

"Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

Mss is het beter om dit topic maar te sluiten want ik merk dat er wat slijk rond vliegt.

Teunie weet nu de geslachten van zijn aangekochte vogels en als ik goed las is de zaak rond.

mvg

Opmerking

Opmerking

PS: had het over de vogels en verder had ik gn naam gezet behalve je nicknaam.

Opmerking

nog 1 over

Oke dan! Helaas lees ik dit topic vandaag voor het eerst na. Ik meende dat je in een topic over het geslacht van een zebravink met niemand ruzie kon krijgen en dus had ik het overgeslagen.

Waarschijnlijk is het voor Teunie nu allemaal duidelijk. De geslachten van haar vogels en dat ze bij aankoop zelf verantwoordelijk is voor wat ze aankoopt.

Groet,

Rob.

Ohja, ik heb nog 'n hangslot over.

Opmerking

Working...
                        X