Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoi Ton.

Dat dacht ik eerst ook maar er zitten bijna geen insecten in. Des al niet te min kan het natuurlijk ook zo zijn dat het zulke kleine insecten zijn dat we ze bijna niet zien.
    Ook hierin (de jeneverbes plant) zitten ze voornamelijk in de oksels van de jonge scheuten. Ook de groenlingen eten van de jeneverbes zijn jonge scheuten (ondanks de stekellige takken).
    mvg Gerard 6

Opmerking

• Gewoon een vraagje:

Vanaf waarneer beginnen de jonge Jappen met oefenen met zingen. Mocht er een man bij zitten.
      mvg Gerard 6

Opmerking

• zang bij jonge nachtegalen

Gerard,

Bij mij laten de jonge mannen hun eerste zang horen als ze ongeveer 2,5 week uitvliegen en dan net zelfstandig zijn. De poppen laten dan ook al hun kenmerkende roep horen. Als je een witte streep boven op de staart ziet dan heb je meestal met een mannetje van doen. Vooral als je een popje en een man naast elkaar ziet dan zie je het verschil.

Ik heb nu uit mijn kweekkoppel in totaal 7 jongen zelfstandig (nest van 3 en nest van 4) en gisteren is er nog 1 jong uitgekomen. Hoewel het koppel pas begin juli bij mij begonnen is dus toch nog een mooi resultaat.

Groeten,

Cees

Opmerking

• Gefeliciteerd

Hallo Cees

Dat zijn toch nog mooie resultaten die je boekt.

Dan denk ik dat ik in ieder geval 1 man heb bij de 2 jonge jappen.
          Af en toe hoor ik wat gepiep en gekraak dat ik de eerste keer dacht "mijn man heeft last van zijn keel na zijn triomf zege" tot ik nog wat beter luisterde en dacht dat is niet mijn man. Ik zal nog eens goed luisteren.
          mvg Gerard 6

Opmerking

• 100 % 1 man waarschijnlijk de ander een pop

100 % in ieder geval 1 man gekweekt heb hem net betrapt dat ie aan het zingen was. Voor zover je het al zingen kunt noemen. Maar het volume zit er in ieder geval wel al in

Voorlopig even goed letten op het uiterlijk van de man en dan krijgt deze binnenkort een mooi ringetje erbij.
            mvg Gerard 6

Opmerking

• Hallo Cees. Prachtig resultaat weer. proficiat. Zat er nog verschil in de kweekwijze tussen deze broedsels en voorgaande? Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• 4 dagen na het uitvliegen.

4 dagen na het uitvliegen. De jongen hebben vreselijk wind en slagregen doorstaan en zien er goed uit. ze zijn nu 14 dagen oud/jong.
                Foto is gemaakt schuin door het gaas op een afstand van 3,5m dus kwaliteit bar slecht. Het is maar een simpele camera.

mvg Gerard 6

Opmerking

• Jappen

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                  4 dagen na het uitvliegen. De jongen hebben vreselijk wind en slagregen doorstaan en zien er goed uit. ze zijn nu 14 dagen oud/jong.
                  Foto is gemaakt schuin door het gaas op een afstand van 3,5m dus kwaliteit bar slecht. Het is maar een simpele camera.
                  Gerard,

Weer een mooie update.
                  M.vr.gr.
                  Wim van der Linden
                  http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• reactie-tje

Gerard 6, mooi resultaat toch weer. Bij parkieten duurt het allemaal veel langer voor ze uitgevlogen zijn. Enne die foto, gewoon ff niet bewegen dat toestel. Waarschijnlijk beweegt het toestel als je de knop indrukt. Gewoon een nieuwe maken.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Bewegen

Heren bedankt ben er ook trots op dat ik toch nog 5 jongen op stok heb gekregen.

Henk het kan heel goed komen door bewegen. Het is een heel gedonder om van zo'n afstand schuin door het gaas heen en ingezoomd het beeld stil te houden . De andere 2 jongen zijn op zeker een man en een pop.
                      Heb de man duidelijk zien zingen en de pop haar typische geluidje zien maken.
                      mvg Gerard 6

Opmerking

• Mooi man!

Opmerking

• Regen regen regen

Hallo

Even een update.
                          Hier regent het nu al pijpestelen vanaf gisteravond. Het is even een uurtje misschien droog geweest. Ik heb sinds gister avond de 3 jongen nog niet gezien. Wel hoor ik sperren en zie ik de ouders af en aan vliegen (gewoon zielig hoe vreselijk nat de ouders zijn maar ze gaan maar door). Dus het is hier vreselijk spannend hoeveel er nog in leven zijn. Maar ik heb goede hoop dat ze onder het droge gedeelte zitten, aangezien de ouders daar telkens weer heen gaan. In het droge gedeelte heb ik ook voer staan maar de ouders verkiezen vreemd genoeg de voederplek die volop in de regen staat.

Dus kortom spannend en afwachten hoe de jongen zich door dit weer heen slaan. Ze hebben al behoorlijk slecht weer voor de kiezen gehad maar dit slaat alles vandaag.
                          mvg Gerard 6

Opmerking

• Alles leeft nog.
                            Wat een kanjers he. Sterke vogels hoor met de juiste voeding en verzorging.
                            Ik heb me altijd laten vertellen dat ze dood gaan met koude nachten en natte dagen en nachten. Dat een jonge jap niet tegen kou kan en veel regen.
                            Nou deze 3 hebben wat voor de kiezen gehad zeg en ze zijn er nog allemaal.
                            mvg Gerard 6

Opmerking

• Hoi Gerard. Mooi dat ze het doorstaan hebben. Maar Groningen? Het weer? Laten we het daar maar niet over hebben. Als je de Jappen meeneemt kan ik je wel onderdak verschaffen met weining regen en veel zonneschijn. Heb je al tijd voor een pb? Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Stoppen

Hoi Cees ik zal je inderdaad even een pb sturen van de week. Is wel weer een poosje geleden .

Weer een vraagje.
                                Ik zag vandaag dat de pop weer met nestmatriaal naar het oude nest vloog.
                                Ondanks dat er geen matriaal meer verstrekt word. Maar ze zoekt gewoon de kleine restjes op in de voliere.
                                Hoe kan ik haar stoppen tot broeden. Ik vind het wel welletjes voor dit seizoen en ben al dik tevreden. Maar zei denkt daar anders over.

Hoe stop ik dit??? Nest wegnemen? gaat ze wel ergens anders zitten denk ik.
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X