Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nzc blackface grijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nzc blackface grijs

nou ik ben er weer geweest hoor bij de show van de nzc in venendaal.
    heb weer veel moois gezien vooral die masker grijs man wat een fors beest zeg.

maare ik als blackface liefhebber heb natuurlijk bij de blackface mannen gezien. al waren er maar 17 viel mij gelijk iets op. ik dacht altijd dat ik alleen maar slechte kwaliteit blackface kon krijgen. maar wat blijkt nu er is gewoon niks beter voor handen. zie ik dat de heer G Pluigers waar ik dit jaar zelfs nog vogels van heb overgenomen (gelukkig nog bezit) gewoon 93 en 92 punten haalt met zijn blackface mannen. terwijl ik die vogels nou ook weer niet echt supper vond. maarja het zal wel aan mijn mening liggen. ik zal wel niet genoeg van de kweekstandart afweten van de blackface maar vogels met minimaal stipjes lichte knik in de nek en 93 punten vind het nog al wat. al waren ze wel redelijk fors van formaat

wordt tijd dat ik lid ga worden van de nzc. kan volgend jaar ook wel meedoen met mijn blackface. dacht altijd dat ik daar niks te zoeken had maar dat valt dus reuze mee.

verder was het een mooie show. en wat vonden jullie er van? en van de kwaliteit van de blackface?

jammer dat er niet veel blackface meer in de verkoopklasse zat (ik ben zaterdag geweest dan is het mooie al weg meestal). zat nog 1 pop maar was niks voor mij.

venedaal

Oorspronkelijk geplaatst door piek
    nou ik ben er weer geweest hoor bij de show van de nzc in venendaal.
    heb weer veel moois gezien vooral die masker grijs man wat een fors beest zeg.

maare ik als blackface liefhebber heb natuurlijk bij de blackface mannen gezien. al waren er maar 17 viel mij gelijk iets op. ik dacht altijd dat ik alleen maar slechte kwaliteit blackface kon krijgen. maar wat blijkt nu er is gewoon niks beter voor handen. zie ik dat de heer G Pluigers waar ik dit jaar zelfs nog vogels van heb overgenomen (gelukkig nog bezit) gewoon 93 en 92 punten haalt met zijn blackface mannen. terwijl ik die vogels nou ook weer niet echt supper vond. maarja het zal wel aan mijn mening liggen. ik zal wel niet genoeg van de kweekstandart afweten van de blackface maar vogels met minimaal stipjes lichte knik in de nek en 93 punten vind het nog al wat. al waren ze wel redelijk fors van formaat

wordt tijd dat ik lid ga worden van de nzc. kan volgend jaar ook wel meedoen met mijn blackface. dacht altijd dat ik daar niks te zoeken had maar dat valt dus reuze mee.

verder was het een mooie show. en wat vonden jullie er van? en van de kwaliteit van de blackface?

jammer dat er niet veel blackface meer in de verkoopklasse zat (ik ben zaterdag geweest dan is het mooie al weg meestal). zat nog 1 pop maar was niks voor mij.
    troost je piek ik was er vrijdag en ook toen al was de verkoopklasse half leeg alle goeie als die er al waren dan , weg.

en ik liep met het zelfde als jij dacht ook daar hoef ik niet heen.
    maar als je dan ziet welke vogels in de prijsen zijn gevallen dacht ik zulke heb ik ook zitten.
    dus ik ga je zien daar volgend jaar.
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
      troost je piek ik was er vrijdag en ook toen al was de verkoopklasse half leeg alle goeie als die er al waren dan , weg.

en ik liep met het zelfde als jij dacht ook daar hoef ik niet heen.
      maar als je dan ziet welke vogels in de prijsen zijn gevallen dacht ik zulke heb ik ook zitten.
      dus ik ga je zien daar volgend jaar.
      Je hoeft helemaal niet tot volgend jaar te wachten..... gewoon inzenden op de regioshow van je provincie en de strijd aan gaan!

En Piek, ik weet niet waar je woont maar ook in jouw provincie zetelt een regio-afd. van de NZC, wat let je?

gr
      Hans.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Ik ben ook vrijdag geweest naar de show zag er goed uit mijn komplimenten voor de organisatie. Ik was er voor de eerste keer en schrok eigenlijk van de grote van de zebravinken. Ik heb in de jaren 70 ook al eens veel met zebravinken gekweekt en vond de zebravinken die ik nu heb al aan de grote kant maar tot mijn schrik kan het dus nog groter. Ik heb de indruk dat dit niet in het belang is van de zebravink. Het viel mij op dat de grootste een prijs hadden gewonnen en diegene die geen prijs hadden mooier waren dan die hele grote. Het zal wel aan mij liggen maar ik vond het niet mooi. Maar toch wel hele leuke vogels gezien en ja de verkoopklasse was ook op vrijdagmiddag zeer miniem. Toch wel genoten van mijn bezoek aan deze tentoonstelling.
        Groet van Herma.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door herma
          Ik ben ook vrijdag geweest naar de show zag er goed uit mijn komplimenten voor de organisatie. Ik was er voor de eerste keer en schrok eigenlijk van de grote van de zebravinken. Ik heb in de jaren 70 ook al eens veel met zebravinken gekweekt en vond de zebravinken die ik nu heb al aan de grote kant maar tot mijn schrik kan het dus nog groter. Ik heb de indruk dat dit niet in het belang is van de zebravink. Het viel mij op dat de grootste een prijs hadden gewonnen en diegene die geen prijs hadden mooier waren dan die hele grote. Het zal wel aan mij liggen maar ik vond het niet mooi. Maar toch wel hele leuke vogels gezien en ja de verkoopklasse was ook op vrijdagmiddag zeer miniem. Toch wel genoten van mijn bezoek aan deze tentoonstelling.
          Groet van Herma.
          je hebt gelijk. vond dit jaar ook erg opvallend dat alleen de grootste vogels prijzen hadden gewonnen. terwijl er in mijn ogen vogels waren die veel minder tekeningfouten hadden dan die dikken. was ook iemand met een prijs in de stammen die vogels zaten gewoon nog in de rui. kop zat vol ruipuntjes. hoe kan zoiets of is dat normaal. volgensmij heb ik tijden veel te critisch naar mijn vogels gekeken.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
            Je hoeft helemaal niet tot volgend jaar te wachten..... gewoon inzenden op de regioshow van je provincie en de strijd aan gaan!

En Piek, ik weet niet waar je woont maar ook in jouw provincie zetelt een regio-afd. van de NZC, wat let je?

gr
            Hans.
            beste hans.

ik weet dat er een nzc afdeling in mijn profincie is.
            maar omdat ik dit jaar pas begin mee te doen aan tt,s wil ik rustig beginnen.
            heb ook nog niet zoveel vogels die ik in kan sturen dus kan ik alles mooi wat leren dit jaar. zal volgend jaar wel zien of ik meerdere vogels heb dan zal ik zien of ik lid van nzc wordt en daar ook wat vogels in zal zenden. zal als het mogelijk is dit jaar wat extra koppels blackface opzetten.
            wat een mooie kleurslag is dat. dat is waar ik verder mee wil.

Opmerking

Dan wens ik je toe dat je vooral goede vogels kweekt en wellicht komen we je vogels t.z.t. wel tegen op de een of andere show...
              En je weet het: houdt de vogels die jij mooi vindt en geniet ervan.

gr
              Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries

gr
                Hans.
                dat was ook zeer zeker de bedoeling en gaat mischien ook gebeuren maar ben momenteel hart aan het werk om mijn eigenbouw tt kooien klaar te krijgen.
                maar door drukte prive duurt het langer dan de bedoeling was.
                maar de tt hier in drachten haal ik wel.

door venedaal is mijn zelfvertrouwen met sprongen omhoog gegaan ik kom zeker goed mee.

Opmerking

door venedaal is mijn zelfvertrouwen met sprongen omhoog gegaan ik kom zeker goed mee.
                  zo denk ik er ook over.vorig jaar vond ik de kwaliteit aardig beter als ik eerlijk was in venendaal. we zullen zien de komende jaren. moeten nu ook niet te hard van stapel lopen. moeten eerst nog vogels kweken met ringen van 2011 die goed zijn. daarna zal ik zien of ik mee ga doen volgende jaar.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door piek
                    zo denk ik er ook over.vorig jaar vond ik de kwaliteit aardig beter als ik eerlijk was in venendaal. we zullen zien de komende jaren. moeten nu ook niet te hard van stapel lopen. moeten eerst nog vogels kweken met ringen van 2011 die goed zijn. daarna zal ik zien of ik mee ga doen volgende jaar.
                    helemaal me eens

ben al een beetje aan de gang heb een paar proefnestjes met mijn split vogels in de zwartwang grijs kleurslag.
                    en dat lijkt met het fortmaat in iedergeval goed uit te vallen al ben ik niet zo,n voorstander van die hele grote vogels
                    dus tot venedaal 2011

Opmerking

helemaal me eens

ben al een beetje aan de gang heb een paar proefnestjes met mijn split vogels in de zwartwang grijs kleurslag.
                      en dat lijkt met het fortmaat in iedergeval goed uit te vallen al ben ik niet zo,n voorstander van die hele grote vogels
                      dus tot venedaal 2011
                      je kunt wel niet zo,n voorstander zijn van forse vogels. maar heb op venendaal wel gezien dat alleen de grootste vogels in de prijzen vallen.
                      dus al we wat willen zullen we wel heel fors moeten kweken.

Opmerking

Niet alleen de grootste vogels vallen in Veenendaal in de prijzen. Ook zeker die met een goede kleur en tekening, en die met een goede conditie.
                        In de prijzen vallen daar valt niet mee, want de gemiddelde kwaliteit daar is vele malen hoger dan ik op menige afdelings TT heb gezien, en neem van mij aan dat ik er veel bezoek.

In dit onderwerp wordt de schijn gewekt dat het alleen om formaat gaat in Veenendaal en dat is zeer zeker niet waar.

Wanneer je zebravinken kweekt en lid bent van de nzc zou je echt eens mee moeten doen daar. Prima organisatie en waardering voor je vogels. Veel kwekers hebben een beetje de angst dat ze daar af zullen gaan heb ik het idee, maar dat is echt nergens voor nodig.
                        Dus kom op heren en dames, wordt lid van de NZC en laat volgend jaar daar je vogels zien.
                        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door alexd
                          Niet alleen de grootste vogels vallen in Veenendaal in de prijzen. Ook zeker die met een goede kleur en tekening, en die met een goede conditie.
                          In de prijzen vallen daar valt niet mee, want de gemiddelde kwaliteit daar is vele malen hoger dan ik op menige afdelings TT heb gezien, en neem van mij aan dat ik er veel bezoek.

In dit onderwerp wordt de schijn gewekt dat het alleen om formaat gaat in Veenendaal en dat is zeer zeker niet waar.

Wanneer je zebravinken kweekt en lid bent van de nzc zou je echt eens mee moeten doen daar. Prima organisatie en waardering voor je vogels. Veel kwekers hebben een beetje de angst dat ze daar af zullen gaan heb ik het idee, maar dat is echt nergens voor nodig.
                          Dus kom op heren en dames, wordt lid van de NZC en laat volgend jaar daar je vogels zien.
                          Helemaal mee eens, er waren ook kleine vogels die in de prijzen waren gevallen zoals een oranjeborst bruine man die, vond ik, veels te klein was (zou hem zelfs niet in het hok willen hebben) maar toch met 91 punten in de prijzen was gevallen maar die waren op kleur en voornamelijk tekening beoordeeld, want die man had een mooie brede borststreep die heel mooi oranje was.

Maar ik geef toe er zaten een aantal vogels met hoge punten er niet meer zo strak bij, maar dat hoeft tijdens de keuring nog niet het geval zijn geweest. Vogels kunnen van de ene op de andere dag er niet meer goed bij zitten.

Wil ook nog even complimenten geven aan de organisatie, was zoals altijd goed verzorgt. Hoop alleen wel dat ik weer is in de prijzen kom, want met 2X 92 in dezelfde groep en dan geen prijs baal je wel een beetje van maar dan weet je wel dat je goede vogels heb.

mvg,
                          Sibrand
                          Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

[QUOTE=alexd;108439]

QUOTE]

dit betwijfel ik wel een beedje.
                            alle vogels die in de prijzen vallen (vooral in de enkele kleurslagen) waren bijna de forste en grootste van die kleurslag vooral die met die dikke koppen waarbij het lijk dat ze van die wenkbrouwen krijgen. maar opzich maakt dat niet uit. ik denk omdat de kleur van het grote gros al zo goed is dat het formaat gewoon de doorslag geeft. een kleinere vogel die wel goede tekening heeft valt gewoon in het niet bij die forse jongens.

op een uitzondering na dan. vogels zoals de orb zwb blf grijs zijn vaak nog wat kleiner van formaat en worden nog enigsinds op kleur beoordeeld.

het geen wat bij mij duidelijk opviel bij de blackface bijvoorbeeld. (dat blijf nou eenmaal mijn kleur)
                            die vogels van 93 en 92 punten vond echt qua kleur niet beter dan andere die er wel zaten maar die waren gewoon niet groot genoeg.
                            en als je dan voor zo,n groep staat springen de forse er toch automatisch uit ondangs de kleur vaak niet eens het mooist is.

Opmerking

[QUOTE=piek;108468]
                              Oorspronkelijk geplaatst door alexd

QUOTE]

dit betwijfel ik wel een beedje.
                              alle vogels die in de prijzen vallen waren bijna de forste en grootste van die kleurslag.(op een uitzondering na dan) vooral die met die dikke koppen waarbij het lijk dat ze van die wenkbrouwen krijgen. maar opzich maakt dat niet uit. ik denk omdat de kleur van het grote gros al zo goed is dat het formaat gewoon de doorslag geeft. een kleinere vogel die wel goede tekening heeft valt gewoon in het niet bij die forse jongens.
                              Deels mee eens. Maar het probleem van Veenendaal is dat er verhoudings gewijs donker gekeurt wordt. Ze hebben namelijk niet zo veel daglicht waardoor de kleur minder goed te beoordelen is. Maar het is een algemeen gegeven dat de meeste keurmeesters een lichte voorkeur hebben voor grotere vogels, omdat die in eerste opzicht het mooist tonen.

mvg,
                              Sibrand
                              Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Working...
                              X