Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

hoi marc
    ik snap wat je bedoeld maar ik probeer alleen aan de hand van jullie tips de situatie voor mijn vogels te optimaliseren
    zeg nu zelf,het zou toch niet slim zijn die wand open te laten en die putters erbij te laten als je weet dat dat nefast is
    met de thuja brabant erbijdenk ik dat alles nu in orde is
    ik denk niet dat de vogels hinder ondervinden van een wijziging aangezien ze 5 min later al aan het zingen zijn
    de ene man heeft zonet nog een door mij aangeboden hooiwagen verslonden
    daarna schudde hij zijn veren pakje en zong een kort liedje terwijl ik op een meter van hem af stond
    het was net of hij dank u wilde zeggen
    nu gaan we geduldig(slik) afwachten en hopen jullie spoedig goed nieuws te brengen
    veel geluk ook voor jullie en laat op tijd iets horen
    oja wat is eigenlijk weideplankton
    mvg

Opmerking

Opmerking

Weideplankton

wiewie schreef:
        oja wat is eigenlijk weideplankton

Hallo Wiewie

Weideplankton zijn ongedierte (spinnetjes, torretjes, sprinkhanen, krekels mugjes en vliegjes, rupsen enz enz.) die je kunt vangen in weilanden of open grasvelden en in de bomen enz enz.

Als je dit gaat doen, wat ik je wel kan aanraden omdat dat voor de kweek zeer positieve uitwerking kan hebben, let dan wel op waar je het doet en dat je zeker weet dat daar niet wordt gespoten of niet langs de kant van de weg.

Hoe doe je het: Gewoon met een schepnetje door het gras slaan en voor de mugjes door de lucht .
        Spinnen zoek ik altijd in slootwallen en onder oude boomstammen in het bos.
        Eerlijk gezegdt neem ik overal waar ik heen ga een potje mee en alles wat ik tegen kom verdwijnt in het potje.
        Vandaag was ik op de camping in Appelscha en ben terug gekomen met 2 jampotten vol aan rupsen en spinnen. De vogels zijn er gek op en de jongen ook.
        mvg Gerard 6

Opmerking

Hoi Winterkoning, allereerst kan ik het alleen maar met je eens zijn want zoals je weet doe ik alleen maar wat ik zelf wil en niet wat mensen hier zeggen. Maar aangezien ik constant opmerkingen kreeg als je bent rijkelijk laat met je Thuja kopen etc ben ik die houding hier deels aan gaan nemen omdat ik geen zin meer had in commentaar. Ik kreeg zelfs commentaar op het feit dat ik voelde dat ik er prima aan deed mijn bamboe in te zetten vorige maand. Pffff, wat een verstoring etc. Niet van jou overigens.
          Zoals blijkt doe ik toch wat ik zelf wil en zo heb ik op de dag dat het eerste ei er lag van de mozambiquesijzen de kooi deels opnieuw ingericht. Ik heb ook zeer eigenwijs de Thuja in mijn nachthok gezet tegen jouw advies in omdat elke vezel die ze oppakken naar het nachtdeel gaat . Ik denk dat dat goed is en dat gaat eigenlijk altijd goed. Mijn Mozambiquesijzen zijn meteen aan het leggen gegaan nu ik eigenwijs alles heb verandert en ook mijn nachtegalen tonen ineens wat interesse in mijn nieuw opgehangen kanarienestkast die nergens op sloeg volgens veel mensen hier. Hier zegt iedereen dat mozambiquesijzen niet teveel groen moeten. Ik geef ze elke dag een paardenbloem, vogeluur EN appel en jeetje zeg, er liggen 2 dikke eieren en ze zijn zo gezond als wat LOL Ze zouden hem maar kiezen he? Dus eigenlijk heb je helemaal gelijk met wisselen van partners. Als ik voelde dat dat was wat er scheelde deed ik het ook gewoon. Ook al zei iedereen hier van niet.

Dus inderdaad, wissel ze als je denkt dat de poppen contact zoeken met de buurman Wiewie, wie weet is dat de truc. Sorry dat ik eerder sociaal wenselijk aangepast advies gaf maar dat is omdat ik ook wel een beetje klaar was met conflicten hier en die krijg ik nogal snel als ik echt mijn eerlijke eigen mening geef en iemand is het daar niet mee eens

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
            vogels moet je lezen
            En dat is het belangrijkste, en sommigen kunnen dat niet.
            Vogels kunnen lezen, tegen tegenslagen kunnen en geduld hebben maken de kweker.
            Ook wel weer goed, anders was het weer veel te gemakkelijk.

Opmerking

En je moet een beetje geluk hebben.Er zijn ook externe oorzaken van lukken of mislukken
              groeten eddie

Opmerking

Rakkertje

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                quote gerard6:Vandaag was ik op de camping in Appelscha en ben terug gekomen met 2 jampotten vol aan rupsen en spinnen. De vogels zijn er gek op en de jongen ook.

wist niet dat je finn ook al levend voer gaf

geintje

alles goed met die rakker?
                mvg
                Haahahaaaaahaaaaaaaaaaaaaa (ik weet niet of tegen zulke grapjes kan hoor hahahahahaaaa . Ik hou wel van een grapje en dat weet je wel hahahaha)
                Die Winterkoning altijd scherp he.

Met die kleine Rakker is alles goed. En de kleine meid is dol op hem gelukkig.
                Hij groeit als kool (ohjee weer een schot voor open doel) zal wel komen door die spinnetjes die ik door zijn Nutrilon Forte doe.

Jaaaa het is een hele kerel en nog hongerig ook we geven sinds kort Nutrilon Forte voor hongerige jonkie's en daar doet ie het erg goed op gelukkig.

Winterkoning wederom bedankt voor je belangstelling kan ik zeer waarderen, leuk dat je ook daaraan denkt. (zegt iets over de mens achter de naam Winterkoning positief dus.)
                mvg Gerard 6

Opmerking

kweken is vooruitzien en nadenken over dingen die kunnen gebeuren en dat je dan de "gevaren" zoveel als mogelijk probeert uit te sluiten.
                  Vandaar ook mijn opmerking over rijkelijk laat wat de thuja betreft was niet meer , en niet minder bedoelt

Groeten Rene

Opmerking

Komt wel goed met die Thuja want mijn vorige heeft daar twee jaar gestaan bij de putters eer hij het loodje legde Of beter, ik vond hem niet meer mooi. Deze staat nu meer in het licht want ik heb ooit het dak vervangen door doorzichtige platen. Hij krijgt er ook water en de kweker van de Thuja zei me dat het wel 2 jaar duurt eer hij bruinig wordt. Dat klopt want zo lang duurde het ook met de vorige. Mijn nachthok is ook niet echt een nachthok maar een voliere in een voliere. De dichtheid zit hem nl in plexiglas en niet in dichte wanden Toen ik de netten er nog niet omheen had stonden de planten in het deel wat ik nu "nachthok" noem en die staan er dus nu buiten

Opmerking

Zang

Marc

Ik kwam via jouw blogspot op youtube bij jouw zang van jouw jap.
                      Daar vind ik z'n zang zeker niet sterk. (bedoel ik niet slecht )
                      Heb je al een fragment die meer resent is.
                      En hoe neem jij het op?, ik heb het hier geprobeerd maar ik hoor dan ontzettend veel wind er doorheen waardoor het niet mooi meer is.
                      En waarmee neem jij het op?
                      mvg Gerard 6

Opmerking

Daar was zijn zang nog een soort van winterversie. Steeds hetzelfde en heel saai. Nu vooral in de avond gaat hij wel helemaal los. Ik neem het op door met de videocamera vlak voor de voliere te gaan zitten en mijn camera neemt dan gewoon het geluid op. Ik zal proberen het snel nog eens te doen. Nu waait het sowieso veel te hard hier helaas. Doen jouw Jappen nog wat? Hier ligt alles stil sinds het slechter weer is Geen gesleep gezien vandaag en ze springen gewoon maar wat rond. Zelfs ik wordt nu ongeduldig zonder dat ik er iets mee zal doen. Kan niet meer dan wachten maar ik heb wel zoiets van straks is het juni en dan heb ik nog niks Ze mogen van mij dus nu wel een keer beginnen.

Opmerking

Tipje opgevolgd

Hoi Marc

Ik heb de tip van winterkoning opgevolgd en 2 coco's nestjes opgehangen op de plek waar het nestmatriaal lag.
                          In 1 van die coco's nestjes (de hoogste trouwens) is inmiddels de eerste ring van coco's vezel gelegd, ongeveer van een 5 mm hoog.
                          Dus die prikkeling lijkt hier te werken, ik zie de man het meest met het nestmatriaal bezig en de pop maar heel af en toe.
                          Ook vandaag wordt er gesleept en gelukkig zie ik ze de hele tijd naar dezelfde plek gaan.

Filmen
                          Hier waait het ook veel en veel te hard om te filmen.
                          Tja ik doe het op de zelfde manier zoals jij maar krijg telkens ruis van de microfoon erdoor en dat klinkt niet mooi.
                          Of een auto op de achtergrond, of juist op dat moment gaat de hond van de buren blaffen enz enz.
                          Ik blijf me best doen je de loef af te steken met de prachtige zang van de zwartkop en ook van de zang van mijn Jappen.
                          mvg Gerard 6

Opmerking

En van je heela hoola

Houd er de moed maar in. Hallo Marc en anderen. Volg met interesse en plezier deze "blog" over de Jappen. Nog effe geduld. U heeft nog een hele zomer voor de boeg. De vogels broeden als ZIJ er voor klaar zijn. Mijn vogels, en die van andere liefhebbers hier, zijn dit jaar heel laat met broeden begonnen. Niets in het voorjaar, hier en daar een nestje gedurende de zomer en nu volop leven in de brouwerij. Groet, Kees Nieuw Zeeland

Opmerking

ik hou het al een tijdje in het oog en heb gezien dat mijn jappen apart slapen ,de pop slaapt in een rieten nestje in de conifeeren de man in een kanarienestbakje
                              bij mijn tweede koppel weet ik hetniet zeker maar savonds is er altijd 1 weg terwijl de andere nog een paar minuten krijsend protesteerd alvorens ook in de struiken te verdwijnen

slapen bij jullie de vogels ook apart?
                              ik dacht dat een goed koppel altijd samen sliep
                              bij het ene koppel is de man de dominante die soms klepperbekkend op de pop reageert als ze in de buurt komt en bij het andere koppel zwaait de pop de scepter,als ik in juni nog geen verandering zie denk ik eraan de partners eens te ruilen
                              ze eten nog steeds geen fruit maar zijn dol op diepvriesbuffalos en wasmotlarven bestrooid met insektenpoeder uiteraard,de pinkies nemen ze bijna niet aan

groeten

Opmerking

Slapen

Hoi wiewie

Hier slapen de jappen strak tegen elkaar aan onder in de coniferen, ze verliezen elkaar geen minuut uit het oog. (Een goede nachtrust kan ik ook wel gebruiken tjonge die nachtvoeding)
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X