Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe voliere jappen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wiewie
    is eigenlijk het drinkwater maar hoezo niet naast elkaar zetten????
    Wordt je voer nat,vogels spetteren toch en jij zegt drinkwater maar weten zij dat ook
    Mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

En met dit weer bevriest het en wordt universeelijs.

groeten eddie

Opmerking

Als ik het goed zie heb je geen sluis. Dat is tricky. Zeker met zulke snelle vogels als Jappen en zo'n grote/hoge deur. Dat gaat een keer fout. Ik spreek uit ervaring.....

Vr. gr.

Wim

Opmerking

hok

mooi hok Wiewie voor je nachtegalen, om het geheel wat een natuurlijker aanzien te geven, zou je de draden waarmee je de takken hebt opgehangen, kunnen omwikkelen met kleine takjes. lijkt het wat echter, ook de nachtegalen zien dat beter, en vliegen er dan niet tegenaan.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ook zou je het gaas matzwart of donkergroen kunnnen rollen, waardoor het doorzicht stukken beter wordt.

Verder zie ik nog een behoorlijk grote tuin op een van de foto's. Ik zou het wel weten...

Opmerking

genoeg ruimte voor meer vluchten

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
              Verder zie ik nog een behoorlijk grote tuin op een van de foto's. Ik zou het wel weten...
              Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
              Als ik het goed zie heb je geen sluis. Dat is tricky. Zeker met zulke snelle vogels als Jappen en zo'n grote/hoge deur. Dat gaat een keer fout. Ik spreek uit ervaring.....

Vr. gr.

Wim
              Robin bij mij kwam al dezelfde gedachte op.

Wat bullfinch zegt moet je zeker op letten het zijn werkelijk rakketen. En je deur is aan de grote (hoge) kant dus de ruimte om er langs te wippen op een keer is zeker aanwezig.

Verder een mooie vlucht. Het drinkwater zou ik ook verplaatsen naar een andere plek. En even de ophanging van de takken doen (wordt het wat meer natuurlijk + duidelijker zichtbaar voor je vogels) zoals Ton zei wordt het voor de jappen even iets veiliger bij onverwachts wegvluchten. Kunst herdera ofzo iets voldoet al prima.
              mvg Gerard 6

Opmerking

bedankt voor jullie reacties,wat die toegangsluis betreft ik vind dat die het zicht zo verpesten dat ik een mobiele sluis heb omdat ik zeer weinig in de voliere moet zijn( klein voederdeurtjeen systeem om het badwater te verversen van buiten de voliere
                ik vind ook de kleur van het gaas niet mooi,kan dat achteraf gerold worden zonder druipers

mvg

Opmerking

Ik heb het gaas met hammerite verf geschilderd. Met een fijne roller aan twee kanten rollen, voorzichtig aan, dan druipt het niet of nauwelijks.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Man Dik

hoi
                    ik heb een vraag over mijn nachtegaalman ,sinds een paar dagen zit mijn nachtegaalman iets meer bol met wat afhangende vleugels
                    van de kou zal het niet zijn want ze hebben een verwarming boven de zitstok
                    ik heb dit koppel nu zo'n 2 weken en het valt me nu sinds 3dagen op
                    is er iets waar ik moet voor opletten ,ik meen daar in 1van de andere topics een tijd geleden iets over gelezen te hebben maar vind het nu niet terug
                    ik heb de voedselgewoonte van de vorige eigenaar letterlijk overgenomen,dat is een mengeling van universeel met een beetje breedmax,levende meelwormen buffalos en morios en ook wat fruit appel banaan
                    elke dag vers drinkwater en soms een spoelbad maar daar gaan ze nu niet in
                    het is een bewezen kweekkoppel en het zou me spijten moest er iets aankomen
                    moeten v i eters eigenlijk een ontwormingskuur of iets dergelijke krijgen want ik weet niet of dat in het verleden gebeurt is

help

Opmerking

Ik ontworm al mijn vogels(lijsterachtigen, spreeuwensoorten, gaaien en eksters) zowel jong als oud minstens 2x per jaar, soms vaker.
                      Vooral voor het broedseizoen en voor of tijdens het ruien is ontwormen aan te raden. Er zijn verschillende middelen in de handel zoals Panacure, Ivermectine, Flubenol etc. Zelf gebruik ik Moxidectine(merknaam Cydectin), dat gemakkelijk door het drinkwater is te mengen(5 ml. op 1 liter water) en zo eenvoudig ingenomen kan worden door de vogels. De vogels krijgen dit middel 1 dag door hun drinkwater en na 2 weken nog eens een dag om evt. uitgekomen wormeneitjes te doden.

Opmerking

bedankt robin
                        het lijkt me wel verstandig dit eens te doen
                        zijn er trouwens ziektes waar deze vogels gevoelig voor zijn

Opmerking

Hallo. Wat de ontworming van insecten eters betreft ben je mischien beter af met Moxidectine plus, aangezien dit ook tapeworm aantreft. Maar ontwormen zit natuurlijk wel op een andere topic. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wiewie
                            bedankt robin
                            het lijkt me wel verstandig dit eens te doen
                            zijn er trouwens ziektes waar deze vogels gevoelig voor zijn

Opmerking

bedankt Robin geeft er iemand esb3 aan de nachtegalen en doe je het in combinatie met een wormkuur

mvg

Opmerking

Working...
                              X