Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Intiem kijkje bij familie nachtegaal in de kraamkamer.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hallo Marc. zit er nog een beetje schot in. Is al een paar daagjes niets gepost. Groet, Kees Nieuw Zeeland

Opmerking

Nee. Nu doen ze weer niks anders dan elke ochtend bouwen en verder niks dus. Nou zal het er om spannen of ze nu wel of niet iets gaan doen. We zullen het wel meemaken. Heel ver krijg ik het vermoeden dat de man de eieren opeet. Ik weet bijna zeker dat ik eergister een hele grote cloaca in beeld zag en de pop bleef ook een tijdje op het nest. Nu ligt er toch niks in dat nest en dat geeft me een donkerbruin vermoeden dat ik met eiervreters te maken heb.

Ik heb vrijwel alle insecten uit het menu gehaald om te zien of er iets aan te redden is.

Maargoed, kan net zo goed zijn dat de pop toch nog helemaal niet gelegd heeft.

Opmerking

Ik was er al bang voor...

Marx, ik zei het je al een tijd geleden, die eieren worden gewoon opgegeten.
        Vrijwel altijd is er sprake van eiervreters als er nesten worden gebouwd en er geen eieren verschijnen.

Helaas heeft het geven van meer of minder levend voer in deze fase weinig positieve invloed meer op deze gang van zaken.
        Het beste is om de vogels pas levend voer te gaan verstrekken op de dag dat de eieren moeten uitkomen. Voor die tijd een beetje schraal voeren, dus alleen universeel, pellets en wat fruit.

Opmerking

Nog steeds dit......

En het gaat maar door met dat nest. Het nest is inmiddels een dubbeldekkernest. Nog steeds is het niet helemaal naar wens zoals in dit filmpje te zien is.
          My pekin robins together on their nest. The female is in the nest. Maybe she finally wants to lay here eggs. I put a webcam in front of the nest so I can see...

Opmerking

Working...
          X