@angezien henkv een ban heeft van 7 dagen heeft henkv nu een nieuwe identiteit aangenomen. henkv331 heeft inmiddels een permanente ban en henkv zal dus netjes moeten vragen of zijn ban ooit zal worden opgeheven.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ringen Japanse Nachtegaal
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ton KoekVolgens mij leggen zowel de bonden als de AID en het CITES-bureau het inmiddels bijzonder duidelijk uit op diverse websites en in een fraaie folder.
Wie het nu nog niet snapt, wil het niet snappen, lijkt het.
WK, dank voor je zeer duidelijke reactie!
het is gewoon zoals je zegt ,alles is na te lezen her en der,doe ik ook.
die regelingen etc. komen gewoon van diverse sites af ,als het dus anders is zoals het er staat dan liegen de bonden,het cites bureau,c.o.m.,A.I.D., L.N.V etc etc.
( en ik heb dan nog wat diepere/andere "info" cq "bronnen").
en als dit dan zo is dan lieg ik ook, nu , maar wat kan men anders doen dan op de info afgaan die door officiele organen en instanties worden afgegeven?
en ja ik weet in sommige uitspraken van rechters komen andere "geluiden"soms naar buiten van wat is toelaatbaar (als het al tot een rechtzaak komt want vaak gaan de overtreders tot de acceptatie van een schikking over en daar krijgt men dan een attest van en daarmee word dan "gezwaaid"alszijnde dat het daarmee anders is dan dat de regeltjes voorschrijven) ,maarja dan denk ik de ene rechter veroordeelt iemand voor levenslang en een andere laat diezelfde persoon vrij omdat hij/zij dit "iets"anders ziet dan de collega rechter.
er zijn altijd lichte afwijkingen mogelijk,simpel voorbeeld: europese vogel moet altijd geringd zijn ,echter komt het wel eens voor ring kwijt /te laat met ringen of iets dergelijk,ondanks dat de vogel gekweekt is ,is de vogel "illegaal",gelukkig zijn er dan weer vrijstellingen te verkrijgen,en ja dan heb je dus een europese vogel vliegen zonder ring en kan men zeggen ,Nee hoor is volledig legaal tegen een beginner/onwetende, maar vertel dan ook a.u.b. erbij hoe deze vogel legaal in bezit is. (word nog wel eens vergeten namelijk en dan gaan onwetende volledig het schip mee in).
maar het is gewoon vrij simpel het staat her en der zwart op wit en als men die leidraad aanhoud is er niks aan het handje (echt nooit) ,en als men gewoon doet waarvoor men zich ook "officieel" vastlegt (handtekening onder e.c. ringen formulier) zal er weinig tot geen problemen zijn aangaande vogels in de avi-cultuur.
ring vogels die niet onder de E.C en Uitheemse vogel bijlage vallen met een gewone ring ,dan kan je doen wat je wilt,al ring je niet zal er nooit 1 probleem onstaan.
ik snap dat dit een utopie is (in de grote mensen wereld) omdat "we"te maken hebben met mensen die ten alle tijden de randjes opzoeken en proberen buiten de pot te pissen.
mijn vraag is dan altijd maar waarom ??? men dit bewust altijd opzoekt,het heeft uiteindelijk , als resultaat een hoop "ellende"voor individueel persoon als de avi-cultuur in zijn algemeen.
maar "we"hebben met zijn alle het over dat we de "slechte dingen"moeten uitbannen in de vogelssport en "zeiken" als er een vogel die aangekocht is blijkt foutief/over geringd te zijn ,dan zeg ik begin eerst eens bij jezelf en begin dan met iets kleins zoals :ring zoals het hoort,schep je voor koper/verkoper evenals de vogel zelf geen probleem ,het is danwel iets kleins maar werkt door tot in het algehele imago van hobby .
gr
Opmerking
-
Duidelijke taal WK. Ik ben het helemaal met je eens.
Als ik denk aan de tijd dat ik begon met (Europese) vogels houden (jaren '70) en ik vergelijk dat met wat er vandaag de dag allemaal kan en mag...
Verbijsterend ook hoe mensen een probleem kunnen maken van iets simpels als ringen... Je hebt ringen voor Europese vogels, die doe je om de poot van een Europese vogel en je hebt ringen voor niet Europese vogels en die doe je om de poot van een niet Europese vogel. Kan het nog makkelijker?
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking