Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zilveroornachtegaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik denk dat de prijs ook wel bepaald wordt door mensen met een dikke portemonnee.Als ik wat kopen wil voor dat geld moet ik een maandloon opzij leggen,anderen halen dat uit hun achterzak en betalen dat gewoon.En als ze graag willen nog honderd euro meer.De handel levert wel en het extra geld wat gegeven wordt bepaald gelijk de nieuwe prijs.Zie vaak genoeg voliere,s waar dure vogels in zitten gekocht om kleur of zang en niet om te kweken.

groeten eddie

Opmerking

Opmerking

De zilveroor is zeer nauw verwant aan de japanse en denk qua voeding en huisvesting gelijk,zouden ze dan zoveel moeilijker te kweken zijn
        weet iemand of daar resultaten van bekend zijn
        Wat die importstop betreft waar komen dan die 200 jappen vandaan in een vogelhandel
        1400euro is veel geld voor iets dat alle dagen kan sterven maar stel je voor dat je een paartje hebt dat gemiddeld 2nesten opbrengt dat zou pas een investering zijn

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
          Ze komen in Frankrijk tegenwoordig zelfs al op verschillende plaatsen gewoon in het wild voor(uitgezet/ontsnapt)
          .

Zoals al eerder vermeld komen de Jappen gewoon in het wild voor in Frankrijk.
          Ze worden daar gevangen en naar Nederland of Engeland vervoert. Dat is natuurlijk een stuk makkelijker dan ze met het vliegtuig vanuit China te smokkelen.
          Het lijkt een sterk verhaal, maar ik was 2 jaar geleden bij een Engelse handelaar die een kooi vol ongeringde Jappen had zitten en die vertelde mij over de herkomst van deze Franse/Japanse Nachtegalen...
          Kijk ook maar eens op internet. Voor degenen die een beetje Frans beheersen zijn er interessante dingen te lezen over die Franse populaties van de Japanse Nachtegalen (Rossignol du Japon).
          Helaas komt de zilveroor niet ergens in Europa in het wild voor

Opmerking

Japanse nachtegalen worden dan Franse nachtegalen

jammer dat we ze hier niet in het wild hebben

Frank4

Opmerking

nog eens rondgezocht en er wordt niet ergens een koppel aangeboden hoor
              heeft iemand weet over kwekers in belgie(liefst vlaanderen)

Opmerking

Working...
              X