Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand al zie wat het is ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Volgens mij duidelijk een blackface.

Opmerking

Nu zit de vogel niet echt geweldig op stok
      Hij gebruikt zijn rechter achterteen niet, vandaar dat hij zo raar zit.
      Dat is wel jammer voor zo'n eerste jong, ( voor alle jongen natuurlijk) maar als hij er straks maar gewoon mee kan leven en paren heb ik daar verder niet zo veel problemen mee.
      En mischien trekt het wel een beetje bij.

Bedankt voor alle reacties,.....
      GR:RAY

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door azantinga
        Als ik het jong vergelijk met zijn moeder dan zou ik zo op het eerste oog zeggen dat het een blackface is.
        Het aangezicht is niet meer wit en de overgang van de borst naar de buik is ook niet strak maar loopt wat in elkaar over. Nu zit de vogel niet echt geweldig op stok dus het blijft lastiig te zeggen.

Misschien kan je strategisch een aantal veertjes trekken in de flank en in de overgang van de borst naar de buik. Aan de veren die dan terug komen kan je zien wat voor geslacht het is en de kleur. Dit werkt goed als het een man is. Bij een bruine pop blijft blackface altijd lastig te herkenn.
        waarom in hemels naam een jonge vogel de veren trekken die komt met zo,n 4 weken in de rui en dan zie je alles van zelf daar hoeft geen onnodige stres voor zo,n jong bij te komen.
        een fout veertje voor de tt trekken okee maar de rest is onnodig.

je trekt bij je kinderen toch ook niet alsvast een melktandje om het latere gebit te zien.
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
          waarom in hemels naam een jonge vogel de veren trekken die komt met zo,n 4 weken in de rui en dan zie je alles van zelf daar hoeft geen onnodige stres voor zo,n jong bij te komen.
          een fout veertje voor de tt trekken okee maar de rest is onnodig.

je trekt bij je kinderen toch ook niet alsvast een melktandje om het latere gebit te zien.
          Helemaal mee eens !!

Het is toch veel leuker je vogels te observeren en de ontwikkelingen te volgen, in plaats van die ontwikkelingen zelf te willen versnellen?
          "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

Opmerking

fout

Het is zeer wel mogelijk dat verschillende mensen, verschillende meningen hebben. Dat mag, dat kan. Geen probleem. Onthoudt echter wel dat de toon de muziek maakt. Daarbij; als het niet zo verschrikkelijk is om een "fout veertje" te trekken voor de tentoonstelling dan lijkt het me ook niet een onoverkomelijk probleem om twee of drie borstveertjes te trekken nog voor de jeugdrui.

Beetje rustig aan dus s.v.p.

Groet,

Rob.

Opmerking

fout

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
              Het is zeer wel mogelijk dat verschillende mensen, verschillende meningen hebben. Dat mag, dat kan. Geen probleem. Onthoudt echter wel dat de toon de muziek maakt. Daarbij; als het niet zo verschrikkelijk is om een "fout veertje" te trekken voor de tentoonstelling dan lijkt het me ook niet een onoverkomelijk probleem om twee of drie borstveertjes te trekken nog voor de jeugdrui.

Beetje rustig aan dus s.v.p.

Groet,

Rob.
              in een ander topick (zebra vrouwtje van ysteege) werden mensen zelfs bedreigd en vrij grof uitgescholden daar heb ik je niet gezien met je woordje fout.

ik geef slechts mijn mening er staat geen kwaat woord in.
              en als je ziet hoe mensen afgekat worden hier om eigenlijk niets snap ik niet waarom je mij aanspreekt over zo iets pietlulligs als mijn mening over veren trekken bij zeer jongen vogels die in alle rust zouden moeten kunnen opgroeien.
              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Volgens mij wijken we te veel af.
                Ik heb hem voor mij al afgesloten.
                GR:RAY

Opmerking

Ik ga ook een gokje wagen en ik denk dat het een blackface bruine man is.

Waarom , als ik naar de staart bloken kijk zijn die licht tot wit van kleur, heb je nu een pop dan is dit licht tot creme van kleur.

Waarom blackface het stukje tussen de snavel en de oog streep is donker van kleur bij een niet blackface is diot wit tot creme van kleur.

Gr Jan

Kijk ook hier eens www.zebravinkenjankikkert.nl

Opmerking

Hallo Jan, jij ook hier... En zo vroeg op de dag!
                    Ja, de kleur van de stuit en bovendekveren, daar had ik zo snel niet aan gedacht. Dat krijg je als je wat uit de zebravinken weg bent...... (Maar de eerste koppels zijn er weer.)
                    Maar ik denk dat je gelijk hebt.

gr
                    Hans.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
                    X