Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
blf x blf geeft 25% DF blf = lethaalfactor niet levensvatbaar.
nu weet ik het niet meer de generator zecht van wel verschillende kwekers zeggen ook van wel maar die hebben het ook wel over split blackface en dat kan niet en hier hoor ik weer kan niet.
zal ook nooit blkf op blkf zetten want hoef geen dooie kan op de normale weg ook.
maar wat is hier nu waar
met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land
die generator is gemaakt als er ooit ne dubbelfactorige zou ontstaan
maar daar bijna niemand blf x blf doet zal dat ook niet gebeuren
als je dubbelfactorige blackf zou hebben zou er bij
blf xblf alleen blf mogen uitkomen
dit is nog niet gebeurd dus bestaan er geen levende blf die bubbel favctorig zijn
die dooie gaat ge niet zien dat zijn gewoon afgestorve eieren
niet dat er een jong geboren wordt dat nadien dood gaat
die generator is gemaakt als er ooit ne dubbelfactorige zou ontstaan
maar daar bijna niemand blf x blf doet zal dat ook niet gebeuren
als je dubbelfactorige blackf zou hebben zou er bij
blf xblf alleen blf mogen uitkomen
dit is nog niet gebeurd dus bestaan er geen levende blf die bubbel favctorig zijn
die dooie gaat ge niet zien dat zijn gewoon afgestorve eieren
niet dat er een jong geboren wordt dat nadien dood gaat
Zo heb ik het ook geleerd......
Hans
Tomorrow is the first day of the rest of your life...
nu weet ik het niet meer de generator zecht van wel verschillende kwekers zeggen ook van wel maar die hebben het ook wel over split blackface en dat kan niet en hier hoor ik weer kan niet.
zal ook nooit blkf op blkf zetten want hoef geen dooie kan op de normale weg ook.
maar wat is hier nu waar
In het boek 'De Zebravink' (uitgegeven via de NZC) staat in de inleiding van de blackface, dat het niet onomstotelijk vast staat dat de blackface (indien dubbelfactorig aanwezig) lethaal werkt ...
Wil je echter jongen op stok krijgen, wordt toch sterk afgeraden Bf x Bf te koppelen.
In het boek 'De Zebravink' (uitgegeven via de NZC) staat in de inleiding van de blackface, dat het niet onomstotelijk vast staat dat de blackface (indien dubbelfactorig aanwezig) lethaal werkt ...
Wil je echter jongen op stok krijgen, wordt toch sterk afgeraden Bf x Bf te koppelen.
ben ook niet van plan om bl x bl te kweken zie graag volle nesten
maar als hans en van duren gelijk hebben (en ik zeg niet van niet) dan is elke blackface dus split grijs want als ze zuiver zouden zijn zou je toch 100% blackface moeten krijgen dood of niet.
ik ga het na de kweek eens proberen
ben ook niet van plan om bl x bl te kweken zie graag volle nesten
In hetzelfde boek komen ook gerenomeerde kwekers aan het woord en die geven aan dat je met een nest Bf x Bf nooit jongen op stok krijgt.
De meeste sterven af in het ei en de rest in het nest ...
maar als hans en van duren gelijk hebben (en ik zeg niet van niet) dan is elke blackface dus split grijs want als ze zuiver zouden zijn zou je toch 100% blackface moeten krijgen dood of niet.
ik ga het na de kweek eens proberen
Omdat de Bf dominant is over grijs, heb je in een chromosomenpaar ook maar (= enkelfactorig) nodig om toch uiterlijk een Bf
Omdat de Bf dominant is over grijs, heb je in een chromosomenpaar ook maar (= enkelfactorig) nodig om toch uiterlijk een Bf
omdat een dubbelfactorige Blf x grijs meer blf opleverd en dat is de kleur waar je mee kweekt voor de tt.
en nogmaals ik ga dat niet doen want blf heeft doorgaans een smal kopje dus het je sterke grijze nodig met dikke koppen en bruine buik, maar ik ga wel een keertje proberen
heb zelf hier een koppel wit, met een zwarte borst man zitten en die gaat met een heel mooie bruine pop.
Hier is een grijze man uitgekomen met een aardig zwarte borst en die heb ik op mijn grijze blackface gezet, die heeft aardig zwarte wangen, dus leek me wel een leuke combi, zou alleen niet weten wat hier uit zal gaan komen.
leuke is wel dat de zoon nu met de nieuwe partner vandaag hun eerste eitje hebben
De grijze man die je gekweekt hebt is een grijze split voor zwartborst en bruin.
Vervolgens praat je over een blackface grijs met zwarte wangen dus waarschijnlijk is dat een zwartwang grijze pop. Als je deze vogels kweekt krijg je allemaal split vogels en geen leuke combinaties. De volgende kleuren zou je kunnen kweken:
Mannen:
- Grijs split zwartborst en bruin en zwartwang
- Grijs split zwartborst en zwartwang
- Grijs split zwartwang
- Grijs split bruin en zwartwang
Dit zijn uiterlijk allemaal grijze vogels.
Poppen:
- Grijs split zwartborst en zwartwang
- Grijs split zwartwang
- Bruin split zwartborst en zwartwang
- Bruin split zwartwang.
Dit zijn uiterlijk grijze of bruine vogels.
Persoonlijk zou ik deze paring niet uitvoeren aangezien je alleen maar splitten en kanssplitten kweekt.
Opmerking