Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan niet eten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kan niet eten

ik zit met het volgende probleem ik heb een zebravink die voor zo ver ik het kan zien niet eet hij zit wel bij het voer maar krijgt volgens mij niet genoeg binnen zit de hele tijd bol om zich warm te houden ik heb hem nu warm staan dus binnen in een grote tt kooi met voer en water heeft iemand een oplosing om hem weer aan het eten te krijgen dit is nu de 3 e dag

ik denk dat jou vogel ziek is en geen zin in eten heeft

Opmerking

zie zou kunnen maar hij probeert echt te eten maar zie hem geen zaad pellen en op eten

Opmerking

hij zit alleen maar bij het voer en pikt er in maar eten ho maar

Opmerking

Is het een jong of een oudere vogel? Ik had namelijk een keer een jong met een afwijking aan de snavel, deze bleef in goede conditie tot dat de ouders stopten met voeren. Door de afwijking aan de snavel kon hij zelf niet eten. Hij zat ook steeds bij het voer maar hij kon de zaden niet pellen. Heel erg zielig, maar ik kon er niks aan doen, hij is dus ook overleden na 2 dagen.

Als het bij jou ook om een jong gaat, zal ik hem maar even checken op een afwijking bij de snavel. Als het geen jong is, is de vogel wel degelijk ziek, eerst maar afwachten, maar als de vogel echt drijgt dood te gaan, kan je hem 1 pure vitamine druppel in de keel doen, zodat hij het moet doorslikken. Hierdoor krijgt de vogel een tijdelijk oppepping (heb het zelf wel eens gedaan). Als je geluk hebt, neemt de vogel tijdens de oppepping opeens weer voedsel op, waardoor hij beter gaat worden. Anders zal de vogel jammer genoeg sterven.

Opmerking

Ik zou eerst de snavel goed bekijken. Dan zou ik de vogel apart zetten in een schone kooi, zodat je zijn ontlasting in de gaten kunt houden. Kan namelijk zijn dat hij verstopping heeft, op zich wel wil eten maar gewoon "vol" zit, omdat er niks meer uit kan.

Wat Jelmertjuhh zei over de vitamine druppel, doen wij met een druppeltje suikerwater. Daar krijgen ze even een energiestoot van, waardoor ze soms gaan eten en opknappen (maar niet altijd).

Opmerking

Apart zetten, mest opvangen en laten onderzoeken. Controleer ook even het borstbeen; als dit scherp aanvoelt denk ik - gezien de symptomen - dat het einde oefening voor het vogeltje is.

Hans.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

hij leeft nog steeds borstbeen is niet scherp dus nu maar wachten zo zie je maar weer altijd eerst de vogel apart zetten had deze net gekocht voor 2 week geleden samen met een pop

Opmerking

het heeft geen zin meer hij is net dood gegaan best wel heel jammer was een hele mooie vogel nu op zoek om weer een man te vinden bij de pop

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

had 1 koppel gekocht en die zijn nog niet met de andere vogels in contakt gekomen daar ben ik heel voorzichtig mee als ik iets anders er bij koop ik hou ze altijd 4 tot 5 week apart voor ze in de zelfde ruimte komen waar de rest zit zelfs als ik moet voeren de nieuwe vogels trek ik andere kleren en schoenen aan er zijn mensen die verklaren mij voor gek nauw dan maar gek maar ik probeer er geen ziekte in te krijgen heb nu ook vogels ingeschreven bij onze vereniging voor de tt en als die terug komen gaan ze ook 4 tot 5 week in een aparte ruimte

Opmerking

Hoi andre

Ruimte is erg belangrijk als je meerdere zebravinken wilt houden.
                        heb je een kooitje waar de man en pop maar net kunnen bewegen dan heb je kans dat ze erg druk en gestrest doen, probeer dan ook een wat ruimere kooi
                        dan zal je snel merken dat ze fit zijn en goed in de veren zitten beweging is abseluut ook een must. een te dikke zebravink ken uit teveel vet dood gaan omdat de overtollige vet de ingewanden kneldrukken en ken de zebravink stikken wegens te weinig lucht en bezwijken.!

Hou ook rekkening dat je niet twee koppeltjes bij elkaar zet dit ken constante ruzie veroorzaken en de kans is ook groot dat ze op elkaar gaan jagen.
                        ik heb nu zelf een koppeltje bestaandend uit zwartborst man en pop masker bruin.!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Mumble
                          Hoi andre

Ruimte is erg belangrijk als je meerdere zebravinken wilt houden.
                          heb je een kooitje waar de man en pop maar net kunnen bewegen dan heb je kans dat ze erg druk en gestrest doen, probeer dan ook een wat ruimere kooi
                          dan zal je snel merken dat ze fit zijn en goed in de veren zitten beweging is abseluut ook een must. een te dikke zebravink ken uit teveel vet dood gaan omdat de overtollige vet de ingewanden kneldrukken en ken de zebravink stikken wegens te weinig lucht en bezwijken.!

Hou ook rekkening dat je niet twee koppeltjes bij elkaar zet dit ken constante ruzie veroorzaken en de kans is ook groot dat ze op elkaar gaan jagen.
                          ik heb nu zelf een koppeltje bestaandend uit zwartborst man en pop masker bruin.!
                          dat is bij mij wel bekent

Opmerking

Working...
                          X