Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappen slepen veel maar gaan niet over tot....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Puur hobby omdat ik weet dat het niet nodig is. Ik heb maar 1 koppel zitten dus ik doe het graag. Ik zie dat mijn vogels ook echt liever een rups nemen dan een meelworm. Dus ik heb er plezier aan om een bakje rupsen neer te zetten en dan weer een net gekneusde muggen leeg te kiepen.
    Nodig is het zeker niet. Toevallig tussen mijn berichten door een dikke spin op het net gezet. Ondanks dat er een bak krekels staat en een bakje vliegen naast de bak ontdooide pinky's en buffalo pakken ze dan toch meteen die spin van de draad. Daar geniet ik gewoon van

Heb je nog gekleurde spreeuwen dit jaar? Mocht je een keer een kneus hebben of op een andere manier van een spreeuwenjong af moeten dan hou ik me aanbevolen Had bijna een koppel spreeuwen gekocht maar heb er voor nu van afgezien omdat ik bang was dat die spreeuw de Jappen ging imiteren en dan mijn broedseizoen naar zijn grootje ging helpen door een lokroep van de pop te imiteren of erger de man Er komt nl een hok bij aan de zijkant van het huis omdat ik met mijn duiven zal stoppen gezien de Marter. Het restant gaat in een kleinere til dus ik heb weer plaats voor een nieuwe vlucht.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
      vraagje aan robin, heb jij ook al jonge sibirica's liggen?
      De siberica's hebben 4 eieren gelegd, maar de man weerhoud de pop ervan om te broeden. Dat horen ze beiden afwisselend doen. Nu jaagt en baltst hij de hele tijd...
      Ik kijk het nog even aan en dan gaan de eieren verdeeld worden onder pleegouders cq andere, broedende lijstersoorten. Hopenlijk klikt het beter bij de volgende broedronde.

Opmerking

Eindelijk gelukt

Hier de beloofde zang van de Zwartkop Marc.

Luister en huiver hier kan de jap niet tegen op.

Mooooooooi he hahahahaaaaaa als het zonnetje schijnt zal ik nog eens wat opnemen dan gaat ie nog meer uit zijn dak. Nu regent het hier in 1 stuk door dus houdt ie zich nog wat in.
        mvg Gerard 6

Opmerking

@WK leg jij ook je diepvriesvoer in water? Als je het aan de vogels geeft uiteraard.

Opmerking

Robin,

Maar ik vind het toch moeilijk blijven om als je heel de dag werkt voor veel afwisseling van voer te zorgen.

Ik kan 's morgens buffalo's en pinky's neerzetten en wat witte meelwormen geven maar dan kan ik pas weer verder voeren als ik uit mijn werk kom.

Verder ben ik dan altijd afhankelijk of er nog iemand thuis is om eventueel nog een paar keer witte meelwormen te geven.

Nog tips???
            M.vr.gr.
            Wim van der Linden
            http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

een voederautomaatje een oplossing???
              Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Zoals al eerder beschreven door iemand anders Een hoge kunstof bak met daarin 1 of 2 zitstokken gemaakt.

die hang je op een droge plek(ik hang ze in de binnenverblijven)hierin strooi ik wat meelwormenvoer van avian;daar gooi ik dan een handvol levende buffalos in en 2 maal per dag een 30 levende krekels(maatje 3/4)

s morgens en s avonds geef ik diepvries pinkys/buffalos,wasmotten(eerste week in kleine stukjes geknipt)en levende witte meelwormen.
                dit bestrooi ik met avesinsectenpoeder.
                S morgens ook nog de insecten die ik vang met mijn insectenvanger

Dit gaat goed

Groeten Rene

Opmerking

misschien een oplossing wat betrefd werken en voeren

Oorspronkelijk geplaatst door wjvdlinden
                  Robin,

Maar ik vind het toch moeilijk blijven om als je heel de dag werkt voor veel afwisseling van voer te zorgen.

Ik kan 's morgens buffalo's en pinky's neerzetten en wat witte meelwormen geven maar dan kan ik pas weer verder voeren als ik uit mijn werk kom.

Verder ben ik dan altijd afhankelijk of er nog iemand thuis is om eventueel nog een paar keer witte meelwormen te geven.

Nog tips???
                  Bericht nr 43 in deze topic het antwoord op je voeder probleem ivm. werk.
                  En het werkt ook als je niet zou werken hoor . (hier dus)

Jappen nest is klaar

mvg Gerard 6

Opmerking

Japanse nachegalen

Marx,

Heb de kanaries al eieren in het nest van de japanse nachtegalen?

Geintje.

Maar ik kijk regelematig op je blogspot maar tot wanneer is dat bijgewerkt?
                    M.vr.gr.
                    Wim van der Linden

Opmerking

Japanse nachtegalen

Helaas hebben mijn nachtegalen het na 12 dagen broeden het opgegeven. Dus hopelijk willen ze het nog een keer doen.

In mijn schuur zit ook steeds een jonge pop hard te roepen. Zou dat nog nadelig zijn voor het broedproces?
                      M.vr.gr.
                      Wim van der Linden

Opmerking

omdat er nog steeds geen verandering was bij mijn 2 koppels jappen heb ik gisteren het tussenschot weggehaald ,met als resultaat dat de man en pop die altijd alleen sliepen nu prompt hun oude slaapplaats geruild hebben om elk met een nieuwe partner samen knusjes op stok te gaan
                        als klap op de vuurpijl was mijn favoriete man vandaag al drukin de weer met kokosvezels en bamboebladeren naar verschillende nestgelegenheden te slepen,dus dit gaat volgens mij nu wel de goeie richting uit
                        zoals winterkoning al schreef KWEKEN IS LEZEN EN PUZZELENwant zoals ik nu ondervonden heb MET GEDULD ALLEEN KOM JE ER NIET
                        ik ben juist nog beetje in twijfel of ik de andere man er nu al zou uitvangen of nog beetje laten begaan
                        ze vechten niet
                        wat zou jij doen winterkoniing en heb je nu al eieren marc
                        mvg

Opmerking

Bij mij doen ze inmiddels al weer helemaal niks meer Ze slepen niet meer en zijn gestopt met het nest. Ik wacht maar weer geduldig op de volgende stap als die nog komt

Opmerking

He Gerard, hoe staat het ermee bij jou? Hier zijn ze een paar dagen gestopt geweest maar vandaag zat de pop een paar keer in het nest. Ze slepen flink en de pop bouwt nu mee gezien de bamboebladeren door het nest. Ik verwacht snel het eerste eitje hier. Hoe is het bij jou? Ben erg benieuwd.

Groet Marc

Opmerking

Japanse nachtegalen

Marx,

Bij mij waren de Japanse nachtegalen gestopt met broeden na 12 dagen. Gelukkig vandaag weer een nieuwe ronde. Met vandaag het eerste ei. Ik had nog een losse ek pop in de schuur. Die is vanaf vanavond nu uit logeren. Die zat heel de dag te roepen. En is die afleiding is dus nu ook weg. Ik hoop dat het ze het nu wel gaan redden. Vorig jaar had dit koppel ook jongen groot gebracht. Maar nu lijken ze niet zo fanatiek als vorig jaar.
                              M.vr.gr.
                              Wim van der Linden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wjvdlinden
                                Marx,

Bij mij waren de Japanse nachtegalen gestopt met broeden na 12 dagen. Gelukkig vandaag weer een nieuwe ronde. Met vandaag het eerste ei. Ik had nog een losse ek pop in de schuur. Die is vanaf vanavond nu uit logeren. Die zat heel de dag te roepen. En is die afleiding is dus nu ook weg. Ik hoop dat het ze het nu wel gaan redden. Vorig jaar had dit koppel ook jongen groot gebracht. Maar nu lijken ze niet zo fanatiek als vorig jaar.
                                Hier mis ik ook fanatisme. Maar vergeet een ding niet, er komen nog hele warme maanden aan en de rondes gaan snel achter elkaar. Ik ben wel blij dat die van mij nu pas beginnen en niet een of twee rondes verspeeld hebben aan het weer of de koude. Ik bedoel daarmee dat vrijwel iedereen jongen verloren is van de koppels die in maart begonnen. Mijne beginnen dus in juni waarschijnlijk en hebben dan nog 3 maanden met heerlijk weer en volop insecten te gaan. Wie weet geeft dat 2 of 3 rondes maar dan probleemloos in warm en zacht zomerweer.

Zo zie ik dat dan maar weer. Mijn mozambiquesijzen zijn nu ook bezig en ik heb 3 jongen. Fantastisch want ze zijn dus uit hun Afrikaanse ritme en nemen het nu van de warme periode hier. In huis is het heerlijk warm en ze kunnen makkelijk voeren en rondvliegen want de jongen liggen er lekker bij. Dus dat gaat ook zo voor de jappen hier als ze tenminste doorzetten Liever dit dan verkleumde jongen nu. Gisternacht was echt koud en nat en ik ben dus blij dat er niet 3 net uitgevlogen jongen ergens in de struiken zaten Dan is alle moeite voor niks.

Opmerking

Working...
                                X