Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Als ik het goed zie heb je geen sluis. Dat is tricky. Zeker met zulke snelle vogels als Jappen en zo'n grote/hoge deur. Dat gaat een keer fout. Ik spreek uit ervaring.....
mooi hok Wiewie voor je nachtegalen, om het geheel wat een natuurlijker aanzien te geven, zou je de draden waarmee je de takken hebt opgehangen, kunnen omwikkelen met kleine takjes. lijkt het wat echter, ook de nachtegalen zien dat beter, en vliegen er dan niet tegenaan.
Verder zie ik nog een behoorlijk grote tuin op een van de foto's. Ik zou het wel weten...
Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
Als ik het goed zie heb je geen sluis. Dat is tricky. Zeker met zulke snelle vogels als Jappen en zo'n grote/hoge deur. Dat gaat een keer fout. Ik spreek uit ervaring.....
Vr. gr.
Wim
Robin bij mij kwam al dezelfde gedachte op.
Wat bullfinch zegt moet je zeker op letten het zijn werkelijk rakketen. En je deur is aan de grote (hoge) kant dus de ruimte om er langs te wippen op een keer is zeker aanwezig.
Verder een mooie vlucht. Het drinkwater zou ik ook verplaatsen naar een andere plek. En even de ophanging van de takken doen (wordt het wat meer natuurlijk + duidelijker zichtbaar voor je vogels) zoals Ton zei wordt het voor de jappen even iets veiliger bij onverwachts wegvluchten. Kunst herdera ofzo iets voldoet al prima.
bedankt voor jullie reacties,wat die toegangsluis betreft ik vind dat die het zicht zo verpesten dat ik een mobiele sluis heb omdat ik zeer weinig in de voliere moet zijn( klein voederdeurtjeen systeem om het badwater te verversen van buiten de voliere
ik vind ook de kleur van het gaas niet mooi,kan dat achteraf gerold worden zonder druipers
hoi
ik heb een vraag over mijn nachtegaalman ,sinds een paar dagen zit mijn nachtegaalman iets meer bol met wat afhangende vleugels
van de kou zal het niet zijn want ze hebben een verwarming boven de zitstok
ik heb dit koppel nu zo'n 2 weken en het valt me nu sinds 3dagen op
is er iets waar ik moet voor opletten ,ik meen daar in 1van de andere topics een tijd geleden iets over gelezen te hebben maar vind het nu niet terug
ik heb de voedselgewoonte van de vorige eigenaar letterlijk overgenomen,dat is een mengeling van universeel met een beetje breedmax,levende meelwormen buffalos en morios en ook wat fruit appel banaan
elke dag vers drinkwater en soms een spoelbad maar daar gaan ze nu niet in
het is een bewezen kweekkoppel en het zou me spijten moest er iets aankomen
moeten v i eters eigenlijk een ontwormingskuur of iets dergelijke krijgen want ik weet niet of dat in het verleden gebeurt is
Ik ontworm al mijn vogels(lijsterachtigen, spreeuwensoorten, gaaien en eksters) zowel jong als oud minstens 2x per jaar, soms vaker.
Vooral voor het broedseizoen en voor of tijdens het ruien is ontwormen aan te raden. Er zijn verschillende middelen in de handel zoals Panacure, Ivermectine, Flubenol etc. Zelf gebruik ik Moxidectine(merknaam Cydectin), dat gemakkelijk door het drinkwater is te mengen(5 ml. op 1 liter water) en zo eenvoudig ingenomen kan worden door de vogels. De vogels krijgen dit middel 1 dag door hun drinkwater en na 2 weken nog eens een dag om evt. uitgekomen wormeneitjes te doden.
Hallo. Wat de ontworming van insecten eters betreft ben je mischien beter af met Moxidectine plus, aangezien dit ook tapeworm aantreft. Maar ontwormen zit natuurlijk wel op een andere topic. Groet, Kees Nieuw Zeeland.
Opmerking