Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Om en om

Hahahahahaa
    Nou lach maar Winterkoning ik kan er niet om lachen (of stiekum toch wel)
    Ach het hoort erbij he, zelf voor gekozen toch Ik kijk nou al uit naar weer een nachtje echt doorslapen hahahahahahaaaaaa
    mvg Gerard 6

Opmerking

Zorgen

Hoi Winterkoning gelukkig heb jij veel lol hierom (gun ik je wel weer hoor)

Maare, Breek me de bek niet open over die 18 jaar daar zie ik al helemaal tegen op. Kleine kinderen kleine zorgen, Grote kinderen grote zorgen .(vriendjes en dat soort dingen aaaaaaaaaa neeeeeeeeeeee)

Hem al laten uit logeren gaan dat durf ik echt niet (eigen verleden he, heb ze graag in mijn buurt) laat hem dan maar lekker om z'n nachtvoeding zeuren dat overleven we wel.

Ik kom daar wel een keertje uitrusten bij jouw mooie soortjes op een tuinstoel te genieten hahahahahahaahaaaaaaaa. Kan ik ff weg dromen bij wat ik nog wil.

Nou we zwenken weer lekker af hahahaha back on topic maar weer.

Altijd blijven lachen inderdaad
      mvg Gerard 6

Opmerking

ps ik heb de zang van een soortje vastgelegd vandaag,zal eens kijken of het me weer lukt om het fragment te plaatsen hier op cafe.

Jij bent wel snel hoor hier staat gewoon weg teveel wind om geluid vast te leggen.

Tjonge zegt ie, ik ken niks, ik weet niks en ik kweek niks hahahahahahha zal wel.
        Ben benieuwd wat het is.
        mvg Gerard 6

Opmerking

geduld.

Ik was dit jaar ook weer zo ongeduldig. Maar mijn japanse nachtegalen zitten gelukkig sinds afgelopen zaterdag op eieren.

Dus bij mij weer volop spanning of het goed gaat komen met het broedproces.

Tijdens dit tikken hoor ik de man prachtig zingen.
          M.vr.gr.
          Wim van der Linden
          http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

zonder geluk....

Toevallig vandaag het 3 de jong van hun 2 de nestje geringd

van hun eerste ronde is helaas het kleinste jong net na het uitvliegen nog dood gegaan(koude ,natte nacht)

Met het weer moet men dus ook een beetje geluk hebben.

Het jonge paar wat bij mijn ouders zit is na het leggen van het 2 de legsel gestopt met het voeren van hun 2 uitgevlogen jongen,en hebben ze dood laten gaan

Maarja het was hun eerste nestje ,waarschijnlijk moeten ze nog leren dat ze wat langer door moeten voeren.

Ik ga na het (als het goed gaat)uitvliegen van hun 2 de ronde wat maatregelen nemen in de hoop het niet meer voeren van het jonge paar te voorkomen.

Met vogels kweken is nu 1 maal; goede tijden,slechte tijden

(Al schrijven/praten vele niet over hun ,,slechte tijden,, )

Groeten rene

Opmerking

Hier ook een nest inmiddels. Ik denk wel dat ik het vreemdst gekozen nest van 2009 krijg hier Ze zitten in een tralienest voor kanaries aan het gaas ver van de thuja op 2 meter hoog. Ik kreeg dat gevoel toen de man een nest ging weven aan het gaas. Gewoon op hoop van zegen zo'n metalen kanarienest opgehangen en daar zit nu het nest in. Pop helpt mee dus volgens mij is ze accoord. Er zit een kokosnest onder dus super stevig.

Dus als alles zo doorzet heb ik straks een nest hangen aan tralies in een metalen kanarieding. Ik zal blij zijn want zo is er geen enkel risico. Het zit onder de overkapping en zelfs achter plexiglas waar geen felle zon komt. Al wordt het windkracht 9 en een hoosbui, hier kan niks gebeuren zo. Staal spoelt niet weg en ik kan alles zien want het zit kaal en op ooghoogte Ik kan ook na het uitvliegen de jongen goed beschermen want zij zullen uitviegen in mijn nachtdeel gezien ze daar ook geboren worden. Dus geen regen en wind daar en ik hoef alleen een plank te zetten onderin de deur zodat ze er niet meteen uithupsen .

Mocht dit doorzetten dan is dit een koppel dat nooit meer weg gaat. Wie heeft nu de mazzel dat Jappen zich gaan gedragen als kanaries en in binnenhokken tegen gaas in fabrieksnesten gaan broeden?

Opmerking

Zodra ze meer doen dat dit zal ik het hier weer posten. Ben erg benieuwd. Ik geef toevallig sinds 2 dagen meer meelwormen die ik eerst meelwormenvoer heb laten eten en dan inpoeder. Samen met kevers die net uit zijn, wasmotten toch maar weer en bevroren buffalo en pinky's. Verder een bak krekels en dan ook nog eens wat spinnen en enkele rupsen per dag. Als dat niet wil dan weet ik het ook niet.

De mozambiqueen zitten ook strak op het nest en ik heb eigenlijk nooit beseft wat een waanzinnige zangertjes dat zijn. Zo helder, zo extreem gevarieerd en zo vurig. Nu de pop broed kan de man eindelijk los met de zang omdat zij niet meer komt om hem af te rammelen

Opmerking

OK, nu dan heel bijzonder vreemd gedrag. Het nest ineens zo belangrijk dat man en pop erom vechten Ze willen allebei perse in hun nest liggen en krijgen klepperende oorlog rondom dat nest. Dat voorspeld niet veel goeds denk ik zo Maargoed, wie weet hoort het erbij. Ze bouwen de hele dag en het nest is denk ik klaar. Om en om liggen ze erin en dan gaan ze dus flink klepperen en wordt de pop weggejaagd

Opmerking

hoi,

leuke vorderingen marc,bij mij zitten ze sinds het planten van de thuja meer in de struiken dan vroeger heb ik de indruk
                    maar slepen nog niet
                    mvg

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                      waarvan is nest gemaakt????
                      mvg

Van cocosvezel door de man aangedragen en kleine bamboeblaadjes door de pop aangedragen. De pop is van de bamboe, de man van de cocos
                      Ik vind het soms jammer dat er nergens echt goed beschreven is wat nu het proces is rondom dat broeden. Ik denk dat dit topic straks alles bij elkaar een heel erg informatieve topic wordt. Er worden door verschillende mensen verschillende zaken beschreven. De een heeft al jongen terwijl er bij een ander nog niets op broeden wijst. Bij de ene de Thuja bij de ander een kanarienest. En ga zo door. Daarnaast nog allerlei gedragingen van vogels bij verschillende liefhebbers in sociaal gedrag dus echt voor elk wat wils en niet 1 weg die evt als we mazzel hebben wel eens naar Rome kan leiden. Mijn vogels eten dus net als die van wiewie bv geen hap fruit. Wel juist graag pinky's itt. Ik hoop zo dat ze ook diepvriespinky's aan de jongen gaan voeren want dat is met bepoederen en kwa aankoop heel erg handig. De pop is er dol op en eet ze heel veel. De man is meer van de wasmot/meelworm en ander vettig eten.

Nu stortregent het inmiddels en dat schijnt een goede stimulans te zijn. Als ik de planten gesproeid heb zijn ze echt op dreef nl. Jappen schijnen door watergeluiden goed in de stemming te komen las ik ergens. Druppels en kabbelend water.

Opmerking

Ik weet niet of er een eiervreter bijzit

Opmerking

Spinnen schijnen ook heel vaak erg populair voedsel voor de jongen te zijn, spinnen en rupsjes. Een wandelingetje door bv de duinen en je hebt een tas vol.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                            Spinnen schijnen ook heel vaak erg populair voedsel voor de jongen te zijn, spinnen en rupsjes. Een wandelingetje door bv de duinen en je hebt een tas vol.

Opmerking

Opmerking

Klopt, dat had ik al begrepen. Honing zit vol basterien en is heel slecht voor kleine vogeltjes begreep ik inderdaad. Hoe zit het met opgenomen vrucht door insecten? Ik geef graag meelwormen die zich tegoed hebben gedaan aan wortel of appel. Zou zoiets dan ook minder goed zijn? Dat omdat de rupsen toch ook plantenmateriaal bevatten en ik weet dat caroteen uit wortel heel gezond is. Ik doe ook wortelsap (zelf geraspt) door de voeding van mijn mozambiquesijzen. Die eten ook graag de bloem van een paardenbloem en ik ben toch van plan dat na dag 5 te geven mochten de jongen uitkomen. Lijkt mij erg gezond naast vers graszaad en meer afwisseling op de buffalo en dat eivoer

Ik heb ook nog een kleine vraag. Ik knijp altijd de kop van wasmotlarven kapot. Is dat wel nodig? Ik hoorde dat die hele sterke kaken hebben die vogels kunnen beschadigen?

Opmerking

Working...
                                X