Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Voedingssysteem

WK,

Super bedankt voor je uitleg en foto van dit voedingsysteem. Eens puzzelen hoe dit mijn kleine hokje zou passen. Sorry voor de late reactie had het even druk.

Gerard6,

Ook nog een foto van jouw systeem? Of kan dit nog niet ivm de laatste ronde van je top stel?
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Hopen op goed weer

Hallo

Vandaag weer 3 jongen uitgekomen. Nu maar hopen dat de weergoden mij gunstig zijn gestemd de komende 2 a 3 weken. Zoja dan heb ik met dit koppel toch nog 8 jongen op stok gekregen en 100% natuurbroed
      Winterkoning weet je nog wat ik ooit op de chat heb gezegd toen moest je hard lachen hahahahahahahahah maar tot nu toe gaat het geweldig .
      Tjonge wat een top koppel. Ik ben zoooooooo blij hiermee.

Wim de foto komt eraan van de week.
      mvg Gerard 6

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Proficiat Gerard, dat het zo goed gaat.
          Hoop dat het weer je gunstig gestemd is de komende 3 weken

Henk
          vriendelijke groet
          Henk

Opmerking

• Gerard jongen, Je zit dus wel op het juiste pad. bewijs daarvan zijn al die jonge Jappen. Proficiat hoor. (en als je foto's doorstuurt aan Wim denk dan ook effe aan mij) Groet, Kees Nieuw Zeeland

Opmerking

• sorry maar ik snap niet goed hoe het werkt!!!

Opmerking

• Bedankt bedankt

Hallo en een goede morgen allemaal

Iedereen bedannkt natuurlijk.

# Kees natuurlijk denk ik ook aan jouw alleen is de komende foto van het selffeeding system dat ik hier gebruik.

# Marnix1994 Wat is het dat je niet begrijpt???

# Winterkoning ik begrijp wat je bedoeld met niet elk seizoen is hetzelfde maar ik wil het nog 1 seizoen proberen. Ook nu wordt er weer anders gevoerd in vergelijk met het laatste nestje. Nu zijn het voornamelijk de krekels inplaats van de pinkies en witte meelwormen. Maar ze vangen ook veel mugjes.
                Even direct een vraagje aan je .
                Ik wou graag 1 koppel gaan samenstellen en naar binnen halen op de zolder.
                Dus met 2 koppels maar dan 1 koppel in de voliere en 1 koppel op zolder.
                Kunnen ze elkaar niet horen en niet zien. Ik heb namelijk al eens gelezen dat er ook binnen resultaten mee te halen zijn. Als dat echt niet kan hoor ik het heel graag natuurlijk???
                mvg Gerard 6

Opmerking

• ik snap niet zo goed hoe je systeem werkt! en voorwat het juist dient!

Mvg Marnix

Opmerking

• Eigenlijk wel duidelijk dus

Hoi Winterkoning

Eigenlijk is je antw. dan wel duidelijk genoeg denk ik, maar weer eens een chat sessie lijkt me wel weer eens een keertje leuk en leerzaam. Ik heb geen idee hoe de chat nu werkt eigenlijk.
                    Toch wil ik ze ook een keer binnen proberen maar dat moet ik dan eerst maar even uitstellen. Er wordt nog steeds veel gevoerd hier dus tot nu toe nog alles goed. Ik heb het eerste eivoer ook al weggesleept zien worden dus alles helemaal naar wens.
                    Alleen hoop ik dat ze goed verder gaan want de pop en de man beginnen nu toch echt in de rui te komen. Een halve staart en her en der losse plukken . Maar zoals gezegd nu gaat het nog lekker.
                    Wederom bedankt voor het antw.
                    mvg Gerard 6

Opmerking

• Marnix lees even de topic door en ik denk dat je het dan wel snapt het is al meerdere keren aan bod gekomen hoe het systeem werkt.

Zoekt en gij zult vinden.
                      mvg Gerard 6

Opmerking

• Uitgevlogen

Goede morgen

Vandaag zijn de laatste jongen uitgevlogen. Het zijn er 2 en weer ontbreekt er 1 jong. Het is mij wel opgevallen dat er telkens 1 jong per nest afvalt. Reden weet ik niet ik denk dat het elke keer het achterblijfertje is dat afvalt.
                        Des al niet te min ben ik zeer zeer tevreden over dit seizoen (na een zeer moeizame start). 7 ek 100% natuurbroed jongen uit 3 nesten is geen slechte score denk ik zelf .
                        (maar de doelstelling van op de chat heb ik dus niet gehaald Winterkoning toch nog 1tje te weinig hahahahaha maar ik ben zeer trots op mijzelf en de ouders )

Wederom sta ik versteld van de kou en regen die deze jongen aan kunnnen.
                        Mij is altijd verteld (vooral door mijn zwagers) dat jappen niet tegen kou kunnen althans de jongen. Dat er vanaf ong. een temp. van 14 a 15 graden overdag en snacht temp van krap aan 8 graden (eergisteren zelfs 6 gemeten in de achtertuin), het bijna onmogelijk werd geacht nog jongen op stok te krijgen. Misschien heb ik gewoon geluk hoor kan heel goed maar ik vind de Japanse nachtegaal toch een bere sterke vogel.
                        Het laatste nest en dit nest hebben toch zwaar weer voor de kiezen gehad.

Op naar nieuwe uitdagingen in het volgende kweekseizoen (2010). Ik kan haast niet wachten het kriebelt nu al weer.
                        mvg Gerard 6

Opmerking

• Jij harstikke bedankt

Hoi Winterkoning

Jij ook harstikke bedankt voor de enorme grote bijdrage aan een goed broedseizoen. (euuuuu niets zeggen gewoon innemen )

Jammer dat ik je op de chat heb gemist ik wist eerlijk gezegd ook niet waarneer ik erop moest. hahahahahahaha Maar ik ben ook nog steeds erg druk op het moment dus ik zelf heb bar weinig tijd voor andere dingen nu (het omspit seizoen is weer aangebroken in de groentetuin 450 vierkante meter moet ik alleen doen met een spade en het verzetten van ongeveer 5 kuub mest).
                          Maar dat sluit niet uit dat ik je graag weer eens op de chat wil spreken.

Ik heb voor het volgende seizoen besloten om slechts enkel met dit koppel door te gaan. Daarna wil ik ze in de broedkooi gaan proberen dus nog tijd genoeg.

Voor je hulp ontrent de andere soortjes houd ik mij uiterdaad warm aanbevolen. De jongen gaan enkel en alleen naar een goede plek waar inderdaad gekweekt gaat worden als natuurbroed. Heb al 2 mensen af geslagen nu (overbevolkte gezelschap voliere's).

Ene mijn zwagers hebben werkelijk het schaamrood om de oren, geweldig.(2 weekjes terug een gezellige dag gehad met de gehele familie maar hij lag nonstop door iedereen onder vuur. Leer jij eerst maar jappen kweken daarna praten we weer met jou. en meer van dat soort opm. Nou een roder hoofd heb ik niet eerder gezien hahahahahahahahahahaha )
                          Ze hebben niets meer te zeggen nu, met andere woorden monddood gemaakt.
                          Ook heb ik hierin besloten hun niet teveel te gaan vertellen. 1 zwager overweegt maar te gaan stoppen met de Jappen (misschien wel zo verstandig). Hij snapt het niet dat het hier wel is gelukt en hun nog steeds niet op een enkel jong na in de laatste jaren. Mijn andere zwager wil het nogmaals gaan proberen volgend seizoen.

mooi he!!!!
                          mvg Gerard 6

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Gefeliciteerd met het prima resultaat Gerard! Stuur je nog een samenvatting van je seizoen in voor Onze Vogels?
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

• Heren bedankt

Ja Henk3 dit is een mooie topic geworden inderdaad. Alle faceten komen hierin aan het licht.

Ton.
                                Ik zelf zou het wel heel leuk vinden om een samenvatting te sturen naar "onze vogels" alleen heeft Winterkoning ook al eens aangegeven dat er hier een nogal aparte manier van voeding is gegeven om de vogels zover te krijgen uberhaupt. 1 klein voorbeeldje is bijv. het laten wennen aan eivoer. Dat gaat niet van de ene op de andere dag. Ik denk/vind dat mijn SENSEI daar dan maar het rode of groene licht voor moet geven. Kijk ik wil niet dat mensen iets gaan doen wat hier geweldig heeft gewerkt maar bij hun dode vogels gaat opleveren. Dus Winterkoning Rood of groen licht met beide ben ik tevreden.
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X