Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse nachtegalen, kweek 2010, hoe gaat het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

status kweek nachtegalen

Wim,

Vandaag vloog het eerste nestje van 3 jonge nachtegalen uit, ze zijn dan net 11 dagen oud. Het vliegen gaat ze al goed af, een teken dat ze goed opgegroeid zijn.
    Verder is het bij koppel 2 en 3 wachten op de eitjes, ze hebben de nest klaar.

Groeten,

Cees

Opmerking

Hier zijn ze nog niet uitgevlogen, maar ik merk dan pop noch man bijna niet meer op het nest zitten. Is dit normaal? ze zijn momenteel 10 dagen oud, dus uitvliegen zal wel (hopelijk want ik heb er niet het volste vertrouwen in) binnen enkele dagen gebeuren.
      ivm met de webcam Verlinden, ik denk dat ik het probleem gevonden heb dus mocht je nog steeds eens willen kijken, stuur me dan een mail.
      Mvg,Ben

Opmerking

japanse nachtegalen

Oorspronkelijk geplaatst door Van Den Berge Ben
        Hier zijn ze nog niet uitgevlogen, maar ik merk dan pop noch man bijna niet meer op het nest zitten. Is dit normaal? ze zijn momenteel 10 dagen oud, dus uitvliegen zal wel (hopelijk want ik heb er niet het volste vertrouwen in) binnen enkele dagen gebeuren.
        ivm met de webcam Verlinden, ik denk dat ik het probleem gevonden heb dus mocht je nog steeds eens willen kijken, stuur me dan een mail.
        Mvg,Ben
        Hallo ik ben hier nieuw ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort.
        ik heb een koppel nachtegalen eerste ronde 3 jongen waarvan een groot gebracht.
        2de ronde een nest gemaakt 1 ei erin niet meer naar omgekeken man was alweer een ander nest aan het maken.
        Naar een week had hij 3 nesten gemaakt waarvan 1 nest met een ei.
        heb ik de 3 nesten verwijdert.
        man bouwt weer een nest dag daarna ligt er een ei in en weer word er niet naar omgekeken en ze bouwen weer een nieuw nest.
        Heeft iemand hier ervaring mee.
        ze krijgen altijd levend voer div en altijd div fruit.
        gr
        wil

Opmerking

Als je meelwormen voert,probeer dit eens wat te minderen.. Ik weet niet zeker of dit wat gaat uithalen, maar het proberen waard. Daarboven snap ik niet echt goed waarom je de nesten weg haalt, op die manier stimuleer je toch juist nest bouw, want ze moeten steeds herbeginnen. Maarja dat is maar mijn rare gedachten gang

Opmerking

Vraagje

Ik heb een lekker kweekseizoen achter de rug met de jappen.
            Maar ik zit wel met 1 vraagje?

Wat kan de reden wezen dat er in elke ronde er telkens 1 jong afvalt???
            Dat gebeurd mij elke keer weer. eind resultaat 9 jongen op stok.
            Niet dat ik verder ga met de jappen volgend jaar maar ben wel benieuwd wat hier de reden van kan zijn.

Wjverlinden:
            Tebo,s zijn prima te geven maar wel met mate en ik druk de kop eerst plat.
            Hier werden dit jaar ongeloofelijk veel redrunners gevoerd (meer dan krekels) reden daarvan geen idee.
            mvg Gerard 6

Opmerking

ha jongen, vakantie?
              heb je het beter gedaan dan ik .
              ik had er 7 uit 2 rondes ,daarna de kweek afgebroken ,ze moesten plaats maken voor "echte" vogels. hahahahahaha
              knap gedaan weer jongen.

waarom dat ze nu weer die redrunners pakken? is kwestie van smaak ontwikkeling en handigheid van voeren bij ouders.
              daarom zei ik ook altijd : voeren van het hele varken en kijken welk voer de voorkeur geniet, en daar bouw je dan op door.
              als je gaat denken maar vorig jaar of zelfs vorige nest deden ze het toch ook zo? kan je soms wel eens van een hele koude kermis thuis komen, bij dit soort vogels.

bij jouw gaan ze er dus toch ook uit, de uitdaging is er van af? hahahaha het zijn toch net muizen..................als je maar weet wat je doet hahahahaha
              je moet maar eens mailen ,misschien heb ik wel een soortje voor jouw.

gr

Opmerking

knap gedaan

Een goede morgen.

Goh heb ik er zelfs 2 meer gekweekt dan jou. Dat geeft dan toch wel een beetje een trots gevoel.
                Maar bij jou lag de moeilijkheids graad wat hoger dan bij mij he. Ik bedoel jij had ze nog maar net en ik heb ze nu voor het 2de seizoen.
                Petje af hoor Winterkoning want als ik mij niet vergis deden ze bij de vorige eigenaar helemaal niets toch.

Ene vakantie??? Neeeeeeee dat heb ik pas met de kerst en niet eerder. Maar mij hoor je niet klagen hoor alles loopt hier als een trein.

Ja de jappen gaan eruit (inderdaad geen uitdaging aan zelfs met full-time werken gaat het nog makkelijk) en de volliere's worden allemaal op elkaar aangesloten en zo krijg ik dan een volliere van 12m x 3m x 2m. Ik zit te denken aan een koppeltje, Leucopsar rothschildi en een koppletje Charadrius dubius. Daar is nu geld voor dus moet het er maar van komen toch??

Ik zal je volgende week eens een mailtje sturen.
                mvg Gerard 6

Opmerking

Hallo Gerard. Gefeliciteerd met je succes. Heb je op dit forum een beetje gemist. En nee..... Ik heb je niet horen klagen. Mischien was de wind de verkeerde kant op. Ook succes met je nieuwe vogels. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                    Een goede morgen.

Goh heb ik er zelfs 2 meer gekweekt dan jou. Dat geeft dan toch wel een beetje een trots gevoel.
                    hahaha nou gefeliciteert hoor en hou vooral dat gevoel vast
                    heb je dit keer mooiere foto's kunnen maken? voor kweekverslag in de O.V.?

Maar bij jou lag de moeilijkheids graad wat hoger dan bij mij he. Ik bedoel jij had ze nog maar net en ik heb ze nu voor het 2de seizoen.
                    Petje af hoor Winterkoning want als ik mij niet vergis deden ze bij de vorige eigenaar helemaal niets toch.
                    haha nou heeft dat er helemaal niks mee te maken eigenlijk,of je nu een koppel 10 jaar heb of 2 maanden, maakt niks uit, als je de vogels niet begrijpt dan zal je er geen jong(en) van op stok krijgen. (alhoewel zonder geluk vaart niemand natuurlijk).

Ene vakantie??? Neeeeeeee dat heb ik pas met de kerst en niet eerder. Maar mij hoor je niet klagen hoor alles loopt hier als een trein.

Ja de jappen gaan eruit (inderdaad geen uitdaging aan zelfs met full-time werken gaat het nog makkelijk) en de volliere's worden allemaal op elkaar aangesloten en zo krijg ik dan een volliere van 12m x 3m x 2m. Ik zit te denken aan een koppeltje, Leucopsar rothschildi en een koppletje Charadrius dubius. Daar is nu geld voor dus moet het er maar van komen toch??

Ik zal je volgende week eens een mailtje sturen.
                    doe dat maar jongen, ik zal je waarschijnlijk wel op weg kunnen helpen.
                    ga nu weer kappen want voederronde 2 van vandaag is alweer aan de beurt.

mvg

Opmerking

Ik heb een vraag over mijn japanse nachtegalen, of beter gezegd de japanse nachtegalen die nu in eigendom zijn van het composteerbedrijf.

Op woensdag 23 juni is de eerste van in totaal 4 jonge japanse nachtegalen uit het ei gekomen. Op vrijdag 25 juni ben ik op vakantie gegaan. In mijn vakantie heeft mijn schoonvader dagelijks 2 bakjes met eivoer (pinkies, buffalos, meelwormen en wasmotten) gegeven en levende buffalo en meelwormen in een babykooi met hooi/stro/houtkrullen gedaan.
                      Bij thuiskomst op 2 juli zagen de nachtegalen er allemaal prima uit en waren dus niets tekort gekomen.
                      Maandag 5 juli vloog het eerste jong uit en lag op woensdag dood, jong 2 vloog op dinsdag uit en lag op donderdag dood enz enz....
                      Op het moment dat de jonge nachtegalen op de grond zaten vlogen de ouders continu af en aan met vanalles en nog wat om de jonge te voeren.
                      Voor mij is het een raadsel hoe dit nu kan, heeft iemand een idee?

Wat mij nu net opviel na de flinke hoosbui was dat er in en rond de voliere tientalle grote bruin/oranje naaktslakken (ca. 10 cm lang) kropen.
                      Kan dit ermee te maken hebben?

De andere vogels in de voliere doen het allemaal prima en daar heb ik geen enkel probleem met uitgevlogen jongen (al zitten deze niet op de grond).

Opmerking

Ik heb de Jappen ook verkocht. Geen uitdaging meer. Ik heb nu ook echte vogels.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                          Ik heb de Jappen ook verkocht. Geen uitdaging meer. Ik heb nu ook echte vogels.
                          Marx wat zijn de echte vogels dan geworden? Ik lees topics over goulds, binsen. Zijn het meer kleine tropen naast je favoriete mozambique sijsen geworden? Of zijn twa twa je uitdaging.

Toch goed dat iedereen zijn echte vogels heeft. Dan geeft tenminste variatie. Die kleine tropen zijn ook echt super mooi. Ik heb dit jaar ook zo'n 10 goulds gekweekt. Gewoon een leuke proces van groen naar prachtige kleuren. Maar gelukkig heb ik ook een jonge nachtegaal pop rondvliegen
                          M.vr.gr.
                          Wim van der Linden
                          http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

only for J-T

J-T
                            niemand maar dan ook niemand kan vanachter zijn computer jouw een 100% kant en klare oplossing geven.

maar lees deze eens door, 9 van de 10 keer is het dan waarschijnlijk dit:

Op onze website lees je alles over vogels en andere dieren. Bekijk snel onze laatste artikelen of wordt partner van cultuurvogels.nl!

Opmerking

Opmerking

WK,

Vandaag of morgen komen er als het goed is weer jonge nachtegalen. Dus spannende tijden.

De grijskaplijsters zitten ook te broeden. Uiteindelijk eieren van vislood gemaakt die kregen ze niet meer uit het nest. Dus bleven lekker liggen. Toen de pop een paar dagen zat te broeden heb ik vier echte eieren terug gelegd. Weet alleen niet of ze bevrucht zijn.
                                M.vr.gr.
                                Wim van der Linden
                                http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

Working...
                                X