Mededeling

Collapse
No announcement yet.

amethyst spreeuw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• amethyst spreeuw

ik kan een koppel amethyst spreeuwen kopen.

ik wou er eigenlijk pas volgend jaar mee beginnen maar ik kan nu al een koppel kopen dus dit kan ik niet laten liggen. ik heb een buitenvoleire van 4m op2 met binnen hok van 2 op 2. maar, daar zitten nu nog: gele rietvinken, prachtnonnen, klein cubavink en groene kardinalen in. deze wil ik na het seizoen allemaal wegdoen.

kan ik de spreeuwen er nu al bijzetten? of zouden zij nesten roven?
    ik kan ze in de kelder wel in vluchtkooien zette van ongeveer 2m op 0.5 op 0.5, apart op samen.

verder zou allen andere informatie qua voeding en kweek welkom zijn. zoals grootte nestblok en dergelijke

dank bij voorbaat
    jan

Opmerking

Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

@ Zourky

Gezien je geen persoonlijke mail ontvangt, stel ik de vraag hier maar.
        ik lees dat je een grote voliere hebt. Mijn vraag is nu hoe , op welke manier en met welke materialen de voliere gebouwd is.
        Verder of je geen last hebt van sneeuw en ijzel bovenop de draad of net.

Kortom , alle mogelijke praktische info over de bouw van zulk een grote voliere.

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Mooie, ruime voliere zourky, maar ik blijf nog steeds met de vraag hoe je het
              oplost als daar 10 cm sneeuw op valt?

Ik hoor het misschien nog wel.
              Is er ook een binnenhok aan?

Opmerking

Opmerking

zijn de spreeuwen winterhard?

ik zou ze graag in september buiten zetten, is een binnenhok aan, dus als het te koud worden mogen ze niet naar buiten.

en wat eten ze?
                  en in welke nestkasten broeden ze?

groeten

Opmerking

Opmerking

zijn ametist spreeuwen kolonie broeders? en kan men bijvoorbeeld 1 man bij meerdere poppen zetten om hem zo te laten kiezen uit de verschillende poppen?
                      groeten

Opmerking

niemand die hier een antwoord op weet?
                        ik heb al gelezen dat ze buiten de broedtijd samenleven in grote groepen en dat de koppels zich afzonderen tijdens de broed.
                        maar zijn ze agressief dan?
                        zou misschien wel meerdere koppels willen samenzetten, dan wordt er sneller een koppel gevormd en dan de rest uitvangen als de kweek begint maar hangt ook af van de agressiviteit.

wie artikels of dergelijke heeft over deze spreeuw mag ze mij altijd mailen (zowel in nederlands, frans, engels en duits)

Opmerking

Beste Jan spijtig maar ik ken alleen chinees
                          op google (www.bendoensen) en daar vind je wat uitleg over de amethist spreeuwen
                          groetjes Richard

Opmerking

die link ken ik al, en heb ik ook al volledig gelezen, meerdere malen zelf. probeer altijd eerst informatie in te winnen eer ik met een soort start. hoop binnekort weer een koppeltje te kunnen kopen.
                            hoe is het met die van jou?

Opmerking

Slecht Jan,met de vogels is het goed,maar de man was de enige die in een kast kroop ze zeggen nu ze moeten apart zitten heb ik verleden jaar gedaan,nu dit jaar zijn ze bij de andere gebleven,ik heb wel een man van een daurean spreeuw apart moeten zetten omdat de man amethist er altijd achter vloog tot zelfs onder de struiken om de andere spreeuw aan te vallen.Ik dacht nu gaan we het hebben hij wordt hevig nu gaan ze kweken maar niets daar van,hij viel die man aan dacht ik omdat het vrouwtje van de daurean overleden was .
                              Nu zal het wel niets meer worden en weer maar hopen op volgend jaar.
                              groetjes Richard

Opmerking

Working...
                              X