Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tt pop broeds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tt pop broeds

ik heb sinds enkele weken 2 vogels appart zitten omdat ik dit jaar voor het eerst mee zou doen aan de regionale tt. pop zat telkens heel mooi in de veren perfect voor de tt. heeft ze vandaag ineens een ei gelegd en word ze van achter wat kaal. zoals poppen wel vaker worden als ze broeds zijn.
    mijn tt is over 4 weken gaat dit nog goed komen of wat kan ik nog doen zo dat ze nog de tt kan halen. of kan ik haar wel afschrijven. dan hoef ik ook helemaal niet meer mee te doen aan dit tt seizoen.

gr piek

Hallo Piek,
    Bij mij beginnen de poppen vaak in de aanloop naar het TT-seizoen al een paar eieren te leggen. Ook omdat er iets meer licht is dan buiten en ik ook uiteindelijk al richting kweekseizoen wil gaan.
    zolang ze niet te veel licht krijgen zal het wel meevallen.
    Bij mij zitten ze nu op ongeveer 11 uur licht.
    Straks naar de kweek wordt dit 15,5 uur.
    Ruud.
    Ruud.
    www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
      Hallo Piek,
      Bij mij beginnen de poppen vaak in de aanloop naar het TT-seizoen al een paar eieren te leggen. Ook omdat er iets meer licht is dan buiten en ik ook uiteindelijk al richting kweekseizoen wil gaan.
      Ruud.
      hey ruud..

wat voor vogels heb je

is 14,5 uur niet voldoende??
      dat is toch meestal de standaard?

ik kweek mijn vogels ook met 14,5 uur licht..
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Ik heb tropen. Zebravinken (grijs, zwartwang, bleekrug pastel, oranjeborst zwartborst isabel, blackface), zwartbruine japanse meeuwen, spitsstaarten, diamantvinken, roodkopamadines, driekleur papegaaiamadines.

Iedereen doet het weer anders met de hoeveelheid licht. De meeste mensen zitten op 15 of 16 uur. Ik dus op 15,5.
        Maar natuurlijk zal het met 14,5 uur ook wel lukken.

Ruud.
        Ruud.

Opmerking

Hallo Piek,
          Ruud.
          Even een vraagje ruud, geef jij meer licht om je zebravinken te laten broeden? De zebravinken (en ook je andere tropen) reageren niet op de hoeveelheid licht maar meer het aanbod voer en voornamelijk water. In Australie gaan de tropen ook pas broeden na/tijdens het regen seizoen, omdat er dan het voedselaanbod het hoogst is.

Bij kanaries moet je wel meer licht geven want die reageren op het hoeveel licht. Maar zo te zien heb je die vogels niet.

Het eieren leggen bij de poppen hoeft geen probleem te zijn, denk dat die pop wel weer op tijd voor de show in conditie zit. Als de kooi maar niet te vochtig is, want dan willen de poppen ook wel is eieren leggen.

mvg,
          Sibrand
          Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Ik weet het. (bad)water en voeding zijn belangrijker voor zebravinken. Maar ik heb meer soorten zitten en wat ook heel belangrijk is: Ik moet er zelf ook nog zijn om te voeren, ringen, schoonmaken, etc.
            Dit bevalt mij gewoon goed en wat goed gaat moet je niet veranderen.
            Ruud.
            Ruud.

Opmerking

Ik weet het. (bad)water en voeding zijn belangrijker voor zebravinken. Maar ik heb meer soorten zitten en wat ook heel belangrijk is: Ik moet er zelf ook nog zijn om te voeren, ringen, schoonmaken, etc.
              Ruud.
              Daar heb je gelijk in Ruud. Als ze het bij jou goed doen moet je het ook helemaal niet veranderen. Zou noujuist onrust geven in de kooien waardoor je waarschijnlijk een jaar niet goed zal broeden.

mvg,
              Sibrand
              Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Ruud.
                heb je gelijk in. wij als vogelliefhebbers moeten ook de tijd hebben om de vogels te voeren en te verzorgen.
                ik sta smorgens half 5 op doe dan als er jonge vogels zijn eerst eivoer en dergelijke. dan naar mijn werk ben dan smiddags rond 5 uur pas weer thuis.
                dan voer ik alles geef ik weer eivoer en schoonmaken en zo. nou reken maar uit. dan moeten ze de tijd ook nog even hebben om de jongen met het nieuwe eivoer nog te voeren voor ze de nacht in gaan. heb de lamp dus tussen 15 en 16 uur branden. rond de 11/12 uur is bij mij niet eens haalbaar.

Opmerking

Working...
                X