Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse nachtegalen, kweek 2010, hoe gaat het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik durf enkel eens snel in het nest kijken als toevallig geen van de twee broed en dan nog van op afstand
    kan ik zonder de eieren aan te raken zien of ze bevrucht zijn zoja vanaf welke dag en hoe ????

Opmerking

Voor het eerst

Hallo allemaal,

Mijn nachtegalen zijn heel voorzichtig begonnen met strootjes rondvliegen en er liggen er een paar in het kleinste kanariebakje in het nachthok.

Ik heb de pop wel even in het nest gezien, maar de man brengt de strootjes naar het nest. Het is nog niet echt een nest hoor, dus moet ik geduld opbrengen terwijl ik overal lees dat er al veel jongen zijn.

Ik woon aan de kust misschien is dat het verhaal. Alles begint laat lijkt het wel mn Europese Kanarie man begint nu pas met zingen.

Nou zet het voort deze topic kijk er altijd naar uit om eea te lezen.

Vriendelijke groeten

Gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6

Jaaaaaaaaaa Wk ik heb het smoor druk en besteed de meeste van mijn schaarse vrije tijd aan het gezin op het moment. De kleine meid heeft het er niet makkelijk mee dat papa ineens zoveel werkt. Verder alles goed???
        ja jongen, jij heb de prioriteiten op de juiste stand staan, ook ik ben aan het inzien dat het anders moet bij mij.

ik bedoel ,ik heb altijd voor mijn kindje er was elke besteedbare minuut bij mij vogels vertoeft ,alles moest er voor wijken, gaf opzich niet want ( zoals jij wel weet) heeft dat ook de nodige resultaten opgelevert.

nu dat ik een kind heb is dat sowieso al minder geworden ( ze willen bv. ook wel eens een keertje op vakantie en dat papa dan ook mee gaat).

dit in combinatie met het feit dat het nu wel heel snel bergafwaarts gaat met mijn gezondheid en bij mij toch alles nu al op laag pitje stond qua "echte"kweek ( met de vogels die ik wil) omdat ze bij mij nu al ruim een jaar aan het steggelen zijn met die dijkrenovatie/verzwaring ( de reden waarom ik toen al die voliere's die in de dijk stonden moest afbreken ) en het nu schijnbaar zo is dat ze vanwege "brusselnormen" wellicht zelfs mijn huis moeten gaan afbreken en een stukje van de dijk af willen gaan opnieuw neerzetten . ( de late reden dus ook welke uit de mouw kwam waarom ik die voliere's van 10m breed x 15 m lang x 4m hoog etc. niet mocht gaan zetten op een ander stukje grond/tuin).
        maargoed de grootste reden dat ik er min of meer mee stop ( zal altijd wel 1 of 2 soortjes houden die echt bijzonder/zeldzaam zijn) is het feit dat ik aan andere moet gaan vragen of ze mijn vogels willen voeren etc. etc.(omdat ik niet op of neer kan en in mijn bed lig) nou dat werkt dus niet zo in mijn ogen, je doet het goed of anders maar niet,ja toch? daarom eerst maar flink minderen in aantallen (normaal altijd tussen de 10 en 20 verschillende vogelsoorten/koppels) en kijken of ik dat trekt met mijn gezondheid,zo niet............helaas pindakaas .(maar heb ik wel een hele mooie tijd gehad).

m.a.w. er komt misschien nog heel wat op mijn padje.

Opmerking

helaas woon je iets te ver uit de buurt WK anders kwam ik je met plezier elke dag een paar uurtjes helpen(leren)
          garoeten theodoor

Opmerking

Halo WK. Mede doordat uw artikelen nu wat beter leesbaar zijn heb ik het gelezen; alhoewel er af en toe nog wel een knopje blijft steken op het toetsenbord zie ik. Ik wens U beterschap en het is inderdaad een kwestie van prioriteiten. Het gaat U goed. Groet, Kees Nieuw Zeeland ( helaas neemt deze man geen pb aan dus moet het maar op deze manier)

Opmerking

Hoi Wk.

Yep ik stel inderdaad prioriteiten op het moment. De zaken gaan erg goed momenteel en ik heb een vaste opdrachtgever voor 6 dagen per week.
              Alleen zondag is voor mij een rust dag (voor zover je op 1 dag rust kan vinden) en op die dag besteed ik alle tijd aan mijn kids en vrouw (en 45 min aan Shiatsu massage). Savonds ben ik pas tegen half negen thuis (door de week en dan kan mijn vrouw het niet waarderen als ik direct achter de computer duik) en ik ga om half negen smorgens weg (nadat ik de kleine meid naar school heb gebracht).
              Mijn vrouw verzorgd de vogels en dat doet ze keurig trouwens.

Spijtig om te horen dat je gezondheid zo hard achteruit gaat. (dat raakt me wel) Wk ook jij moet inderdaad water bij de wijn gaan doen en je prioriteiten gaan verleggen. De omstandigheden drukken je aardig die richting in. Maar ik twijfel geen sec. aan je doorzetting met de eventuele 2 koppels die je wel wilt hebben voor de "fun of it".
              Wk en geen vogeltjes het is bijna niet te geloven maar dus toch een waarheid aan het worden. (hier word het terug gebracht naar 2 koppels en de jappen gaan eruit en maken plaats voor wat nieuws maar die deal is nog niet rond.)

Ps je foto's gaan hard vooruit al zie af en toe wel wat zwakke plekjes erin zoals onscherpe plekjes of juist te scherp. je komt er wel.

Wk je hoort nog van me maar nu moet ik mij weer rustig aan gaan klaar maken voor een drukke dag.
              mvg Gerard 6

Opmerking

hoi mannen het is allemaal zoals het is.
                veranderen kunnen we er weinig aan.
                vervelen heb ik me eigenlijk nog nooit gedaan en zal ook wel nooit gaan gebeuren ook, en anders vinden we er nog wel wat hobby's bij hoor.
                ik bedoel met dat fotograferen, daarin zou ik me toch ook nog wat meer op moeten gaan concentreren ( als we beter willen gaan worden).
                en anders hebben we altijd nog vogelcafe, als ik geen vogels meer heb , tja dan kan ik misschien ook weer wat transparanter gaan worden en meer mensen gaan "helpen". ( nu moet ik toch elke keer weer zorgvuldig zijn en regelmatig op mijn tong bijten).

m.a.w. weg ben ik (nog) niet, alleen temee geen vogels meer ( tja een paar dan ....afbouwen heet dat geloof ik).

maargoed het ging over de kweek van nachtegalen, breien jullie daar maar lekker verder op (is veel interessanter dan mijn achtergrond en dagelijkse verslommeringen).

het ga jullie allemaal goed en ik hoop dat jullie maar veel vogels ( japanse nachtegalen) mogen kweken.

mvg

Opmerking

Wel voor fotografie ben je bij mij aan het goeie adres
                  Veel succes WK, na vele berichten te hebben gelezen denk ik dat ik niemand zo fanatiek meer ga vinden. Het ga je goed

Nog altijd geen nieuws van WJverlinden..

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van Den Berge Ben
                    Wel voor fotografie ben je bij mij aan het goeie adres
                    Veel succes WK, na vele berichten te hebben gelezen denk ik dat ik niemand zo fanatiek meer ga vinden. Het ga je goed

Nog altijd geen nieuws van WJverlinden..
                    tja fanatiek /gedreven zijn heeft ook zijn nadelen hoor,vergeet dat niet.
                    maar er zijn nog zovele dingen om te doen (ook naast vogelkweekgebied) ,zo zou ik ook bv. eens eindelijk mijn belofte(welke al een paar jaartjes "loopt"nu) kunnen gaan inlossen om dat boek een te gaan schrijven (bundelen van de ervaringen en kweekverslagen) ,maarja dan zal ik eerst alles wat op de plank ligt nog verder moeten gaan uitwerken en zien of ik alle "bewijsfoto's" nog wel heb, want er gaat hier nog wel eens wat fout . ha weer een idee ....een p.c. cursus gaan volgen.(beetje laat misschien maar toch).
                    ik ben namelijk van de categorie: plaats de muis in de rechterbovenhoek...nou ja je kan dat clipje waarschijnlijk wel.

wj, ja hoor goedhet recept om te kweken.

mvg

Opmerking

M.vr.gr.
                      Wim van der Linden
                      http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

Japanese nightingales, 2010 culture, how are you?

vichy

Opmerking

hoi

bij mij broeden ze nog steeds voorbeeldig afwisselend door
                          heb je nu al eieren marx

Opmerking

deze morgen schrok ik me een bult,man en pop zaten boven elkaar op het nest
                            ik dacht dat de onderste dood zat maar uiteindelijk bleek alles in orde met de vogels
                            ik vraag me wel af wat de reden kan zijn en of de eieren het gewicht van twee vogels kunnen dragen
                            nog 3 dagen broeden

Opmerking

man en pop samen op het nest

Man en pop op samen op het nest: ik heb dit bij mijn koppel deze week ook al een aantal keer gezien net als voorgaande jaren. Het kan geen kwaad en de eitjes lijden er zeker niet onder. Morgen vroeg (vrijdag) verwacht ik bij mijn koppel de jongen uit het ei.

Groeten,

Cees

Opmerking

vanavond toen beide vogels even van het nest waren snel even gekeken en nog steeds 3 eieren
                                eentje is wat kleiner en je ziet er precies een luchtbel inzitten,ik denk dat dit een onbevrucht ei is
                                hopelijk zijn de andere 2 wel bevrucht
                                weet iemand wat ze doen als er maar 2 uitkomen,zullen zij zelf het onbevrucht ei verwijderen of blijft dit in het nest????

Opmerking

Working...
                                X