Waar ik zelf nog aan denk is dat mijn voliere helemaal overdekt is. Ze gaan dus iets eerder slapen dan de vogels buiten. Ook kijken ze uit over een enorm meer zonder enige beschutting buiten de planten en hun nachthok. Ze staan dus wat meer bloot aan de elementen dan de vogels in achtertuinen in huizenblokken. Mij valt bv op dat de merels in de stad al 2 rondes groot hebben en hier zit sporadisch de eerste net uitgevlogen merel. Ook de meerkoeten hier hebben hele kleine jongen terwijl in de woonwijken de meerkoeten al 2 generaties hebben zwemmen met veren. Dus hier is het harder dan in de woonwijken.
Kijk, zo kijken de vogels uit. Mooi, maar hard soms met wind en regen. Links onder de rietmat zit de opening naar het echt beschutte deel en daarvoor zit een soort binnentuintje helemaal omringd door hoge planten en dus erg beschut. Meestal zitten ze dus daar.
Kijk, zo kijken de vogels uit. Mooi, maar hard soms met wind en regen. Links onder de rietmat zit de opening naar het echt beschutte deel en daarvoor zit een soort binnentuintje helemaal omringd door hoge planten en dus erg beschut. Meestal zitten ze dus daar.
Opmerking