Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik heb een lijster gevangen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ik heb een lijster gevangen

deze lijster is zijn staart kwijt of had misschien nog geen is uit nest gevallen ???
    een ieder geval hij zat achter om mijn gras

ben hem nu eten aan geven heb eivoer nat gemaakt en dat gegeven .
    wat eten deze beesten nog meer en wie weet hoelang het duurt dat hij of zei weer zijn staart terug heeft???
    wie kan em daarbij verder helpen .
    ik wil hem natuurlijk weer zo snel mogelijk in de natuur gaan zetten .
    maar ja niet kunnen vliegen denk niet dat hij ver gaat komen .
    vleugels zijn goed alleen hij mist zijn hele staart
    ik heb gekeken waar het nest was maar die is niet meer terug te vinden .
    wat zouden jullie doen toch in de natuur zetten of even wachten dat hij zelfstandig kan eten want dat doet die nog niet.
    leppetje eivoer gaat er goed in maar ja is dit voeldoende ???
    ik dacht dat die ook insekten eten ???

dit is hem

is toch zeker een lijster he niet dat ik me vergis en weet misschien iemand houd oud deze zal zijn ??
    Click image for larger version

Name:	DSCF0188.jpg
Views:	1
Size:	27,7 KB
ID:	427008

Opmerking

Jonge lijster

Beste Mirke,

Zo snel mogelijk weer buiten zetten, dit is een net uitgevlogen jong en daarbij ben je ook nog strafbaar. Je mag geen vogels uit de natuur zonder vaste voetring in je bezit hebben. De oudervogels waren vast en zeker wel in de buurt.

Laat die vogels gewoon met rust. De ouders weten wel waar de jongen zich bevinden.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Deze hoort gewoon zo op het gras te zitten. Dat is normaal. Geen enkele lijster die uit het nest komt heeft een staart en kan vliegen. Elke lijster heeft dus zo op het gras gezeten voordat hij volwassen werd. Je kan en moet het vogeltje echt gewoon terugzetten anders ontneem je het alle kansen. Bij jou kan het niet leren zelf wormen in het gras te zoeken. Eivoer is niet genoeg en niet gezond dus lekker meteen terugzetten voordat de ouders weg gaan als dit hun enige jong was.

Opmerking

oke doe ik dat

ja ik zie geen enkele moeder hier ik heb hondje op gras zit hij niet veilig maar goed ga het toch proberen dan
          ik weet dat je ze niet mag hebben maar ja denk anders red die het niet en we willen toch zuinig zijn op de natuur en vogels die er nog zijn dus ik zie het als een red middel niet als dat ik hem graag zelf wil houden
          dankje groetjes mirke

Opmerking

Working...
          X