Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zanglijster legt niet in het nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zanglijster legt niet in het nest

Hallo beste mensen van het forum, ik had een vraag. Mijn zanglijsters hebben deze week een nest gebouwd in een half open nestkast, nadat dr eerder was geprobeerd in het invlieggat van het nachthok te bouwen en dit x op x jammerlijk faalde doordat andere vogels toch ook wel een hapje eten wilden en er door vlogen, maar nu vond ik vanochtend een ei op de grond ipv in het nest, het is volgens mij wel bevrucht, heb het voor een lamp gehouden en je zag dan bovenin een donker gedeelte en onderin kon je zeg maar 'door heen kijken' hopelijk heb ik dat ongeveer goed uitgelegd Mijn vraag na lang dralen, ik weet het , is: moet ik het ei bewaren en wachten tot de pop een ei in het nest gelegd heeft en het er dan bijleggen of moet ik het er direct inleggen of moet ik het weggooien en wachten tot de pop vanzelf een ei in het nest legd?

Hopelijk kunnen jullie iets met het verhaal en hebben jullie mogelijk een oplossing.

Groeten Tom

Ik weet niet veel van lijsters af, dus hier kan het anders zijn.

Maar een ei schouwen van dag 1?? Lijkt me knap...
    Het kan ook zijn dat je gewoon de dooier zag (donker) en eiwit (doorzichtig).

Persoonlijk zou ik zo'n ei niet bijhouden.
    Eens ze echt precies weten waar ze er willen aan beginnen, lijkt het me dat de pop gewoon haar cyclus mooi zal beginnen en eindigen in het nest dat ze hebben gemaakt/gekozen.

Je hebt toch geen kwartels lopen he?

Opmerking

Ok bedankt, heb ook niet echt heel veel ervaring met schouwen, maar hoelang duurt het normaliter voordat je kan zien of het bevrucht of onbevrucht is?

Het is geen kwartel -ei die herken ik wel

Opmerking

Working...
      X