Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mutatie zanglijsters

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mutatie zanglijsters

hoi

Ik zoek kwekers van zanglijsters(mutaties) die me wat uitleg kunnen geven over het kweken en houden van deze vogels
    huisvesting ,gedrag,voeding,nestgedrag,kweekleeftijd
    ik vind het mooie vogels en ik heb een koppel in bestelling
    witte pop met isabel/split voor wit man
    graag veel info van ervaren kwekers en weet iemand de waarde van deze vogels alsook de prijs die gevraagd wordt voor een witte man

de kleurslag satinet is dat volledig wit en welke kleur zijn de ogen

mvg

wiewie aan aarde

wiewie aan aarde,wiewie aan aarde
    is er dan niemand met info over zanglijsters(mutatie) kweek

mvg

Opmerking

Jawel, maar die zijn nog niet online geweest of hadden geen zin

Opmerking

Nog een tip: Gebruik geen wormen uit je mesthoop. Dit deed ik namelijk in het prille begin met veel uitval tot gevolg. Blijkbaar zijn deze wormen geen regenwormen, maar een andere soort met een hoge concentratie ammoniak in hun lichaam (als ik me het goed herinner dat het ammoniak was).

Wat ook belangrijk is (bij bijna elke vogelsoort): geduld

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wiewie
          hoiIk zoek kwekers van zanglijsters(mutaties) die me wat uitleg kunnen geven over het kweken en houden van deze vogelshuisvesting ,gedrag,voeding,nestgedrag,kweekleeftijdik vind het mooie vogels en ik heb een koppel in bestelling witte pop met isabel/split voor wit mangraag veel info van ervaren kwekers en weet iemand de waarde van deze vogels alsook de prijs die gevraagd wordt voor een witte mande kleurslag satinet is dat volledig wit en welke kleur zijn de ogenmvg

Opmerking

heel erg bedankt voor de info ik kan niet wachten ze op te halen
            inderdaad foutje van mij het gaat wel degelijk om een wildkleurige man split voor wit
            welk percentage gekleurde jongen krijg je uit de combinatie met een witte pop
            en als je nu een witte man op een witte pop zet is er dan meer kans op witte jongen
            is het mogelijk 2 koppels te huisvesten in een voliere van 4x3 of gaan de mans dan vechten
            of kan 1 man bij 2 poppen in de voliere en gaan mannen die gepaard zitten nog over tot zingen

alvast bedankt robin en barmsijs
            is er iemand geinteresseerd om paar fotos te zien van deze vogels

mvg

Opmerking

mvg
              Jazeker ik wil zeker wel foto's zien van deze vogels.
              mvg Gerard 6

Opmerking

kom maar op met die foto's
                Groet'n uut Drenthe

Opmerking

heel erg bedankt voor de info ik kan niet wachten ze op te halen
                  inderdaad foutje van mij het gaat wel degelijk om een wildkleurige man split voor wit
                  welk percentage gekleurde jongen krijg je uit de combinatie met een witte pop
                  en als je nu een witte man op een witte pop zet is er dan meer kans op witte jongen
                  is het mogelijk 2 koppels te huisvesten in een voliere van 4x3 of gaan de mans dan vechten
                  of kan 1 man bij 2 poppen in de voliere en gaan mannen die gepaard zitten nog over tot zingen

mvg

Opmerking

hoi robin

de man waar ik deze vogels besproken heb zei me dat er evenveel kans op witte jongen is met een witte man als met een man split voor wit ????

moeten er speciale dingen in acht worden genomen als je kweekt met 1 man en 2 poppen en mogen deze vogels het hele jaar door samenblijven
                    van zodra ik de vogels heb zet ik de fotos

mvg

Opmerking

Hoi Wie wie, met een split vogel krijg je 50% kans als je die tegen een witte vogel zet. Met een witte x wit = 100% wit. Er is geen andere kleur meer mogelijk omdat wildkleur dominant is over wit. Vandaar de splitvogel. Die is wildkleur maar draagt wit. Pas als een mannelijke vogel twee keer wit is is hij ook wit van uiterlijk. Dan is er geen wildkleur meer aanwezig dus dat komt er ook niet uit.

Is het een bewezen splitvogel? Kijk, als de eigenaar je verhalen verteld die niet helemaal kloppen zou ik toch eens echt goed kijken of het wel goed zit. Als je ermee gekweekt hebt dan weet je dat je geen 100% witte krijgt nl. Of zijn het jonge vogels? Je hebt ook kans-splitten en jij wil een gegarandeerde splitvogel neem ik aan. Dat kun je er niet aan zien helaas.

Opmerking

ja marc het zijn allemaal eigenkweek jonge vogels
                        hij kweekt ook mutatie merels ik heb er witte en blauwe gezien

Opmerking

hoi robin

de man waar ik deze vogels besproken heb zei me dat er evenveel kans op witte jongen is met een witte man als met een man split voor wit ????

moeten er speciale dingen in acht worden genomen als je kweekt met 1 man en 2 poppen en mogen deze vogels het hele jaar door samenblijven
                          van zodra ik de vogels heb zet ik de fotos

mvg
                          De kans op witte jongen is idd. even groot, als je de witte man op een wildkleur of isabelpop zet en de splitman op een witte pop. In deze kruisingen is de kans op witte jongen dan 50%. Bij de witte man x wildkleur of isabel zijn alle witte jongen dan poppen en bij de splitman x wit komen er zowel witte mannen(25%) als witte poppen(25%) uit.

De lijsters kun je het beste het gehele jaar door samenhouden

Opmerking

Ik heb laatst een zanglijster gekocht. Bij ene Raymond uit Purmerent . Hij heeft op marktplaats een advertentie van kwartels en meerdere vogels . Hij had er meerdere.
                            Groetjes Benjamin!

Opmerking

Working...
                            X