Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek met baardmannetjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kweek met baardmannetjes

hallo

mijn koppel baardmannetjes wil zich voortplanten ,het eerste legsel bestond ui 1 eitje bleek onbevrucht
    ze hebben nu een nieuw nest met reeds 2 eieren
    wat is de geschikte voeding om een nest baardmannen groot te krijgen???
    ze krijgen nu universeel van de nachtegalen en denk dat ze ook wel meeeten van het zaad van de andere bewoners ;kanaries distelvinken mosambique en wat kruisingen enkel mannen voor de zang

De jongen brengen ze met voornamelijk insecten groot. Kleine vliegend spul in de natuur, in gevangenschap buffalowormpjes, krekeltjes, spinnen en bladluis.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

bedankt Ton dat wordt moeilijk met al die meeeters in de voliere

Opmerking

Je zou een klein bakje aan het plafond kunnen hangen, waar de vogels alleen vliegend uit kunnen eten, dus geen randje om op te zitten. De baardmannetjes kunnen dat wel veel andere niet.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

lang leve het forum
          heb je daar ook een foto van Ton of hoe zit zoiets in elkaar

Opmerking

voedsel baardmannetjes

Het systeem dat ik in 2009 gebruikte bij mijn baardmannetjes:

- een plastic schaal met daarin een laagje van enkele centimeters water
            - daarin de diepvries buffalos en de diepvries pinky's strooien (de eerste 4 dagen pakten ze hoofdzakelijk de buf.wormen en later bijna alleen de pinky's
            - de baardmannetjes vissen er alles uit, per dag eten ze aardig wat weg als er jongen zijn en als de jongen uitvliegen dan eten ze binnen enkele dagen al mee uit de schaal
            - op deze manier blijft alles vochtig, wel tijdig verversen maar ik weet niet in hoeverre andere vogels er dan vanaf blijven.

Groeten,

Cees

Opmerking

Working...
            X