Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
HET NEST:
Van binnen naar buiten: Een omtrek van ongeveer 10 cm. helemaal afgedekt met modder, geen poep te vinden. ik heb een jong zien poepen, maar de pop hield toen zijn snavel eronder en gooide het even later ver van het nest vandaan.
De buitekant was helemaal van hooi.
Ze hebben wel een 2de nest gemakt, maar door storing van andere vogels zij ze gewoon weer gaan leggen in het oude nest.
Max
Ps. als er nog vragen zijn probeer ik ze graag te beantwoorden.
HET NEST:
Van binnen naar buiten: Een omtrek van ongeveer 10 cm. helemaal afgedekt met modder, geen poep te vinden. ik heb een jong zien poepen, maar de pop hield toen zijn snavel eronder en gooide het even later ver van het nest vandaan.
De buitekant was helemaal van hooi.
Ze hebben wel een 2de nest gemakt, maar door storing van andere vogels zij ze gewoon weer gaan leggen in het oude nest.
Max
Ps. als er nog vragen zijn probeer ik ze graag te beantwoorden.
binnenkant gemetst zeggen wij in westvlaanderen . mooi man. mooi . weet je een merel metst nooit binnenkant nest. een zanglijster wel. ben er zot van. den medaar.
binnen kant van nest. hoe was die ??? met wat . dons of pluimen. af gewerkt?? vraagje ze.
Vind het niet echt een mooie vraag van je. Dit is een strikvraag, elke kweker van zanglijsters weet gewoon dat deze aan de binnenkant is afgewerkt met modder.
Dit was eerder een test of hij wel degelijk zanglijsters kweekt.
Als dat zo is dan maakt het mij toch niet zoveel uit als jullie het geloven of niet. (ik denk, en hoop toch dat jullie het wel geloven).
Een merel is toch ook een soort lijster, en volgens mij hebben de wilde merels bij ons in de tuin (die al voor de tweede keer jongen hebben. het nest ook met moder bekleed.
Vind het niet echt een mooie vraag van je. Dit is een strikvraag, elke kweker van zanglijsters weet gewoon dat deze aan de binnenkant is afgewerkt met modder.
Dit was eerder een test of hij wel degelijk zanglijsters kweekt.
kweek al veel te lang. vogels. inlandse den medaar weet wat hie zegt. en van die modder he. krijg er hier soms veel op miene kop. een zanglijster werkt nest af met modder. een merel nooit, nooit. heb 35jaar geleden in sijsele voor het eerst, een witte merel gezien. bij een boer op hoeve, vriend moest er toen 10.000. Belgische frank voor betalen voor nest van 5 jongen ze. dus alles mee pa en ma, jongen ook. is echt waar.
heb 35jaar geleden in sijsele voor het eerst, een witte merel gezien. bij een boer op hoeve, vriend moest er toen 10.000. Belgische frank voor betalen voor nest van 5 jongen ze. dus alles mee pa en ma, jongen ook. is echt waar.
Opmerking