Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkooi voor spreeuwen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kweekkooi voor spreeuwen

Hallo,

Nu zou ik graag met spreeuwen en herdermanias willen beginnen. Nu was mijn vraag, kunnen deze vogels ook gehouden worden in kweekkooien van 80x30x30 oid? En zouden ze in deze kooien willen kweken? Of hebben deze vogels echt behoefte aan een grotere voliere? Heb hierover al heel wat gezocht, maar over de huisvesting heb ik nog niets kunnen vinden.

Alvast bedankt,

Niels

nee

beide soorten zijn veels te groot, voor die kleine kooitjes. moet je echt niet doen. de maat die jij opgeeft zou ik hooguit voor wat kanaries of zebravinken gebruiken. beter wat grotere kooien en dan maar wat minder vogels. deze soorten die jij noemt, moeten minstens in een box of voliere.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hoi Niels, die vogels worden daarin volledig gek. Dat is zelfs veel en veel te klein om een Japanse nachtegaal in te houden. Die spreeuwen die jij noemt moeten minstens 2x2x1 meter. Een standaard kweekbox dus. Maar ook dat is al erg klein. De dieren zijn dan vaak heel druk, vliegen heel veel van links naar rechts heen en weer en dat gedrag maakt dat ze minder snel zullen broeden. Ik heb Japanse nachtegalen even in een box van 2 x 2 x 1 meter gehad deze winter. Die gingen al heen en weer en heen en weer. Geen lol aan. Dus ik heb de box open gezet en nu vliegen ze weer heerlijk door de planten en gedragen ze zich weer normaal.

Dus niet doen, ook niet als er straks zoals altijd weer iemand komt die zegt dat het wel kan. Alles kan, maar leuk is anders...

Opmerking

Working...
      X