Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kleine re-actie,

Winterkoningske:
    waarom doen die dingen nooit hetgeen wat je van ze vraagt?????????????????).
    Ha, ha, je moet gewoon niet alles zelf willen kunnen denk ik. Er zijn echt mensen die verstand van die dingen hebben. (Ik ook niet echt hoor.)
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Opmerking

• Prima Gedaan!!

Mooi Resultaat Gerard 6

Nu zoveel mogelijk met rust laten om te vroeg uitvliegen te voorkomen.

MVG Rene

Opmerking

• Bedankt allemaal

Goede morgen

Bedankt allemaal voor de felicitatie's.
          Tot nu toe gaat alles naar wens hier. Ik zag gisteravond dat de ouders het druk hebben met het achterna jagen van ongedierte in de voliere zelf.
          Ik zal het aanbod van het weideplankton dan nu ook maar weer wat verder opschroeven. Dus Winterkoning je hebt daarin dus wel gelijk gehad en ze voeren het wel. Het weideplankton bedoel ik dan he.
          Winterkoning ik ben blij met de rode lijndraad (de vele chat sessie's) van jouw want die werkt gewoon goed .

En succes met je computer hahahahaha die dingen kunnen je helemaal gek maken. En heb je je ontsnapte vogel alweer terug.
          mvg Gerard 6

Opmerking

• Winterkoning schreef:

Dat zal ik ook zeer zeker doen als het nodig is.

Tjonge jonge het zit jouw dit kweekseizoen zeker niet mee. Jammer heel jammer.
            mvg Gerard 6

Opmerking

• Grid etc.

Winterkoninkje, je maakt er wel een erg slijmerig en bloederig verhaal van, als je dit zo leest durft niemand meer grid, kalk en mineralen te geven?
              Maar mijn opmerking was goed bedoeld ik observeer mijn vogels al een paar jaren, kweek prachtige jongen.
              Ik zie de ouders altijd met kleine steentjes bij het voer in de snavel in het nest gaan.
              Ook let ik altijd op de uitwerpselen die ze menemen uit het nest, deze zijn mooi helder wit en het nest is nadat de jongen zijn uitgevlogen harstikke schoon.
              Denk je nouw werkelijk, als het niet goed was dat de ouders dit aan hun jongen voerde??
              Maar zoals je zelf zegt ik weet ook niet alles, heb de wijsheid niet in pacht.
              Mvrgr: pagode.

Opmerking

• Mijn lesjes wel geleerd dit seizoen

Winterkoning schreef:
                gerard 6
                wat ik nog vergat ,
                ik weet niet exact hoe oud jongen ....................maar zeker vanaf een dag of 9 oud niet meer kijken in nest o.i.d. i.v.m te vroeg nestverlaten etc

Hahahahaha ik heb mijn lesjes dit jaar wel geleerd hoor .
                Ik ben na het ringen niet meer in de buurt gekomen van het nest.
                Nu let ik gewoon heel goed op de ouders om te weten of ze nog leven.
                Goed kijken hoe vaak en hoeveel er gevoerd wordt en of ik nog wel wat hoor.
                En alles nog steeds goed hier, dus ik ben blij .

Ps: Laatste jong bij mijn zwagers ook dood. De score daar nu dus 0,0
                mvg Gerard 6

Opmerking

• Ga ik direct doen

Hoi Winterkoning.

Ik ga zo direct even 1 wasmot geven (geknipt in 2 neem ik aan) en dan zal ik kijken wat er gebeurd.
                  De jongen zijn vandaag 8 dagen. Dat ik er nog niet "helemaal" ben, ben ik mij heel goed van bewust. Ik zal even kijken of ik vanavond tijd heb voor de chat.
                  Heb het heel erg druk met de vogels, 2 vluchten erbij bouwen (heggemussen in het nieuwe seizoen en andere soort nog niet zeker), en heel veel groente invriezen van de tuin en natuurlijk het gezinnetje.
                  Ik doe mijn best om er te zijn.

Ps: De wasmot die ik net gaf (in 2 stukken) werd per direct meegenomen.
                  mvg Gerard 6

Opmerking

• Vraagje?

hou oud zijn ze exact nu?als ik dat weet dan spreek ik je graag eens op de chat,dan zal ik je nog wat kunnen vertellen (doe ik niet hier,want "ze" weten het toch beter ).
                    Ik kan Me vergissen,maar het is mij niet opgevallen dat het ,,beter weten,, hier in deze topic een probleem is.

Waarom dan niet de info in zijn algemeenheid delen

ieder heeft zijn eigen gedachten over het kweken van vogels;gelijk of ongelijk maakt niet uit als men maar van elkander wil en kan leren.

De 1 kan het uitgebreid op papier zetten,de ander wat minder tot bijna niet;maakt mijn inziens niet uit als de bedoeling maar is elkaar zoveel mogelijk te helpen met het kweken van vogeltjes

De vogeltjes die aankomende week uit gaan vliegen hebben inieder geval de temperatuur mee

Vader met 4 jongen

MVG Rene

Opmerking

• Hallo Molineti. Op de eerste plaats gefeliciteerd met dit pracht resultaat. Ik zie ook liever commentaar op het forum ipv mensen op de chat gaan. Kunnen we allemaal nog eens wat leren, want leren blijven we! Bedankt voor et plaatsen van de foto. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Mooi resultaat Rene zien er goed uit hoor.
                        Gefeliciteert.
                        mvg Gerard 6

Opmerking

• Wat te heet..

30 graden is inderdaad wat aan de warme kant,ik had het persoonlijk ook liever wat koeler gehad(en ook voor de jonge vogeltjes).

De meeste jongen die ik verloren heb bij mijn japanse nachtegalen ,heb ik verloren door fikse regenbuien/kou.

Bovenstaande 4 jongen heb ik net op tijd kunnen redden na de onweersbui van een week of 2 geleden.

ondanks dat de voliere voor een gedeelte overkapt is,had de ,,slagregen,,het nest verregend.

De jongen waren er (te vroeg) uitgevallen.

Ik heb toen de jongen binnen in het nachthok geplaatst,en het gaas voor de uitvliegopening gemaakt zodat de ouders wel erin en eruit kunnen maar de jongen de eerste dagen dit nog niet kunnen.

De ouders voerden gelukkig gewoon door.

Bij het andere koppel waren bij de zelfde onweersbui 2 kleinere jongen totaal verregend en lagen dood onder het nest.

Wat geluk met het weertje moet men dus ook hebben om een paar jongen op stok te kunnen krijgen.

Deze week moeten bij beide paren de eieren uitkomen,dus ff afwachten hoe deze ronde af gaat lopen.

Hopelijk kan ik op tijd de levende buffalos aankomen,want daar is op dit moment hier in de buurt moeilijk aan te geraken.

Groeten Rene

Opmerking

• Hallo. Het warme weer in NL is is aantocht.Ik zelf hou daar wel van. Mischien is het niet zo gewenst voor - sommige - vogels of een bepaalde tijd van het jaar. Ik gebruik een misting systeem in mijn vier beplante buiten vluchten. Binnen heb ik een heatpomp/airconditioning unit staan. In iedere buiten vlucht heb ik twee misters (sproejers?) staan. Deze vernevelen een hele fijne soort water nevel en er wordt gezegd dat dit de temperatuur wel 7 tot 11 graden C kan verlagen. Nat van wordt je er eigenlijk niet omdat de fijne mist gauw verdampt. Er zijn vele merken en soorten verkrijgbaar. Hier gewoon even een link om een beetje een idee te geven. http://www.canopycool.com/
                            Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Half 6 vanochtend groot alarm in de voliere

Hoi

Vanochtend tegen half 6 was er groot alarm bij de voliere. De Jappen gingen met hun 2en helemaal uit hun bol (ook de groenling man en pop). Ik ben direct naar buiten gevlogen en heb gekeken wat er is. Ik heb helemaal niets kunnen zien, geen katten of zo iets. (bij de zwartkoppen was er gewoon algehele rust )
                              Dus waar het alarm voor was weet ik dus niet .
                              Ik heb daarna maar direct krekels gegeven. Het duurde 2 a 3 minuten en pa en ma gingen op krekel jacht.
                              Maar nu komt het, ze vliegen er alleen maar mee rond. Ik zie ze wel bij het nest kijken maar niet voeren.

Wat moet ik nu doen?? Wel kijken van een afstandje (2m van het nest) wat er is??
                              Moet ik nu weer mij geduld op de proef stellen en gewoon even afwachten??
                              Kortom ik weet even niet wat te doen maar vreet wel mijn nagels op. Ze springen toch niet uit op dag 10
                              mvg Gerard 6

Opmerking

• Ze voeren

Gelukkig

Ik zag de man net met eten naar het nest gaan en kwam er weg met een poepzakje. Gelukkig leven ze dus nog.
                                Wat een stress kun je hiervan hebben zeg hahahahaha . Was echt geschrokken want normaal voeren ze ook veel eerder. De pop loopt de hele tijd door de bodem van de voliere te scharrelen dus ik neem aan dat alles gewoon nog koek en ei is.
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X