Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• laatste ronde nachtegalen

Gerard,

Ik zou de nest laten zitten en ze de laatste ronde van dit jaar laten doen.
    Zolang de vogels nog broeds zijn kun je ze denk ik moeilijk afremmen en als je de nest weghaalt zal de pop waarschijnlijk toch de eitjes gaan leggen.
    Mijn kweekkoppel loopt qua kweekschema een week achter op jouw koppel en ik verwacht dat dit koppel wellicht ook nog een laatste ronde gaat doen. De afgelopen 4 jaar heeft mijn koppel rond eind september telkens de laatste nest grootgebracht en daarna zijn de vogels elk jaar alsnog snel in de rui geschoten. Ook de jongen van het laatste nest zijn daarna telkens goed de winter doorgekomen. Het lijkt veel elk jaar 5 of zelfs 6 rondes maar mijn kweekkoppel is ook nu nog topfit.

Groeten,

Cees

Opmerking

• gestopt gelukkig.

Hallo

Inmiddels is de pop niet meer verder gegaan met het nestmatriaal. Dus ik haal dan ook alle nestjes er uit. Ik vind het wel welletjes zo. Ze hebben goed hun best gedaan met een mooi resultaat. Ik ga ze nu lekker in de rui laten komen, zijn ze mooi op tijd uit geruid voor de winter.
      De vogels zijn nu nog mooi in top conditie en dat wil ik graag zo houden.

Kan niet wachten op het volgende kweekseizoen. Iedereen een goede rui tijd gewenst en op naar volgend jaar.
      mvg Gerard 6

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
        Hallo

Kan niet wachten op het volgende kweekseizoen. Iedereen een goede rui tijd gewenst en op naar volgend jaar.
        Dus volgende jaar ga je gewoon verder met deze fantastische vogels?
        M.vr.gr.
        Wim van der Linden
        http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Dus toch wel

Hoi allemaal

De pop heeft hier dus toch besloten om met alles wat ze kan vinden toch maar weer verder te gaan.
          Het viel ons al een dag of 2 a 3 dat ze minder in beeld was, maar dit hadden wij niet meer verwacht omdat ze eerst stopte ermee.
          Nu heeft ze op een andere plek dus toch stiekum een nest gemaakt en zit op 4 eieren. Hoe zij dit heeft geflikt zonder dat ik het heb gezien is mij een raadsel. Ik laat haar maar lekker zitten en verwacht er gewoon niets van maar "you never now"

En Wim ik ga nog 1 jaar verder inderdaad met de Jappen. Ik ben erg nieuwsgierig hoe het volgend jaar gaat. Wat ik er dan allemaal voor moet doen plus ik wil iets gaan onderzoeken met de jongen. Dus nog een seizoen er tegen aan met de Jappen.
          mvg Gerard 6

Opmerking

• Lach maar

Hoi

Ik hoop het zelfde wat betrefd de weer goden. Maar ze kunnen wel wat hebben ben ik al wel achter. Ik ga gewoon weer (iets meer vanwegen de kortere dagen) mijn best doen en dan zien we wel.
            Ze zijn inderdaad niet te stoppen hier. Ze hebben een grote voliere waar genoeg natuurlijk matriaal ligt wat ze hebben gepakt.

Ik zal niets vragen maar gewoon doen. Ik hoor graag meer over de wabbies tegen die tijd.

Ps hele mooi plaatjes trouwens in de topic "zomaar mooi foto". niet zo bescheiden.
            mvg Gerard 6

Opmerking

• Ps hele mooi plaatjes trouwens in de topic "zomaar mooi foto". niet zo bescheiden.
              Ha, ha.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Vraagje

Hallo

Ik heb een vraagje, alweer .

De 3 jongen van het laatste nest zijn inmiddels zelfstandig en die probeer ik al 2 dagen uit te vangen met het "Winterkoning systeem" (wegens misbruik van dit systeem kan en mag ik niet uitleggen wat voor systeem het is hoopende op jullie begrip daarin).
                Deze jongen lijken zich niet te laten foppen met dit systeem want ze weigeren er bij te kijken. Dus ze geven mij het nakijken. Nu zit ik te denken kan ik dan niet beter de man gaan afvangen in aanloop naar het laatste nest.
                Die kan ik wel te pakken krijgen op deze manier, en ik neem aan dat de pop het wel alleen af moet kunnen maken.
                Ik heb namelijk weinig behoefte om met een netje achter de vogels aan te jagen in een voliere van 6 x 3m.
                Ik heb nog een paar dagen (voor het laastse nest gaat uitkomen) maar ik verwacht niet dat deze jongen er nog gaan intrappen

Of denk ik nu verkeerd om dan de man maar af te vangen??
                mvg Gerard 6

Opmerking

• Dan ga ik dwingen

Bedankt voor het antwoord Winterkoning.
                  Dan ga ik ze vanaf morgenochtend maar eens even op dieet zetten.
                  En zal ik nergens anders voeren. Dus de aanhouder gaat winnen, ik hoop het.
                  Als het is gelukt dan hoor je het. Tot nu toe houden ze me nog steeds een beetje voor de gek hahahaha . Sluwe donders hoor die Jappen.

Het is inderdaad geen noodsituatie daarom ga ik het dus nog maar even verder proberen. En nee de andere jongen zijn er nog niet ik verwacht ongeveer maandag een nieuw nest.
                  mvg Gerard 6

Opmerking

• Hoi Gerard. Vroeger opstaan zoals WK suggereerd? Wel jongen ik weet dat dat niet mogelijk is.Als ik dan zo (bij jullie midden in de nacht) in mijn eentje op dit forum zit en even op de thuispagina naar beneden scroll zie ik Gerard6 weer voor de dag komen en denk ik vaak:Kan die jongen niet slapen of kon ie het niet laten toen ie effe naar de wc moest. Wel een vroege vogel Gerard. Met de winter in aantocht toch wat langer slapen he. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Lange dagen voor mij

Hoi Cees

Hahahahahaha ik zie jou inderdaad ook erg vaak als gast erg vroeg in de morgen.
                      Ik ben gewoon een erg vroege vogel. Tussen 4 en 5 ben ik wel van mijn bedje af hoor. Tja en dan als eerst een bakje koffie en even kijken wat ik allemaal weer gemist heb op het forum hahahahaha. Dus ondanks dat het winter word ben ik nog steeds een vroege vogel. Zo maak ik in ieder geval wel maximaal gebruik van de dag.
                      mvg Gerard 6

Opmerking

• Opmerking

• Hoi Marc

Bedankt voor je antw. ik ben alweer druk met ze in de weer.
                          Hoe gaat het bij jou met je Jappen bijna door de rui??
                          mvg Gerard 6

Opmerking

• Werkt echt goed

Hoi Wim

Dit systeem wat Winterkoning je laat zien werkt echt voortreffelijk.
                            Zelf gebruik ik een plasticbak ervoor. Even 1 of 2 landings plekjes maken en klaar is Wim/Kees. Vooral voor de werkende mensen is dit systeem erg handig.
                            mvg Gerard 6

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                              Hoi Marc

Bedankt voor je antw. ik ben alweer druk met ze in de weer.
                              Hoe gaat het bij jou met je Jappen bijna door de rui??
                              Ik heb een kwarteljap en een man die wel netjes geleidelijk door de rui gaat. De pop verloor haar hele staart in 2 dagen en de helft van de vleugelpennen. Zij is dus net een jonge jap nu. Toch nog iets dit jaar wat op een jong lijkt

Lukt het met de doorlopende aanvliegstok? Dat is hier binnen 30 seconde raak nl.

Opmerking

• Moet ik wel beter opletten hahahahaha

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                                Ik heb een kwarteljap en een man die wel netjes geleidelijk door de rui gaat. De pop verloor haar hele staart in 2 dagen en de helft van de vleugelpennen. Zij is dus net een jonge jap nu. Toch nog iets dit jaar wat op een jong lijkt

Lukt het met de doorlopende aanvliegstok? Dat is hier binnen 30 seconde raak nl.
                                Ja dat lukt nu goed. Alleen dan moet je wel op het juiste moment trekken hahahahahahaha
                                Het gaat me straks dus wel lukken ze te pakken die kleine raketjes.

Heb je in ieder geval nog 1 jong Marc hahahahahaa volgend seizoen beter. Ja toch??
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X