Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witwangaaien verzorging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• witwangaaien verzorging

hallo mijn witwanggaaien zitten nu enkele dagen te broeden
    ik zou graag zoveel mogelijk informatie hebben over de voeding van eventuele
    jongen b.v insekten alleen aanbieden of gemengd met universeel
    word diepvries ook aan de jongen gevoerd ?
    wat ik beslist niet moet geven
    wanneer ringen (de ringen afplakken of niet en zo ja waarmee)
    en andere nuttigge tips of raadgevingen
    p.s de man broed ook mee is dat altijd zo
    bij voorbaat dank groeten martien

Bedoel je de Garrulax chinensis?
    Bij de speciaalclub insecten- en vruchtenetende vogels zijn verschillende liefhebbers van deze soort. Je zou daar ook om info kunnen vragen. www.vogelspeciaalclub.nl
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

ja klop garrulax chinnessis bedankt zal ik doen had al wel een kweekverslag gelezen maar daar stond niets in over diepvriesvoer en ringen afplakken en hoe meer informatie hoe kleiner de kans dat ik het verkeerd doe
      het is voor mij de eerste keer dat ik met deze soort kweek.

Opmerking

Over de ringen, ik las laatst een nog handiger tip; schilder de ringen vooraf met waterverf. Dat slijt er vanzelf af, dan hoef je de vogel niet uit te vangen later.
        Verf die geschikt is voor kleine kinderen is relatief veilig. Je kunt de verf mengen tot de pootkleur zoveel mogelijk benaderd is.

Wat voer betreft, zelf zou ik de ouders nu al zoveel mogelijk verschillende soorten aanbieden, Hoe meer variatie ze opnemen, hoe beter, zeker ook straks voor de jongen.

Succes.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Ik heb net een kweekverslag op die site gelezen heb gelijk even op jullie site gekeken ziet er goed uit.
          wat de voeding betreft voer ik al zo gevarieerd mogelijk maar ik heb ook al eens een vogel gehad die als ze jongen had geen diepvries insekten voerde,ik hoop dat dit een uitzondering was.
          bedankt voor de tip over het ringen groeten martien

Opmerking

Working...
          X