Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge merel

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge merel

Hallo allemaal,

Ik heb een poosje geleden een jong mereltje gevonden, en natuurlijk meegenomen naar huis.

Ondertussen is de vogel al heel veel gegroeid, en begint zelfs al langzaam zelf te eten, en begint hij te leren wat hij nou eigenlijk met die gekke dingen op zijn rug moet doen.

ik heb weinig verstand van vogels, dus ik vroeg me af of jullie mij mischien tips kunnen geven om deze vogel op een goede manier groot te brengen, en een goed leventje te geven.
    Uiteindelijk wil ik hem als dat het beste is natuurlijk los laten, maar hij is wel ontzettend tam geworden, hij is niet eens bang voor onze kat.

Bedankt alvast.

Niet slim

Hoi , Leonie

niet echt slim , om de jonge merel mee te nemen naar huis
    de de moeder merel is altijd wel in de buurt , om de jonge te voeren
    Je weet dat je zon,n vogel niet in gevangendschap mag hebben. mits de merel geringd is, het lijkt te laat om de jonge merel terug in de natuur te zetten.
    je doet er slim aan om hem naar een vogelopvang te brengen.

groeten,Peter

Opmerking

Uit je vorige berichtje blijkt dat je hem al een tijdje hebt, en hij leeft nog steeds, dus dan zul je het wel goed doen

Maar voor de volgende keer: het vogeltje gewoon laten zitten. Soms lijkt het alsof zo'n beestje helemaal alleen is, maar de ouders zitten gewoon goed verscholen te wachten totdat het gevaar (jij) weg is.

Opmerking

beetje toe maar

Welkom hier op het forum.

Fijn te lezen dat je vogelhart op de juiste plaats zit.
        Helaas moeten we meteen een beetje streng zijn. Vogels vanuit de natuur opvangen is slechts toegestaan aan hen die daarvoor een vergunning hebben.
        In de meeste gevallen dus een geregistreerd vogelopvangcentrum. In jouw geval ben je dus in overtreding.
        Als de vogelopvang de vogel niet wil aanpakken dan belt u de dierenambulance. Wettelijk mag u de vogel niet in huis hebben, dus zullen zij hem wel moeten komen ophalen.
        Als men constateert dat je zo'n ongeringde vogel in huis hebt kan de bekeuring behoorlijk oplopen.

Ohja, om kwaadwillende geesten niet teveel in het zadel te helpen geven we hier geen kant en klare gebruiksaanwijzingen om wilde vogels groot te krijgen. Dat is niet om Leonie of haar merel te plagen, slechts om te voorkomen dat de natuur wordt leeggeroofd door de semi-bijdehanten onder ons. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik Leonie onder die laatste categorie reken!

Om onnodige en ongewenste discussies te voorkomen (in het verleden hebben we die genoeg gevoerd, zie de zoekfunctie) sluit ik dit onderwerp.

Groet,

Rob.

Opmerking

Working...
        X