Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zilveroornachtegaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zilveroornachtegaal

hoe komt het eigenlijk dat de zilveroornachtegaal nergens te zien is
    in vogelhandels bij ons (o-vl) vindt je vlot de japanse maar nergens de zilveroornachtegaal te koop
    zijn dit mindere zangers of zijn ze onbetaalbaar
    ik vind het prachtige vogels en wil me een koppel aanschaffen
    weet iemand raad????

mvg

Ze kosten rond de 1000 - 1200 euro het koppel en ze worden niet zoveel en goed nagekweekt als de japanners. Vandaar de prijs en vandaar dat je er zo slecht aan kan komen. Ik denk dat ze lastiger zijn, eerder dood gaan en moeilijker hun jongen groot brengen. Anders kan ik niet verklaren waarom er zo weinig te krijgen zijn. Er is genoeg vraag naar. Vreemd genoeg zijn er ook kruisingen te koop tussen jap en zilveroor. Mij is er ooit een aangeboden maar daar heb je natuurlijk niks aan.

Opmerking

1000 tot 1200 euro ik heb ze vroeger ongeveer 20 jaar geleden gehad waren toen ook niet zo gewild 40,00 gulden per koppel was een top prijs maar wou dat ik er nu nog een paar koppels had dan gingen ze gelijk weg voor dat geld

Opmerking

hij is alvast een stuk mooier dan de jap maar hoe zit het met de zang

Opmerking

qwa zang kan hij niet tegen de jappen aan

Opmerking

Ik vind persoonlijk de jappen veel mooier. Ik vind de zilveroor opzichtig

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wiewie
              hoe komt het eigenlijk dat de zilveroornachtegaal nergens te zien is
              in vogelhandels bij ons (o-vl)
              al aan Filip Meul gevraagd ?

hij raakt meestal wel aan de zeldzamere soorten

Mvg

Opmerking

Geef mij die zilveroren maar. Veel mooier qua kleur dan de Japanse nachtegaal. En idd. veel zeldzamer. Die Japanse is zo gewoontjes en je ziet ze zoveel. Ze komen in Frankrijk tegenwoordig zelfs al op verschillende plaatsen gewoon in het wild voor(uitgezet/ontsnapt) Ook op dit forum zie je bij de V & I eters een hele rij topics die bijna uitsluitend gaan over Japanse nachtegalen.
                Jammer, want er zijn zoveel meer en interessante soorten V&I eters...

Overigens kosten de zilveroren momenteel ca.1400 het koppel.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                  Overigens kosten de zilveroren momenteel ca.1400 het koppel.

Opmerking

Te veel. Natuurlijk relatief. Zoals ik al eerder gezegt heb op dit forum zou er mijn lnker (of rechter) arm voor over hebben. Een vriend van mij in NL heeft net voor 1200 Euro een paar zilveroor nachtegalen aangeschaft. Ik zag ze nog niet zo lang geleden ook nog ergens te koop staan. Ze zijn er dus wel maar effe moeten zoeken. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Ik zal eens informeren bij Meul,ben jij daar uit de buurt Thomasd?

Maar zulke prijzen vind ik er toch over vooral als ze qua zang niet zoveel voorstellen

En hoe zit het dan nog met de sterkte van de vogel

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wiewie
                        Ik zal eens informeren bij Meul,ben jij daar uit de buurt Thomasd?

Maar zulke prijzen vind ik er toch over vooral als ze qua zang niet zoveel voorstellen

En hoe zit het dan nog met de sterkte van de vogel

Opmerking

overdenking!

Wanneer er kennelijke bereidheid bestaat om dergelijke prijzen voor dit soort vogels te betalen dient men zich wel goed te realiseren dat een en ander direkte gevolgen heeft voor wat betreft smokkel van uit het wild gevangen vogels!

Dergelijke financieel zeer aantrekkelijke handel trekt altijd bepaalde typjes aan, die doorgaans niet malen om bedenkelijke praktijken.

In het kader van het feit dat de vogelhouderij maatschappelijk behoorlijk onder druk staat is het de vraag welke kant we uit willen met onze gezamenlijke vogelhouderij.
                          Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
                            Wanneer er kennelijke bereidheid bestaat om dergelijke prijzen voor dit soort vogels te betalen dient men zich wel goed te realiseren dat een en ander direkte gevolgen heeft voor wat betreft smokkel van uit het wild gevangen vogels!

Dergelijke financieel zeer aantrekkelijke handel trekt altijd bepaalde typjes aan, die doorgaans niet malen om bedenkelijke praktijken.

In het kader van het feit dat de vogelhouderij maatschappelijk behoorlijk onder druk staat is het de vraag welke kant we uit willen met onze gezamenlijke vogelhouderij.
                            Daar staat natuurlijk weer tegenover dat men bij hoge prijzen beter zijn best gaat doen om de vogels te kweken. In dat opzicht is de importstop een goede maatregel geweest. Een zegen voor de vogels. Ze hoeven niet meer te worden gevangen voor de Europese markt, ze worden beter verzorgd in gevangenschap en de kennis over en de kweekresultaten met de verschillende soorten is de laatste jaren enorm toegenomen.
                            Ik denk dan ook dat veel van de (hoge) prijzen tegenwoordig de juiste afspiegeling zijn van alle kosten en moeite die men zich getroost om met bepaalde zeldzame soorten te kweken...

Opmerking

@ Robin:

Ben het grotendeels met je eens hoor, de (veelbesproken) gevolgen van de importbeperkingen en de daarmee samenhangende prijsstijgingen heeft zeker goede gevolgen voor de vogels.

Waar ik op doel is eigenlijk het doorslaan van dit effect naar absurd hoge prijzen (een prijsstijging binnen enkele jaren van een paar tientjes naar 1400 euro mag de naam absurd dragen dacht ik), waardoor een geheel andere situatie gaat ontstaan.

Ze hoeven niet meer te worden gevangen voor de Europese markt
                              Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Working...
                              X