Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel eet een Baardman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoeveel eet een Baardman

wil in het voorjaar een koppel baardmannen aanschaffen.
    vraag me af hoeveel insecten een koppel eet.
    (uitgaande van de zomer zonder jongen)
    als je uitgaat van pinkys en buffalo's wat ben je dan kwijt per dag?

als je b.v een zak pinkys en buffalo Topinsect koopt van 1 liter is +/- 450 gram dan kost dat ongeveer 7-9 euro per zak..
    hoe lang doe je daar dan mee?
    http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000678.html

Tja

Oorspronkelijk geplaatst door peterkx
    wil in het voorjaar een koppel baardmannen aanschaffen.
    vraag me af hoeveel insecten een koppel eet.
    (uitgaande van de zomer zonder jongen)
    als je uitgaat van pinkys en buffalo's wat ben je dan kwijt per dag?

als je b.v een zak pinkys en buffalo Topinsect koopt van 1 liter is +/- 450 gram dan kost dat ongeveer 7-9 euro per zak..
    hoe lang doe je daar dan mee?
    Hoeveel eet een baardman koppel.

De manier waarop jij dat vraagt heb ik niet echt een duidelijk antwoord (wat staat er nog meer voor hun op het menu, want alleen pinkie's en buffalo's is wel heel eenzijdig).
    Het verschilt per dag natuurlijk. Het ligt er ook aan natuurlijk hoe ze gehuisvest worden. Zitten ze apart of in een gemengde voliere?? Daarmee bedoel ik hebben ze mee-eters in de voliere??

En een koppel samen houden en dan ervan uitgaan van een zomer zonder jongen. Dat is iets waar je niet vanuit kan gaan. Of je moet ze apart gaan houden. Maar in rust kun je best lang doen hoor met een pak pinkie's en buffalo's. Maar tijdens de kweek is dat bij de baardman haast niet aan te slepen .
    mvg Gerard 6

Opmerking

natuurlijk ga ik uit van jongen.

maar omdat er 1 of 10 kunnen zijn kan ik geen duidelijk antwoord verwachten als ik dat zo stel.
      daarom ging ik uit van een koppel.

ze komen in een aparte kweekbox van 2x 1 x2 mtr met beplanting.
      ik hoop natuurlijk op jongen.
      kunnen de jongen zelf eten dan gaan ze apart.
      wil standaard eivoer geven voor wild zang aangevuld met ei en pinkys en buffalo.
      daar naast voor tijdens en na de kweek pinkys en buffalo (diepvries) ophogen.
      weet alleen niet hoeveel je dan geeft.

vandaar mijn vraag om er een beeld van te krijgen.

Opmerking

linkje

Oorspronkelijk geplaatst door peterkx

vandaar mijn vraag om er een beeld van te krijgen.
        Dan is dit een mooie link voor jouw om eens goed door te nemen.

mvg Gerard 6

Opmerking

dank je wel.
          dat is wat ik zocht.

Opmerking

Graag wil ik nog wat extra info vragen. Ik ben zaadeters gewend en ik heb idd. geen flauw idee hoeveel buffalo's en pinkies mijn insecteneters nodig hebben. Momenteel heb ik een koppel gele kwikstaarten, baardmannen en zwartkoppen in mijn voliere. Ik kan wel voer aan blijven slepen. Nu eten de baardmannen in de winter in principe gewoon zaad; maar hoeveel is normaal voor een insecteneter per dag? Lepeltje?

Vr. gr.

Wim

Opmerking

Even wat onderzoek gedaan omdat niemand hier het antwoord voor handen lijkt te hebben.
              Voor een koppel baardmannen zonder jongen is 5 gram per dag normaal. Dit is een aardige indicatie. Ik geef de 3 genoemde koppels die ik heb nu 15 gram per dag. Lijkt me voldoende. Zeker omdat de baardmannen nu vooral zaad eten.

Vr. gr.

Wim

Opmerking

als ik nu ????

1 kindje koop of een tweeling ???? hoeveel eten moe ik dan geven.
                stomme vragen kan je nooit stellen.
                maar ????? medaar

Opmerking

Opmerking

Peterkx vraagt wat ze in het voorjaar eten dus bijna geen zaad meer.Zaad is trouwens een ruim begrip daar zijn tig soorten van.Ook mogen ze net als kippen graag rondkrabben hierin zodat er aardig wat verspild word.

groeten eddie

Opmerking

De 5g die ik hierboven noemde slaat idd. op 5 gram insecten per koppel in aanloop naar het broedseizoen.

Vr. gr.

Wim

Opmerking

Working...
                      X